Sidan 13 av 30 FörstaFörsta ... 3111213141523 ... SistaSista
Resultat 241 till 260 av 582

Ämne: Tråden om STCS nya forum. Posta hittade problem och ändringsförslag här!

  1. #241
    Försökte synka det nya sättet att hålla koll på olästa meddelanden genom att göra "Forumåtgärder" -> "Markera forum som lästa" men det enda jag fick var ett meddelande:

    Ditt bidrag kunde inte hanteras eftersom ett säkerhetsbevis var ogiltigt.
    Om detta skedde oväntat, vänligen meddela administratören och beskriv de åtgärder du gjorde innan du fick detta felmeddelande.
    Saab 9³ SC Aero V6 TX XWD eLSD 2010 Hirsch eSID (som Turbo X men lite bättre och lite ovanligare)

  2. #242
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 123
    Det där får jag titta på.

    En annan sak är att länkarna i "Vad är nytt" är nu fixade och ser betydligt mer användbara ut än innan!

  3. #243
    Ser inga menyer i mobiltemat.
    Senaste och nya inlägg måste väll nästan finnas om det ska vara någon ide att använda mobiltema.

  4. #244
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 158
    Medlem#
    2555
    Svarade i en tråd nyss, 21.02 men den syns inte under "Nya inlägg" ???
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  5. #245
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 123
    Det kommer där med. Vi har fokuserat på "dator-temat", mobiltemat kommer. Vi kommer ju också att lansera "appen" till forumet inom kort.

  6. #246
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 158
    Medlem#
    2555
    Inte ens den här tråden dyker upp där!!!

    - - - Uppdaterad - - -

    Men under "Dagens inlägg" kom dom upp?

    Bollman, fixa
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  7. #247
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 964
    Medlem#
    Dolt
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Vi kommer ju också att lansera "appen" till forumet inom kort.
    Åh, låter spännande! Kan man få önska funktioner? Live-uppdatering på träffarna från slalom- och 201-tidtagningarna vore fint. Är ju svårt idag att veta hur fort man måste köra för att vara snabbare än Vrid...
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  8. #248
    Citat Ursprungligen postat av frippe64 Visa inlägg
    Jag vill ha "Visa dina inlägg" precis så som det fungerade i gamla forumet.
    Alltså alla trådar man själv klottrat i, och en markering för dom med nya inlägg.
    Se på fan, jag tror detta fungerar nu.

    Men: Sökningen tog 0,03 sekunder; genererades för 55 minut(er) sedan.
    Signaturlös

  9. #249
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 123
    Ja, sökningarna cachas för att inte lasta sönder sql-servern. Skall se om det går att minska tiden något.

  10. #250
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 123
    Citat Ursprungligen postat av RZ Visa inlägg
    Inte ens den här tråden dyker upp där!!!

    - - - Uppdaterad - - -

    Men under "Dagens inlägg" kom dom upp?

    Bollman, fixa


    haha, jag tror du tittar på en cachad sökning, se tidigare inlägg. Jag skall försöka hinna kolla på det med. Slavdrivare

  11. #251
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 158
    Medlem#
    2555
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    haha, jag tror du tittar på en cachad sökning, se tidigare inlägg. Jag skall försöka hinna kolla på det med. Slavdrivare
    Inte ens F5 + space löser det

    Annars bra jobbat Patrik.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  12. #252
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    353
    Tillhör inte de som prioriterar mobiler vid forumbesök, men det förekommer att jag läser någon enstaka gång. Efter bytet av programvara testade jag att läsa ett antal trådar förra veckan, vilket gick bra, efter förutsättningarna.

    I början på denna vecka märkte jag dock problem med att ladda trådar, längre trådar skulle det visa sig. Detta sker om jag väljer att gå till sista inlägget i en viss tråd, direkt från underforumet, eller om jag öppnat första sidan i en tråd, t.ex. denna, och väljer att klicka på "2" för att gå till sidan 2. Får beskedet att "sidan innehåller för många serveromdirigeringar", och den laddas ej ned. Vet ej varför det fungerade förra veckan; första tankarna var att det kanske var kortare trådar då, eller att det skett en förändring (på någon kant). Nu är den aktuella mobilen ganska klent utrustad, enkärnig CPU etc. Wifi-anslutningen är däremot mycket god. Kan kanske bero på webbläsaren i kombination med forumprogramvaran och dess inställningar; att inte full version, eller dylikt, körs i "pepparkakan" på min kant, och att det då blir problem med vissa tecken i de URL som används (det spelar ingen roll vilket tema som används). (vBulletin har som en del kanske har sett URL som innehåller trådarnas ämnen, text.)

    Nåja, inte prio ett, även om det vore kul att kunna läsa mer än en sida.

  13. #253
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    353
    Citat Ursprungligen postat av frippe64 Visa inlägg
    Se på fan, jag tror detta fungerar nu.

    Men: Sökningen tog 0,03 sekunder; genererades för 55 minut(er) sedan.
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Ja, sökningarna cachas för att inte lasta sönder sql-servern. Skall se om det går att minska tiden något.
    Jo, de tycks göra det. Men varför inte undvika att "ladda om" samma sida med F5 etc. Testade att öppna "Dagens inlägg" i en andra flik medan jag skrev inlägget ovan, om jag sedan valde att ladda om med F5 så fick jag beskedet att den "genererades för X minut(er) sedan". Det är väl inte fallet om man väljer att uppdatera via menyn, att välja samma sida igen?
    (Sedan lyckades jag, igen, för andra gången, markera alla forum som lästa. Muskelminnet är tydligen starkt (på, t.ex. indexsidan, första, är snabblänkar (med bl.a. "Dagens inlägg") andra menyalternativet från höger, så ej på söksidor ... Typiskt nu när bollman varit snäll och återställt alla nya inlägg sedan uppgraderingen till olästa. )
    Tillägg:
    Det sistnämnda är även en bekräftelse på att det som Göran Larsson nämnde ovan nu tycks fungera, väldigt bra ...
    Vad gäller länkarna på "Vad är nytt?"; det rättade även till motsvarande länkar i profilerna (om nu någon använder dessa).
    Senast redigerat av Tripod den 2013-12-18 klockan 00:25. Anledning: Tillägg

  14. #254
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    4 016
    Medlem#
    3471
    Verkar konstigt med signaturer.

    Postar man från mobilen följer den inte med ibland gör den osv.
    Fast redigerar man inlägget från mobilverisonen försvinner den.

    (postat från en vanlig pc)
    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

  15. #255
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 123
    Kolla längst ner när du skall posta. Där finns kryssruta om signaturen skall infogas eller inte. Jag tror den är satt som standard när man kör på dator och urkryssad på mobilen.

  16. #256
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 158
    Medlem#
    2555
    Haha, gillar kommentarerna under användarnamnet beroende på hur många inlägg man har, ny på forumet = sugmotor
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  17. #257
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    4 016
    Medlem#
    3471
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Kolla längst ner när du skall posta. Där finns kryssruta om signaturen skall infogas eller inte. Jag tror den är satt som standard när man kör på dator och urkryssad på mobilen.
    Stämmer men den är ikryssad på mig. Går man in och redigerar sitt inlägg "från mobilen" så försvinner signaturen i inlägget.
    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

  18. #258
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 123
    Okej, men det kan ju vara strul med mobil-skinnet, jag vet inte hur långt samuelf har hunnit med det än.

    Vad bra att någon gillade titlarna, jag hade lite vånda om det blev för "nördigt"

    Förresten är nu tiden för cachning av sökningarna nerställd till 15 minuter, så var 15e minut får ni nya sökningar på "nya inlägg".

  19. #259
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    353
    Ang. mina erfarenheter med mobil och nya programvaran, som kanske var något luddigt formulerat. För att förtydliga, efter kontroll; tydligen så får den medföljande webbläsaren i Android Gingerbread problem med följande kombination: trådar som innehåller å, ä, eller ö (programvaran skapar numera något mer människovänliga URL:er, eller SEO-vänliga, kanske en del skulle säga), vid navigering till sidor efter den första sidan i tråden. D.v.s. om de inte innehåller dessa tecken är det inga problem med flera sidor, och om tecknen ingår i URL går det bra med en, eller första, sida(n). Kombineras de så ges felbeskrivning "the page contains too many server redirects". Märkligt, då den accepterar korta trådar med å, ä, och ö (URL-kodade). (Fx fungerar i mobilen, men är inte så förtjust i den.)

    Ett förslag om annat, när tid finns för arbete med mobil-skinnet, är om man (bättre) kunde se vilket underforum man befinner sig i, på små skärmar (3,2-4). F.n. verkar det som om en del av begynnelsebokstaven kommer med i högra hörnet; M för "Motor och motorstyrning" etc.

  20. #260
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Fråga ang. prenumerationer och bokmärken

    1.) Har de prenumerationer på trådar jag hade i gamla forumet inte följt med över till det nya?
    Jag hade några som jag nu saknar. Att jag kan lägga till nya prenumerationer har jag upptäckt och det funkar.
    De nya prenumerationerna hittar jag på 2 ställen, a) Min profil och fliken Min Aktivitet/Prenumerationer, Fast i rörig form med många inlägg. b) Snabblänkar/Prenumerationer, och här per tråd = Bra.
    Kommer de att återställas?

    2.) Har för mig att man kunde bokmärka intressanta trådar i gamla forumet för att kunna hitta igen värdefull info.
    Inte att förväxla med bokmärken i browsern.
    Vad har hänt med dessa? Och kommer de att återställas?
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

Liknande ämnen

  1. Posta blocketannonser (och liknande) i denna tråd
    Av TD04 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 3156
    Senaste inlägg: 2024-04-07, 13:23
  2. STCS forum är bäst..
    Av Purex i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-08-10, 08:53
  3. Nytt utseende på STCS forum och hemsida
    Av bollman i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-05-11, 21:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •