Sidan 2 av 30 FörstaFörsta 123412 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 582

Ämne: Tråden om STCS nya forum. Posta hittade problem och ändringsförslag här!

  1. #21
    Steg 1 Bagarns avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Numera i gurkstaden
    Inlägg
    1 684
    Medlem#
    7346
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Längst upp finns menyn "Snabblänkar". Där under finns "Dagens inlägg" vilket är motsvarande funktion
    Måhända korkad men...
    Funktionen att hitta nya inlägg i trådar man själv deltagit i..? Minns inte vad knappen hette på gamla forumet, men den satt till höger om "Visa nya inlägg" knappen

  2. #22
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 053
    Medlem#
    1540
    Citat Ursprungligen postat av Bagarn Visa inlägg
    Måhända korkad men...
    Funktionen att hitta nya inlägg i trådar man själv deltagit i..? Minns inte vad knappen hette på gamla forumet, men den satt till höger om "Visa nya inlägg" knappen
    Du menar "Mina inlägg" som den hette på gamla forumet.
    Finns en längre väg dit, klicka på "Min profil" längst uppe till höger och sedan på "Hitta senaste ämnen" till vänster under din avatar så får du upp listan.

    Den skulle vara ruskigt najs att få fram den länken direkt på "huvudmeny-listen".... <<== Bollman & Guys?? Please??
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  3. #23
    Steg 1 Bagarns avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Numera i gurkstaden
    Inlägg
    1 684
    Medlem#
    7346
    Citat Ursprungligen postat av perr Visa inlägg
    Du menar "Mina inlägg" som den hette på gamla forumet.
    Finns en längre väg dit, klicka på "Min profil" längst uppe till höger och sedan på "Hitta senaste ämnen" till vänster under din avatar så får du upp listan.

    Den skulle vara ruskigt najs att få fram den länken direkt på "huvudmeny-listen".... <<== Bollman & Guys?? Please??
    Ja men se där ja! Tackar!
    Dock ser listan lite annorlunda ut jämfört med om man browsar bland andra trådar. Men det är väl en vanesak.

    Sen verkar man kunna hitta liknande funktion fr om att nya forumet börjar användas genom sin profil och "Min aktivitet".

  4. #24
    Sugmotor ogres avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    17
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Nej, vi kommer köra vBulletins egen forumrunner istället. Mer information om det kommer.
    Dock är vBulletin redan nu betydligt mer användbart på mobila enheter än vad phpBB var eftersom det har ett eget mobil-skin.
    Absolut, men för oss som kör tapatalk på 8+ forum är det skönt att få allt samlat.

    Så om det inte innebär alltför mycket meck att lägga in båda så skulle jag verkligen uppskatta om man kunde få tapatalk också.
    Senast redigerat av ogre den 2013-12-09 klockan 10:23.
    SAAB 9-5 SportCombi 2.3t Vector 2006
    Kia Sorento 2.2 CRDI Automat, AWD, Komfort 2013

  5. #25
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Det finns en väldigt bra anledning till att _inte_ ha tapatalk. Det finns nämligen en väldigt stor risk att tapatalk är anledningen till att vi hade så mycket SPAM på förra forumet! Det visar sig nämligen, nu när jag läser om tapatalk (för att se om vi skall ha det igen), att när man registrerar sig på ett forum med tapatalk så förbigår man alla säkerhetsfrågor. Finns ett par långa och mycket irriterade trådar på tapatalks supportforum om folk som blir nerlusade med SPAM på grund av denna "feature" i tapatalk.

    Som andra anledning, och som gjort mig tveksam till att börja med, så har tapatalk annonserat till forumadmins att de kommer börja med reklam. Ni som använder tapatalk kommer alltså få se reklam på vårt forum, som vi inte har kontroll över och som tapatalk får pengar för. Det känns inte ok. Det är inte så nu, men jag fick ett mail där kontentan var något åt det hållet.

  6. #26
    Individuell mappning kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    7 059
    Medlem#
    6220
    Hej!

    Saknar oxå "Mina inlägg" "Obesvarade inlägg"
    Nytt brukar alltid vara lite jobbigt till en början tills man vänjer sig.
    Annars ser det mkt lovande ut.
    Keep up the good work

    Mvh
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  7. #27
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 965
    Medlem#
    Dolt
    Citat Ursprungligen postat av kIM0h Visa inlägg
    Saknar oxå "Mina inlägg" "Obesvarade inlägg"
    Kan hålla med dig. Det var ungefär i den ordningen man tog sig an forumet tidigare, med "nya inlägg" däremellan.

    När man surfar in med en iphone så är bilden längst upp fortfarande vb's standard och inte STCS bild. Gissar att samuelf jobbar på det.

    Klickar man på smileys så visas inte de vanligaste direkt. Inget akut fel direkt men något att lägga till att-göra-listan kanske?
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  8. #28
    Sugmotor Delariums avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    42
    Hej,

    Kan inte svara på inlägg i "Pryltorget Säljes". Har givetvis nollställt mitt lösenord och loggat ur/in med det nya lösenordet. Vad gör jag för fel? Står jag saknar behörighet.
    Saab og9-3 Cab - CABILERO!

  9. #29
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 965
    Medlem#
    Dolt
    Citat Ursprungligen postat av Delarium Visa inlägg
    Hej,

    Kan inte svara på inlägg i "Pryltorget Säljes". Har givetvis nollställt mitt lösenord och loggat ur/in med det nya lösenordet. Vad gör jag för fel? Står jag saknar behörighet.
    Det har väl aldrig gått att svara på säljes/köpes? Är nog inte tanken nu heller.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  10. #30
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    1
    Medlem#
    -
    försöker återställa mitt lösenord o svara på frågan " i vilket land tillverkas saab"

    inget verkar fungera, eller är jag helt bakom flötet?

    riktigt onödigt att behöva skapa ny registrering för att ens få hjälp med frågan.

  11. #31
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Du kan också kontakta oss direkt, det finns länkar längst ner på varje sida (Kontakta oss)

    Nå, vad fungerar inte?
    Principen är som följer:
    Du fyller i din epost och svarar på frågan. Då skickas ett mail till din epost med en länk. Klicka på den länken så kommer du tillbaka till forumet. Forumet skickar då ett nytt lösenord till din epost som du sen kan logga in med.

  12. #32
    Grundladd treards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn/Sandarne
    Inlägg
    291
    Medlem#
    3779
    kan det vara skiftlägeskänsligt? Låt t.ex bli att använda stor bokstav..



    /Stefan

  13. #33
    Sugmotor ogres avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    17
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Det finns en väldigt bra anledning till att _inte_ ha tapatalk. Det finns nämligen en väldigt stor risk att tapatalk är anledningen till att vi hade så mycket SPAM på förra forumet! Det visar sig nämligen, nu när jag läser om tapatalk (för att se om vi skall ha det igen), att när man registrerar sig på ett forum med tapatalk så förbigår man alla säkerhetsfrågor. Finns ett par långa och mycket irriterade trådar på tapatalks supportforum om folk som blir nerlusade med SPAM på grund av denna "feature" i tapatalk.

    Som andra anledning, och som gjort mig tveksam till att börja med, så har tapatalk annonserat till forumadmins att de kommer börja med reklam. Ni som använder tapatalk kommer alltså få se reklam på vårt forum, som vi inte har kontroll över och som tapatalk får pengar för. Det känns inte ok. Det är inte så nu, men jag fick ett mail där kontentan var något åt det hållet.
    Förståelig avvägning.

    När jag nu surfar in via mobiltemat så saknas activity.php Den redirectas direkt.

    Finns det något query parameter till search.php som gör samma sak?

    getnew och getdaily funkar ju där t.ex.

  14. #34
    Steg 1 cactuzs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 218
    Medlem#
    8541
    "Hot Threads Qualifying Views" verkar vara satt till ~150 (?), nästan varenda tråd kvalificeras som "Hot" nu när man kollar runt i forat så i mitt personliga tycke kanske den skulle justeras till något högre värde.
    Saab 9-3 SS 2,0t -05 - ///Mackanized BioPower - projekttråden
    Saab 9-3 SS Aero -05 - ///Mackanized BioPower
    Saab 9-3 CV Aero -05 - ///Mackanized BioPower

  15. #35
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Citat Ursprungligen postat av kIM0h Visa inlägg
    Hej!

    Saknar oxå "Mina inlägg" "Obesvarade inlägg"
    Nytt brukar alltid vara lite jobbigt till en början tills man vänjer sig.
    Annars ser det mkt lovande ut.
    Keep up the good work

    Mvh
    Om ni kollar längst upp (kanske måste ladda om sidan) så finns det nu en meny "Snabbsökningar" som kanske kan vara till lags?

  16. #36
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Citat Ursprungligen postat av Delarium Visa inlägg
    Hej,

    Kan inte svara på inlägg i "Pryltorget Säljes". Har givetvis nollställt mitt lösenord och loggat ur/in med det nya lösenordet. Vad gör jag för fel? Står jag saknar behörighet.
    Nix, det går inte att föra en diskussion med köpare/säljare. Vill man kontakta sagd person använder man PM-funktionen.

  17. #37
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Citat Ursprungligen postat av cactuz Visa inlägg
    "Hot Threads Qualifying Views" verkar vara satt till ~150 (?), nästan varenda tråd kvalificeras som "Hot" nu när man kollar runt i forat så i mitt personliga tycke kanske den skulle justeras till något högre värde.
    Justerat till 500/50 (500 visningar, 50 inlägg).

  18. #38
    Sugmotor Delariums avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    42
    Citat Ursprungligen postat av mioh Visa inlägg
    Det har väl aldrig gått att svara på säljes/köpes? Är nog inte tanken nu heller.
    My bad!
    Saab og9-3 Cab - CABILERO!

  19. #39
    Sugmotor Chesss avatar
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    karlstad
    Inlägg
    48
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Om ni kollar längst upp (kanske måste ladda om sidan) så finns det nu en meny "Snabbsökningar" som kanske kan vara till lags?



    Saknar dock "uppåtknapp" i varje inlägg. Knapp som tar en högst upp på sidan. Skönt om man skrollat långt ner i en tråd!
    Senast redigerat av Chess den 2013-12-09 klockan 12:48.
    Mvh Christian

  20. #40
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 147
    Medlem#
    7182
    Går jag in i mapparna med sparade importerade PM så blir jag upplyst om detta:

    Imported Saved Received Messages innehåller 0 meddelanden. Du har 381 sparade meddelanden, av totalt 100 tillåtna. (Töm mapp)

    Går det fixa? Vad är gränsen satt för antal PM i inkorg/skickat i det nya forumet?

Liknande ämnen

  1. Posta blocketannonser (och liknande) i denna tråd
    Av TD04 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 3152
    Senaste inlägg: 2024-03-11, 09:57
  2. STCS forum är bäst..
    Av Purex i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-08-10, 08:53
  3. Nytt utseende på STCS forum och hemsida
    Av bollman i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-05-11, 21:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •