Sidan 8 av 30 FörstaFörsta ... 67891018 ... SistaSista
Resultat 141 till 160 av 582

Ämne: Tråden om STCS nya forum. Posta hittade problem och ändringsförslag här!

  1. #141
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 130
    Visst är trådsökningen sorterad som du vill ha det? Jag skall kolla om jag kan kodändra så att även inläggssökningen ger trådsvar.

  2. #142
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 130
    Problemen med mobil-skinnet kan bero på Samuelf, eller nått med iphone, jag har inte samma problem på ipadden eller på windows phone.

    Jag har varit in på webmaster-rools på google och sagt till att de skall indexera om.

  3. #143
    Steg 1 zimms avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    1 491
    Medlem#
    8689
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Visst är trådsökningen sorterad som du vill ha det? Jag skall kolla om jag kan kodändra så att även inläggssökningen ger trådsvar.
    ja precis, jag får fram alla de trådar jag skrivit i. sorterat efter vilken någon skrivit i senast.

    så kan man enkelt se om det hänt något i en tråd man svarat i.

  4. #144
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    1 466
    Jag undrar var min avatar tagit vägen, försvann antagligen med uppdateringen.
    Måste jag ladda upp en ny eller finns den gamla någonstans? (Jag har den inte kvar på datorn).
    Saab 9-5 SC 2,0t -04 *SÅLD* Saab 9-5 SC 2,0t Biopower -05 *SÅLD*
    Saab 9-5 SC 2,2TID -03 *SÅLD*
    9-5 SC 2,3t Biopower Vector -07

  5. #145
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 158
    Medlem#
    2555
    Citat Ursprungligen postat av sOFFe Visa inlägg
    Jag undrar var min avatar tagit vägen, försvann antagligen med uppdateringen.
    Måste jag ladda upp en ny eller finns den gamla någonstans? (Jag har den inte kvar på datorn).
    Ser inte ens att du eller jag kan ladda upp en avatar.

    Var gör man det?
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  6. #146
    Steg 1 zimms avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    1 491
    Medlem#
    8689
    Citat Ursprungligen postat av RZ Visa inlägg
    Ser inte ens att du eller jag kan ladda upp en avatar.

    Var gör man det?
    tryck på inställningar uppe till höger, där finns det "redigera avatar".

  7. #147
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    1 466
    Citat Ursprungligen postat av RZ Visa inlägg
    Ser inte ens att du eller jag kan ladda upp en avatar.

    Var gör man det?
    http://forum.saabturboclub.com/profi...?do=editavatar
    Eller längst uppe i högra hörnet "INSTÄLLNINGAR" och sedan långt nere till vänster "Redigera Avatar"
    Saab 9-5 SC 2,0t -04 *SÅLD* Saab 9-5 SC 2,0t Biopower -05 *SÅLD*
    Saab 9-5 SC 2,2TID -03 *SÅLD*
    9-5 SC 2,3t Biopower Vector -07

  8. #148
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    353
    Citat Ursprungligen postat av Mr_SunBear Visa inlägg
    Sedan har jag googlat på div saker och när söktrådar från stcs forum kommer upp kan de inte öppnas får 404 meddelande. Känns som nåt är "lost in translation" när ni gick över till nya plattformen. Mvh Björn
    Som sagt, det har nämnts; annan programvara ger andra länkar, även om domänadressen är densamma. Titta på URL och jämför, händer alla som byter programvara. Dessa, nu aktuella, tycks ha lite olika sätt att bygga tråd och inlägg; olika nummer (post och topic) etc. Det är ju inte Google (eller andra sökmotorer...) som har rätt och sidan som har gjort fel. Sedan är det annan sak just Google på senare tid, år, har blivit allt snabbare på att indexera; har varit med om att finna trådar, kommentarer, inom en timme. Så det är fullt möjligt att nya ämnen har fungerande länkar; men det kan förstås bero på sökmotorns intresse för ett visst forum.

    Jag tror det underlättar om folk läser tipstrådar; felanmälningstrådar; bekantar sig med sin profil och dess inställningar etc. för signaturer och "avatarer" med mera. Sedan blir det likväl flera saker som kommer upplevas som annorlunda, till det bättre och det sämre. Vill minnas att vissa "FAQs" som följer med programvaran kan innehålla avsnitt som inte behöver vara aktuella, då de är generella, vissa funktioner kanske inte används just här; därför kanske det är bra med några enstaka tips som "klistras" i trådar.

    (Är nu ganska länge sedan jag upplevde något liknande på annat forum; men då bytte vi två gånger på ett år, d.v.s. tre programvaror (allt toppades med att tiotusentals sedan bjöds in, så vi gick från runt 100 samtidigt inloggade av några tusen, till 1000 samtidiga, varav de flesta var helt nya till forumet; där kan man tala om belastning).)

  9. #149
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    8
    Medlem#
    -
    Hur ska man gå till väga om man inte lyckas komma in på sitt gamla användarnamn. Registrerade detta för vet inte hur många år sen o har självklart bytt mailadress efter detta.

    Uppskattar hjälp då jag gärna vill ha kvar mitt gamla användarnamn

    /mickius

  10. #150
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 098
    Medlem#
    1941
    Citat Ursprungligen postat av Micke. Visa inlägg
    Hur ska man gå till väga om man inte lyckas komma in på sitt gamla användarnamn. Registrerade detta för vet inte hur många år sen o har självklart bytt mailadress efter detta.

    Uppskattar hjälp då jag gärna vill ha kvar mitt gamla användarnamn

    /mickius
    Kanske?
    http://forum.saabturboclub.com/sendmessage.php

  11. #151
    Grundladd Dabs avatar
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    398
    Medlem#
    8896
    Kanske finns tidigare i tråden, men kan man inte redigera gamla trådar? Jag har bl.a. problem med att några inlägg har gigantisk text.

  12. #152
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Vara
    Inlägg
    265
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Hm, prova nu.
    Det var nog 2 inställningar som var i konflikt. Det finns nu en begränsning på hur långt tid som får förflyta mellan att man postar ett inlägg och en redigering av det. Tidigare var det satt till max en dag, nu är det 2 veckor, vilket också är tidgränsen för hur länge en annons visas.
    Alltså, efter 2 veckor kan man inte längre redigera sina inlägg.
    Anledningen till denna begränsning är att vi har haft användare som surnat till och i vredesmod tömt alla sina inlägg. Detta lämnar tomma inlägg och förstörda trådar. Så vill vi inte att man skall kunna göra.
    Ser fortfarande ingen knapp där man kan radera/ändra sin annons i köp och sälj forumet..?! Eller vad skall man trycka på egentligen? hmm

  13. #153
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 130
    Inlägg äldre än 2 veckor går inte att redigera, anledningen finns tidigare i tråden.
    Om inlägget går att redigera så skall det finns en "redigera inlägg" precis i underkant av inlägget.

  14. #154
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Vara
    Inlägg
    265
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Inlägg äldre än 2 veckor går inte att redigera, anledningen finns tidigare i tråden.
    Om inlägget går att redigera så skall det finns en "redigera inlägg" precis i underkant av inlägget.
    Ok ok, men i mitt fall har de inte gått två veckor ännu! La in annonsen den 2 dec..
    Men de måste väl ändå finnas en funktion/knapp som gör att man kan ta bort sin annons även efter 2 veckor om jag sålt varan? hmm För man vill ju ha kvar annonsen om man sålt grejerna..

  15. #155
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 130
    Tanken är att köp/sälj autoraderas efter 2 veckor. Gör man inget åker annonsen efter 2 veckor alltså.
    Precis i den gråa, nedre listen skall finnas "Redigera inlägg". Klickar där kan ändra inlägget och i rutan som kommer upp för redigering finns "radera".

  16. #156
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Vara
    Inlägg
    265
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Tanken är att köp/sälj autoraderas efter 2 veckor. Gör man inget åker annonsen efter 2 veckor alltså.
    Precis i den gråa, nedre listen skall finnas "Redigera inlägg". Klickar där kan ändra inlägget och i rutan som kommer upp för redigering finns "radera".
    Finns verkligen ingen sådan knapp när jag kollar!! =( Enda som står på den listen är "rapportera inlägg" "svara med citat" samt någon mer grej, som man "bockar av" med.. hmm

  17. #157
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 130
    Ok, då skall jag titta på det!

  18. #158
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    4 024
    Medlem#
    3471
    Verkar konstigt med signaturer. Postar man från mobilen följer den inte med. Nu gjorde den det. Skumt.

    Fast redigerar man försvinner den.

  19. #159
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    GBG / Borås
    Inlägg
    1 539
    Medlem#
    9308
    Vet inte om frågan ställts redan men hur redigerar man t.ex första inlägget i sin forumtråd? Hittar det inte någonstans. Det jag hittar i inlägget är isf rapportera, svara, svara med citat och multicitera. :/
    Saab 9-5 2003 2,3T

  20. #160
    Steg 2 Turbo_Dannes avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm Värmdö
    Inlägg
    2 484
    Medlem#
    6901
    Citat Ursprungligen postat av daekol Visa inlägg
    Vet inte om frågan ställts redan men hur redigerar man t.ex första inlägget i sin forumtråd? Hittar det inte någonstans. Det jag hittar i inlägget är isf rapportera, svara, svara med citat och multicitera. :/
    Det går inte att redigera inlägg äldre än 2 veckor.

    Anledningen är som jag förstår att några blivit sura och raderat alla sina inlägg och då förstört trådar.
    Polestar 2 Dual Motor Long Range -22
    Mercedes SL500 R230 -02

Liknande ämnen

  1. Posta blocketannonser (och liknande) i denna tråd
    Av TD04 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 3156
    Senaste inlägg: 2024-04-07, 13:23
  2. STCS forum är bäst..
    Av Purex i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-08-10, 08:53
  3. Nytt utseende på STCS forum och hemsida
    Av bollman i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-05-11, 21:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •