Sidan 28 av 30 FörstaFörsta ... 182627282930 SistaSista
Resultat 541 till 560 av 582

Ämne: Tråden om STCS nya forum. Posta hittade problem och ändringsförslag här!

  1. #541
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 573
    Medlem#
    7567
    Citat Ursprungligen postat av George Visa inlägg
    Den funktion skulle vara default. De finns säkerligen 99% som inte har den och en uppgradering av software skulle vara behövligt.
    Så långt är okej nu.
    # varför loggas jag ut medan man skriver brev.? "Du har inte behörighet att utföra denna åtgärd. Vänligen uppdatera sidan och logga in innan du försöker igen."
    Jag hittar ingen inställning som gör att alla har det förvalt. Vill man ha det så får man helt enkelt ställa in det själv.

    Det var märkligt. Händer det varje gång du försöker skriva ett PM?
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  2. #542
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    På vischan - Östergötland
    Inlägg
    2 447
    Citat Ursprungligen postat av Travis Visa inlägg
    Händer det varje gång du försöker skriva ett PM?
    Ja, de händer varje gång, men ibland skrev jag 5-15 rader och blev ledsen att kan inte posta så blev ingen brev ist, delete eller får man skriva om om man inte kopierat.

    PS! Jag ska inte klaga forumen är bra men många tunga namn finns inte, tyvärr. De var kul när Boosten, LM...... var här och såna drar folk till debatt.
    MVH George
    9000-91 2,3 T LH 2.4.2, Mats power
    9000CSE-94 2,3 T T5Suite steg2
    Skoda Octavia 1,8T

  3. #543
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 573
    Medlem#
    7567
    Citat Ursprungligen postat av George Visa inlägg
    Ja, de händer varje gång, men ibland skrev jag 5-15 rader och blev ledsen att kan inte posta så blev ingen brev ist, delete eller får man skriva om om man inte kopierat.

    PS! Jag ska inte klaga forumen är bra men många tunga namn finns inte, tyvärr. De var kul när Boosten, LM...... var här och såna drar folk till debatt.
    Har du provat att rensa cache eller med en annan webläsare? Jag har inte hört om problemet tidgare och hoppas att ingen annan har samma problem.

    Att vissa av de gamla rävarna har gått vidare till andra bilmärken och således inte har så mycket nytta av att hänga på forumet är nog inte mycket vi kan göra åt.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  4. #544
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    Ett tips är ju att tjata på folk att sluta hänga på "fejjan" och komma hit istället för att tjôta så blir det ju roligare. Idag verkar ju ingen orka göra något annat än att hänga på Facebook. Alla gnäller över den låga nivån, men ingen verkar orka ta sig hit istället.

  5. #545
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    704
    Forumet > Facebook alla dagar. Inte för att vara den som är den men ska man ha någon slags relevant information är det forumet som gäller. Facebook är ett hav av "roliga bilder" och snabba frågor som återkommer dagligen.
    Man kan snabbt konstatera att det fortfarande är här kunskapen finns.

  6. #546
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 162
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  7. #547
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    På vischan - Östergötland
    Inlägg
    2 447
    Tack för tipset nu är cache rensad.
    Mig blir ni inte av så lätt, lämnar aldrig forum har 2 Saabar + en extra motor som jag trivs med trots sin ålder.

    PS! andra forum har också tappat medlemsaktivitet( eller aldrig haft för all del ) de känns som en global influensa men efter regnet kommer solen får man säga / hoppas.
    MVH George
    9000-91 2,3 T LH 2.4.2, Mats power
    9000CSE-94 2,3 T T5Suite steg2
    Skoda Octavia 1,8T

  8. #548
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 573
    Medlem#
    7567
    Du får säga till om problemet fortsätter så vi kan fortsätta leta efter lösningar.

    Skönt att höra
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  9. #549
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    "StorSthlm"
    Inlägg
    356
    Medlem#
    7338
    Hej,
    Varför inte tydligt i den låsta tråden på FB, redovisa motiv varför forumet är att föredra och en länk hit. Både på det allmänna och köp/sälj gruppen.
    CAT
    Skribentens inlägg kan innehålla spår av ironi.....
    RödBus, 9-3 Cab Aero BioPower 2.0t 10, MapTun sänkt/steg 1+ m m.
    Mullret, Turbo X SC, MapTun steg 2 m m.
    Conrad, Passat Alltrack 12 (Borde varit NG 9-5 SC 4wd)

  10. #550
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 573
    Medlem#
    7567
    Citat Ursprungligen postat av tallbo Visa inlägg
    Hej,
    Varför inte tydligt i den låsta tråden på FB, redovisa motiv varför forumet är att föredra och en länk hit. Både på det allmänna och köp/sälj gruppen.
    CAT
    Det är inte alls en dålig idé! Jag får prata med Pelle som är ansvarig för Facebook-gruppen.
    Köp- och säljgruppen har ju ingenting med klubben att göra, utan är en privat grupp, men visst kan man försöka ragga även där.
    Den stora frågan är hur man sållar bort alla drygisar som det verkar finnas gott om i Facebook-gruppen
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  11. #551
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    "StorSthlm"
    Inlägg
    356
    Medlem#
    7338
    Citat Ursprungligen postat av Travis Visa inlägg
    Det är inte alls en dålig idé! Jag får prata med Pelle som är ansvarig för Facebook-gruppen.
    Köp- och säljgruppen har ju ingenting med klubben att göra, utan är en privat grupp, men visst kan man försöka ragga även där.
    Den stora frågan är hur man sållar bort alla drygisar som det verkar finnas gott om i Facebook-gruppen
    Tror att drygisarna sorterar bort sig själva till stor del. Annars får ni adm lite mer att göra, men det är det kanske värt, eller

    En anmälafunktion för "olämpliga" inlägg som hamnar i en bevkningsfunktion, skulle kanske underlätta arbetet?

    CAT
    Skribentens inlägg kan innehålla spår av ironi.....
    RödBus, 9-3 Cab Aero BioPower 2.0t 10, MapTun sänkt/steg 1+ m m.
    Mullret, Turbo X SC, MapTun steg 2 m m.
    Conrad, Passat Alltrack 12 (Borde varit NG 9-5 SC 4wd)

  12. #552
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 462
    Medlem#
    5129
    Kanske en fråga i fel tråd men ämnet är ju ansiktsboken.

    Varför startade man stcs på fejjan om man nu vill ha bort den?
    Känns konstigt och kortsiktigt.

    Kan även tillägga att jag ventilerade min oro, när jag fick kännedom om att den skulle starta,
    för att fejjan skulle dränera detta eminenta forum.
    Till mitt garage: Garaget

  13. #553
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    Folk är på fejjan, att inte synas där är tyvärr att inte finnas. Sen finns alltid risken att det tar över eftersom det är lättare att posta där än här (så länge man nu är på fejan alls, alltså och folk verkar ju hänga där dygnet runt).
    Problemet är väl att hitta balansen. Vi vill synas på fejjan men inte att gruppen där skall ta över forumets funktion.

  14. #554
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 573
    Medlem#
    7567
    Citat Ursprungligen postat av tallbo Visa inlägg
    Tror att drygisarna sorterar bort sig själva till stor del. Annars får ni adm lite mer att göra, men det är det kanske värt, eller

    En anmälafunktion för "olämpliga" inlägg som hamnar i en bevkningsfunktion, skulle kanske underlätta arbetet?

    CAT
    Det är därför vi har moderatorer, och de jobbar säkert lite extra hårt om så behövs för att hålla forumet städat.

    Under postarens signatur i varje inlägg så finns en trekantig knapp med ett utropstecken. Det är en knapp för att rapportera ett inlägg.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  15. #555
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 573
    Medlem#
    7567
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Folk är på fejjan, att inte synas där är tyvärr att inte finnas. Sen finns alltid risken att det tar över eftersom det är lättare att posta där än här (så länge man nu är på fejan alls, alltså och folk verkar ju hänga där dygnet runt).
    Problemet är väl att hitta balansen. Vi vill synas på fejjan men inte att gruppen där skall ta över forumets funktion.
    Ja det är väl tyvärr så. Nu får vi blicka framåt och försöka få över folk till forumet.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  16. #556
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Folk är på fejjan, att inte synas där är tyvärr att inte finnas. Sen finns alltid risken att det tar över eftersom det är lättare att posta där än här (så länge man nu är på fejan alls, alltså och folk verkar ju hänga där dygnet runt).
    Problemet är väl att hitta balansen. Vi vill synas på fejjan men inte att gruppen där skall ta över forumets funktion.
    Jag syns inte på fejjan, alltså finns jag inte?

    Men jag är lika glad för det för jag har så oerhört mycket mer fritid än många andra som läser och trycker Gilla på fejjan under flera timmar om dagen.
    Signaturlös

  17. #557
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 627
    Citat Ursprungligen postat av frippe64 Visa inlägg
    Jag syns inte på fejjan, alltså finns jag inte?

    Men jag är lika glad för det för jag har så oerhört mycket mer fritid än många andra som läser och trycker Gilla på fejjan under flera timmar om dagen.
    handlar ju mer om personen än om just facebook. inte så att FB injecerar heroin i armen på dig.. det handlar helt enkelt om själbkontroll...

  18. #558
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 573
    Medlem#
    7567
    Citat Ursprungligen postat av frippe64 Visa inlägg
    Jag syns inte på fejjan, alltså finns jag inte?

    Men jag är lika glad för det för jag har så oerhört mycket mer fritid än många andra som läser och trycker Gilla på fejjan under flera timmar om dagen.
    Du har kanske inte behov av att synas som många andra har, men bollman syftade nog till företag och föreningar. Finns man som företag inte på Facebook så finns man inte.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  19. #559
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8 164
    Medlem#
    8758
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Folk är på fejjan, att inte synas där är tyvärr att inte finnas. Sen finns alltid risken att det tar över eftersom det är lättare att posta där än här (så länge man nu är på fejan alls, alltså och folk verkar ju hänga där dygnet runt).
    Problemet är väl att hitta balansen. Vi vill synas på fejjan men inte att gruppen där skall ta över forumets funktion.
    En idé, går det att automatposta ett meddelande med rubrik och länkar till dagens alla nya ämnen på fejan? Dvs, använda fejan som annonspelare för innehåll på forumet. (Om det nu inte kolliderar med några regler på fejan.)

    Alternativt dagens intressantaste inlägg/ämne, men det kräver manuell arbete.
    9-5 2.3t SC 2005
    9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

  20. #560
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 573
    Medlem#
    7567
    Citat Ursprungligen postat av Långmilare Visa inlägg
    En idé, går det att automatposta ett meddelande med rubrik och länkar till dagens alla nya ämnen på fejan? Dvs, använda fejan som annonspelare för innehåll på forumet. (Om det nu inte kolliderar med några regler på fejan.)

    Alternativt dagens intressantaste inlägg/ämne, men det kräver manuell arbete.
    Tyvärr kan vi inte sammankoppla forumet med Facebook alls. Tanken har funnits där, men det går inte med vBulletin 4 som vi kör. Det verkar gå med vB 5, men då försvinner många av de plugins som jag anser att vi måste ha.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

Liknande ämnen

  1. Posta blocketannonser (och liknande) i denna tråd
    Av TD04 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 3156
    Senaste inlägg: 2024-04-07, 13:23
  2. STCS forum är bäst..
    Av Purex i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-08-10, 08:53
  3. Nytt utseende på STCS forum och hemsida
    Av bollman i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-05-11, 21:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •