Sidan 5 av 30 FörstaFörsta ... 3456715 ... SistaSista
Resultat 81 till 100 av 582

Ämne: Tråden om STCS nya forum. Posta hittade problem och ändringsförslag här!

  1. #81
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Vänligen läs tidigare i tråden. Använd menyn "Snabbsökningar" och välj "Visa mina inlägg" om du vill se alla trådar du varit i och "Visa mina ämnen" om du vill hitta alla dina trådar.
    Jag har läst tråden. Visa mina inlägg ger ingen info om vilka trådar som har nya inlägg, vad jag kan se i alla fall(?).
    Dessutom verkar det vara en fördröjning innan den uppdateras, jag såg inte mitt tidigare inlägg i denna tråd.
    Signaturlös

  2. #82
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    Titta på "turbon" före ämnet. Tyvärr går det inte att visa när man söker enskilda inlägg. Om du söker ämnen istället så är det rätt klart, men det är ju iofs bara de ämnen du själv har skapat.

  3. #83
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik / 1941 Visa inlägg
    Post från Nokia Lumia 800. Jag har en sådan också. Verkar funka. Men forumet ser konstigt ut. Inga toppmenyer m.m.
    Lumia 925 & dess IE10 så ser allt normalt ut, men det går inte att skriva, för mig iaf
    Kan det bero på om man använder mobil-skinnet eller dator-skinnet? På min Lumia 800 väljs mobil-skinnet. Då ser det annorlunda ut eftersom det skall vara mobil-optimerat. Kanske 925an väljer datorskinnet som standard? Borde gå att välja, jo! Det gör det, längst ner till vänster på sidan står det "STCS 2013", där kan du välja mobil-varianten.

  4. #84
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    353
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Titta på "turbon" före ämnet. Tyvärr går det inte att visa när man söker enskilda inlägg. Om du söker ämnen istället så är det rätt klart, men det är ju iofs bara de ämnen du själv har skapat.
    Utöver turbon även:

  5. #85
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 099
    Medlem#
    1941
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Kan det bero på om man använder mobil-skinnet eller dator-skinnet? På min Lumia 800 väljs mobil-skinnet. Då ser det annorlunda ut eftersom det skall vara mobil-optimerat. Kanske 925an väljer datorskinnet som standard? Borde gå att välja, jo! Det gör det, längst ner till vänster på sidan står det "STCS 2013", där kan du välja mobil-varianten.
    Post från Nokia Lumia 925 med IE10.

    Jag kollade Website preference i IE innan på denna 925 & den står i mobile version. Men den tar ändå forumets fullversion. Dock med manuellt val av mobilversionen på websidan så lirar det.
    Senast redigerat av Fredrik / 1941 den 2013-12-09 klockan 22:48.

  6. #86
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Titta på "turbon" före ämnet. Tyvärr går det inte att visa när man söker enskilda inlägg. Om du söker ämnen istället så är det rätt klart, men det är ju iofs bara de ämnen du själv har skapat.
    Det var ju tråkigt, har haft den sidan som bokmärke i gamla forumet. Man såg direkt vilka trådar det fortfarande var diskussion i.
    Jaja, man får väl lista ut nåt annat sätt då.
    Signaturlös

  7. #87
    Citat Ursprungligen postat av frippe64 Visa inlägg
    Det var ju tråkigt, har haft den sidan som bokmärke i gamla forumet. Man såg direkt vilka trådar det fortfarande var diskussion i.
    Jaja, man får väl lista ut nåt annat sätt då.
    Jag ser fortfarande inte detta inlägg i "Visa mina inlägg".
    Signaturlös

  8. #88
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    245
    Kanske sparkar jag in en öppen dörr men om man gör sökningar på Google gällande tekniska frågor så får man ju massor av träffar på inlägg på STCS.
    Alla dessa är ju nu inte aktiva, kommer det att vara så eller kommer dessa att länkas till det nya forumet?
    Jag måste säga att jag går hellre via Google ibland istället för att söka på FAQ:en, nu finns inte den möjligheten, och även om infon går att hitta för oss medlemmar så går värdefull
    information förlorad för alla andra Saab entusiaster som inte har behörighet till vår sida. Detta är inte alls bra tycker jag.
    Alla som söker info om Saab är viktiga, kan vara potentiella medlemmar framöver.
    Senast redigerat av 9000cse95 den 2013-12-09 klockan 23:03.

  9. #89
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    353
    Citat Ursprungligen postat av frippe64 Visa inlägg
    Jag ser fortfarande inte detta inlägg i "Visa mina inlägg".
    Har också noterat en fördröjning tidigare. Vid sådan sökning (Mina inlägg) kan det stå t.ex. "Sökningen tog 0,02 sekunder; genererades för XX minut(er) sedan." Kan vara en ganska avsevärd fördröjning.

  10. #90
    Citat Ursprungligen postat av Tripod Visa inlägg
    Har också noterat en fördröjning tidigare. Vid sådan sökning (Mina inlägg) kan det stå t.ex. "Sökningen tog 0,02 sekunder; genererades för XX minut(er) sedan." Kan vara en ganska avsevärd fördröjning.
    Detta noterade jag inte innan.

    Sökningen tog 0,03 sekunder; genererades för 16 minut(er) sedan.

    Edit:
    Sökningen tog 0,03 sekunder; genererades för 33 minut(er) sedan.
    Senast redigerat av frippe64 den 2013-12-09 klockan 23:20.
    Signaturlös

  11. #91
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    353
    Sedan är vBulletin ganska tung på profilerna, det finns mycket där, "aktiviteter" etc. Där och på andra ställen är uppdateringen omedelbar.

  12. #92
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 037
    Medlem#
    1540
    Citat Ursprungligen postat av 9000cse95 Visa inlägg
    Kanske sparkar jag in en öppen dörr men om man gör sökningar på Google gällande tekniska frågor så får man ju massor av träffar på inlägg på STCS.
    Alla dessa är ju nu inte aktiva, kommer det att vara så eller kommer dessa att länkas till det nya forumet?
    Jag måste säga att jag går hellre via Google ibland istället för att söka på FAQ:en, nu finns inte den möjligheten, och även om infon går att hitta för oss medlemmar så går värdefull
    information förlorad för alla andra Saab entusiaster som inte har behörighet till vår sida. Detta är inte alls bra tycker jag.
    Alla som söker info om Saab är viktiga, kan vara potentiella medlemmar framöver.
    Google kommer nog spindla om forumet, ge det bara lite tid så blir det bra.

    De gamla sökträffarna där pekar ju numera på ett forum som inte finns, inget att göra...

    - - - Uppdaterad - - -

    Annan fråga:>>>

    Under aktivitetsflödet står det nu så här:>
    perr svarade i ämnet i forumet forumdisplay.php?f=20

    Vore väl bättre om det såg ut så här:>
    perr svarade i ämnet "Tråden om STCS nya forum. Posta hittade problem och ändringsförslag här!"


    ---------

    Och kan man inte skriva två separata inlägg efter varann??
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  13. #93
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    353
    Citat Ursprungligen postat av perr Visa inlägg
    Google kommer nog spindla om forumet, ge det bara lite tid så blir det bra.

    De gamla sökträffarna där pekar ju numera på ett forum som inte finns, inget att göra...
    Håller med om att diverse sökmotorer (eller annonsförsäljare) inte är ett så stort problem, de lär indexera det de kan och får i sinom tid.

    Ett större problem (och som jag upplevde på annat forum vid samma byte för 4-5 år sedan) är att interna länkar upphör att fungera. Det är naturligtvis problematiskt när de är där för att hjälpa någon, eller korslänka information.

    vBulletin har en syntax med "showthread.php" etc. phpBB hade "viewtopic.php"

    Gör en sökning på "viewtopic" och ni hittar en död länk ...

    Citat Ursprungligen postat av perr Visa inlägg
    - - - Uppdaterad - - -

    Annan fråga:>>>

    Under aktivitetsflödet står det nu så här:>
    perr svarade i ämnet i forumet forumdisplay.php?f=20

    Vore väl bättre om det såg ut så här:>
    perr svarade i ämnet "Tråden om STCS nya forum. Posta hittade problem och ändringsförslag här!"
    Avseende updaterad, se Manicks kommentar ovan:
    Citat Ursprungligen postat av Manick Visa inlägg
    Hittat en bugg.

    Trycker man på "Aktivitetsflöde" så får man fram en bunt rader som ser ut ungefär såhär:

    idag, 00:53
    bollman svarade i ämnet i forumet forumdisplay.php?f=20

    Länken i slutet (forumdisplay.php? osv...) fungerar inte, den leder till en felsida.

  14. #94
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    Felet med flödet finns med i min lista i första inlägget!
    Inte nog med att länkarna är fel, de är fula. Jag kan fixa så det ser bättre ut, men det hjälpte in, de funkade ändå inte. Jag skall djupdyka i det senare.
    Google-indexeringen löser sig i sinom tid.

  15. #95
    Finns funktionen "släpp tillbaka hållna meddelanden kvar" var isf...
    Jag försöker också söka på användaren Oldsmobile som har pmat. Men användaren finns inte? Lite moment 22..

  16. #96
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 395
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av gazer3312 Visa inlägg
    Saknar fortfarande indelning på bilmodeller osv, och med nya typsnitten och färgerna blev det ännu kluddigare, och då blev kategoriindelning ännu viktigare
    Håller med, gillar verkligen inte det nya utseendet.
    Känns oerhört amatörmässigt jämfört med den faktiskt riktigt bra designen på det förra forumet.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  17. #97
    Sugmotor Chesss avatar
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    karlstad
    Inlägg
    48
    Känns alltid konstigt i början med ett "nytt" forum! Ge det lite tid så blir det kalas!

  18. #98
    Ingen kalas tyvärr...

  19. #99
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    Jag rekommenderar många här starkt att läsa FAQ!:
    http://forum.saabturboclub.com/faq.p...public_profile

  20. #100
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    Citat Ursprungligen postat av rcy Visa inlägg
    Håller med, gillar verkligen inte det nya utseendet.
    Känns oerhört amatörmässigt jämfört med den faktiskt riktigt bra designen på det förra forumet.
    Tyvärr tror jag du är oerhört ensam om att ha gillat det gamla forumet. Det fanns en stark rörelse mot utseendet som gick under namnet "pizzahaket".
    Om det var något utseende som gillades så var ju det det gamla grön-gula!
    Det skall tilläggas att det ni ser just nu INTE är det slutgiltiga utseendet. Samuelf jobbar fortfarande med färgsättningen som kommer harmonisera med klubbens färger svart, rött och silver.

Liknande ämnen

  1. Posta blocketannonser (och liknande) i denna tråd
    Av TD04 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 3156
    Senaste inlägg: 2024-04-07, 13:23
  2. STCS forum är bäst..
    Av Purex i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-08-10, 08:53
  3. Nytt utseende på STCS forum och hemsida
    Av bollman i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-05-11, 21:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •