Sidan 1 av 20 12311 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 582

Ämne: Tråden om STCS nya forum. Posta hittade problem och ändringsförslag här!

Hybridvisning

  1. #1
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124

    Tråden om STCS nya forum. Posta hittade problem och ändringsförslag här!

    Mycket är som sagt nytt och annorlunda. Jag skall försöka hålla den här posten uppdaterad med alla problem och godkända ändringsförslag och deras status.

    Det vi vet än så länge:
    * Många har massor med PM, gamla, dubletter och allt möjligt. Tyvärr kan vi inte fixa det, ni får rensa själva.
    * Alla interna länkar till trådar har slutat fungera. Vi funderar på lösning.
    * En del användare har galna signaturer med gigantiska typsnitt. Anmäl gärna dem ni hittar!
    * Det kan vara problem med mail till hotmail-adresser. Detta beror på Microsoft. Vi har följt deras instruktioner och hoppas bli godkända snart. (Detta bör vara löst nu, ibland hamnar dock mailen i skräp-korgen, titta där).
    * En ny funktion är att ni nu har rätt att radera era egna trådar och inlägg med begränsningen att rättigheten upphör efter ett dygn.
    * Som standard är flyttade användares tidszon satt till GMT och veckostart till söndag. Ändra gärna detta i dina inställningar.
    * "Vad är nytt?" fungerar inte. URLerna som den slänger in där går inte någonstans alls. Skall kolla på det.
    Senast redigerat av bollman den 2013-12-09 klockan 12:43.

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Långaryd
    Inlägg
    1 256
    Medlem#
    6069

    Inleder med OT...
    Bra jobbat med flytten!

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    353
    Hej Bollman.
    Bytte tidsinställning; från GMT, till GMT+1 (Berlin, Stockholm etc.), lät automatisk sommartid stå kvar, samt justerade start av vecka.
    Konstaterade då att tiden i trådar flyttades en timme framåt. Före flytten låg vi kvar i "sommartid", kan det ha något med saken att göra?

  4. #4
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Det skall aldrig ha betydelse. Inläggen sparas alltid i GMT, så var det även i förra forumet.
    Om de flyttades fram så var det nog så det egentligen var.

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    704
    Dunderapplåd för omrigg och migreringsjobb! Ska bli spännande att se vad denna plattform har att ge klubben.

    Samma "problem" här som för Tripod;
    Står default längst ned på sidan "alla tider är gmt+1", byter jag från gmt till gmt+1 ändras texten till "alla tider är gmt+2" och den påstår att klockan är 00:4x. Kanske bara är jag som är trött?

    Annars är ett förslag en chatt (supprajs!), efter en rolig helg på forum-ersättningen alá 90-tals chatt! Kanske låsa ner till betalande medlemmar som kul feature?

    Mvh
    Senast redigerat av BearStyle den 2013-12-09 klockan 01:49.

  6. #6
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Hm, det är ju då en bra fråga om det var så att den tog tiden som phpBB hade, fast å andra sidan... tja. kanske. Fast, det får väl anses som akademiskt, är det ett reellt problem?

  7. #7
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8 139
    Medlem#
    8758
    Mitt alias ser inte riktigt klart ut? Fixas manuellt eller?
    9-5 2.3t SC 2005
    9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    353
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Inläggen sparas alltid i GMT, så var det även i förra forumet. Om de flyttades fram så var det nog så det egentligen var.
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Fast, det får väl anses som akademiskt, är det ett reellt problem?
    Vet ej.
    Vad jag vet från tidigare är att "medlemmar" ställer in vad de önskar, utifrån plats, och att servern kör sitt, som du säger. Om det blir problem märks väl, om inte förr, till våren.

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Harlösa, Skåne
    Inlägg
    250
    Citat Ursprungligen postat av Tripod Visa inlägg
    Hej Bollman.
    Bytte tidsinställning; från GMT, till GMT+1 (Berlin, Stockholm etc.), lät automatisk sommartid stå kvar, samt justerade start av vecka.
    Konstaterade då att tiden i trådar flyttades en timme framåt. Före flytten låg vi kvar i "sommartid", kan det ha något med saken att göra?
    Det verkar som om det har något med sommartids inställningen att göra. För nu när jag ändrade från Auto sommartids inställning (hade då GMT+2) till Sommartid alltid av blev tiden rätt igen (GMT+1 vilket är det korrekta för normaltid).
    Men det löser ju inte problemet till våren. Troligen är det en liten inställning i en av config filerna som hamnat fel.
    Saab 2000 bra mycket snabbare än din bil...
    Kör: Saab 95 V4-73, Cadlillac BLS 2.0 Biopower -08 samt Saab ng9-5 TiD4 Vector Hirsch -10
    Produktionsrapporterna ng9-5 och 9-4X https://9-5sc2012.com/productionreport/

  10. #10
    Steg 1 Prodigal_Sons avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    1 315
    Medlem#
    5132
    Hej!

    Blir nog bra det här vad det lider, men allt är nytt i början. Var ovant när vi bytte till PHPBB i början av 2003 med
    Bra jobbat so far!

    En fråga:
    Fick tre mail mad följande innehåll i rask följd (10.33, 10.36 och 10.37):

    Hejsan Prodigal_Son,

    XXXXXXX har precis försökt att skicka ett privat meddelande till dig. Men ditt utrymme för meddelanden på Saab Turbo Club of Sweden Forum är fullt. För att kunna ta emot fler privata meddelanden måste du radera några meddelanden. Var vänlig och gå tll den här sidan för att göra det:
    http://forum.saabturboclub.com/private.php

    Tack,
    Saab Turbo Club of Sweden Forum
    Gick in i min Inkorg och rensade så att jag låg under 100 PM totalt. Kommer ändå inga PM trots att jag rensat.
    1. Är detta en bugg i och med överflyttningen? (Dvs det finns inga nya att hämta)
    2. I PHPBB så fanns det ju en funktion för att släppa på låsta meddelanden när man rensat, finns någon sådan funktion i vBulletin eller ska dom släppas av sig själv?
    SAAB 9-3 SC Aero Hirsch TX - 10
    SAAB 9-3 SS Vector 2.0t -04 Steg 1+ E85 by Nordic & Myself...
    VW Golf Alltrack - 16
    SAAB 9-5 Vector SC 2.0t -02 *[SÅLD]*

  11. #11
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 158
    Medlem#
    2555
    Skulle önska större "pilar" för " Senaste inlägg" och "Visa första olästa inlägg" som dom har på Rejsa. Enligt mig ett riktigt föredöme på hur man kan göra.

    http://rejsa.nu/forum/search.php?search_id=newposts
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    353
    Citat Ursprungligen postat av Niils Visa inlägg
    Det verkar som om det har något med sommartids inställningen att göra. För nu när jag ändrade från Auto sommartids inställning (hade då GMT+2) till Sommartid alltid av blev tiden rätt igen (GMT+1 vilket är det korrekta för normaltid).
    Men det löser ju inte problemet till våren. Troligen är det en liten inställning i en av config filerna som hamnat fel.
    Ja, det gör det. Konstaterar dock nu efter en snabb kontroll att GMT+1 och "automatisk sommartid" fungerar som inställning, d.v.s. ger korrekt tid.

  13. #13
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 158
    Medlem#
    2555
    Hmm, går inte att bara skriva +1, då får man till svar att det måste vara minst 10tecken för att kunna svara

    +1
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    353
    Det kan ju uppmuntra till lite mer elokventa inlägg än "+1".

    (På samma sätt som avsaknad av funktion för "tumme upp" kan uppmuntra svar som säger att något hjälpte, och hur.)

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av RZ Visa inlägg
    Hmm, går inte att bara skriva +1, då får man till svar att det måste vara minst 10tecken för att kunna svara

    +1
    +1
    Signaturlös

  16. #16
    Sugmotor ogres avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    17
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Det finns en väldigt bra anledning till att _inte_ ha tapatalk. Det finns nämligen en väldigt stor risk att tapatalk är anledningen till att vi hade så mycket SPAM på förra forumet! Det visar sig nämligen, nu när jag läser om tapatalk (för att se om vi skall ha det igen), att när man registrerar sig på ett forum med tapatalk så förbigår man alla säkerhetsfrågor. Finns ett par långa och mycket irriterade trådar på tapatalks supportforum om folk som blir nerlusade med SPAM på grund av denna "feature" i tapatalk.

    Som andra anledning, och som gjort mig tveksam till att börja med, så har tapatalk annonserat till forumadmins att de kommer börja med reklam. Ni som använder tapatalk kommer alltså få se reklam på vårt forum, som vi inte har kontroll över och som tapatalk får pengar för. Det känns inte ok. Det är inte så nu, men jag fick ett mail där kontentan var något åt det hållet.
    Förståelig avvägning.

    När jag nu surfar in via mobiltemat så saknas activity.php Den redirectas direkt.

    Finns det något query parameter till search.php som gör samma sak?

    getnew och getdaily funkar ju där t.ex.

  17. #17
    Steg 1 cactuzs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 218
    Medlem#
    8541
    "Hot Threads Qualifying Views" verkar vara satt till ~150 (?), nästan varenda tråd kvalificeras som "Hot" nu när man kollar runt i forat så i mitt personliga tycke kanske den skulle justeras till något högre värde.
    Saab 9-3 SS 2,0t -05 - ///Mackanized BioPower - projekttråden
    Saab 9-3 SS Aero -05 - ///Mackanized BioPower
    Saab 9-3 CV Aero -05 - ///Mackanized BioPower

  18. #18
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Citat Ursprungligen postat av cactuz Visa inlägg
    "Hot Threads Qualifying Views" verkar vara satt till ~150 (?), nästan varenda tråd kvalificeras som "Hot" nu när man kollar runt i forat så i mitt personliga tycke kanske den skulle justeras till något högre värde.
    Justerat till 500/50 (500 visningar, 50 inlägg).

  19. #19
    Grundladd Andromedas avatar
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    194

    Enormt typsnitt i vissa signaturer sedan uppgr.

    Hej!

    Det har väl inte undgått någon att vissa signaturer numer har ett enormt stort typsnitt. Det verkar som om det är alla kursiva tecken eller liknande som bytt typsnitt till största möjliga.

    Vidare verkar : eller ' från gamla inlägg vara ersatta med en smiley.

    Men snyggt blev det!
    Gamla bilar: og900i -88, Audi 100 C4 2,3E, 9-3 Aero -02, 9000 cse 2,3i -95, 2 st 900 2,3i -95, 9000 cse 2,3T -95, 9-5 2,3T 220 -04 Steg 0,5 (Aeroprogram 250/350) 9-3 2,0T Griffin Hirsch Biopower 260/400 MY12
    Kör nu: Hyundai ix35 2,0 CRDi 4WD 184 hk

  20. #20
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    704
    Hej,

    Om du läser tråden om nya forumet (hittas här http://forum.saabturboclub.com/showthread.php?t=123498) så står det:
    * En del användare har galna signaturer med gigantiska typsnitt. Anmäl gärna dem ni hittar!
    Det handlar om att BB-coden för size inte är samma för vbulletin som det var för gamla plattformen.

    Mvh

Liknande ämnen

  1. Posta blocketannonser (och liknande) i denna tråd
    Av TD04 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 3156
    Senaste inlägg: 2024-04-07, 13:23
  2. STCS forum är bäst..
    Av Purex i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-08-10, 08:53
  3. Nytt utseende på STCS forum och hemsida
    Av bollman i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-05-11, 21:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •