Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 32

Ämne: Rabatt hos Speedparts

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2013
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    93

    Rabatt hos Speedparts

    Hur mycket har man i rabatt hos speedparts som medlem i stcs?
    Saab 9-3 SC Aero V6 Turbo 2007
    Mvh
    Joar

  2. #2
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 867
    Medlem#
    4458

    Re: rabatt hos Speedparts

    Det varierar beroende på produkt och det ser du när du blivit medlem. För många är det ensamt en tillräcklig orsak att bli medlem.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 752
    Medlem#
    9176

    Re: rabatt hos Speedparts

    Forumdiciplinen att inte uppge rabattsatserna är beundransvärd!
    Men trots att jag hört skälet inte så lätt att förstå fördelen med (i alla fall för mig)!

    Per L
    SAAB-ägare i 10 år men ännu inte medlem

  4. #4
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 147
    Medlem#
    7182

    Re: rabatt hos Speedparts

    Något som kan vara värt och veta är att kundservicen på senare tid gått från ok till jävligt kass.

    Jag handlar på andra ställen nu istället och skulle inte rekomendera någon att handla där, tyvärr.

    Finns minst 2-3st ganska långa trådar med folk som har haft problem.

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 752
    Medlem#
    9176

    Re: rabatt hos Speedparts

    Låter tråkigt!
    Jag handlar hos dom då och då (senast för något år sedan) och har hittills tyckt att allt fungerat bra.

    Någon som vet vad orsaken kan vara? Bytt ägare? Bytt chef? Bytt personal? Skurit ner på personalen? Dålig lönsamhet?

    I http://www.allabolag.se/5566165287/Speedparts_Sweden_AB kan jag själv se att man mellan 2011 och 2012 minskat personalen från 7 till 5 personer och att lönsamheten är helt OK.

    Ser att dom inte har någon fysisk butik! När gjordes den ändringen? Jag har för mig att jag för några år sedan (mer än 5 år) åkte till deras butik och hämtade grejor!?

    Per L

  6. #6
    Steg 1 cactuzs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 218
    Medlem#
    8541

    Re: rabatt hos Speedparts

    Någon fysisk butik finns inte längre nej, den upphörde de med i år vilket är väldigt synd.

    Det är minst sagt blandade erfarenheter kring hur det fungerar att handla från SP.
    Själv har jag inte haft några problem utan allting har gått snabbt och felfritt under de åren jag handlat där (senast någon månad sedan).
    Sedan är det klart att om några personer får problem och den kritiken inte ens besvaras varken öppet eller privat från SP så förstår jag att irritation uppstår.

    Jag själv fortsätter handlar från SP, och sparar med rabatterna varje år in min medlemsavgift till STCS.
    Saab 9-3 SS 2,0t -05 - ///Mackanized BioPower - projekttråden
    Saab 9-3 SS Aero -05 - ///Mackanized BioPower
    Saab 9-3 CV Aero -05 - ///Mackanized BioPower

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    704

    Re: rabatt hos Speedparts

    De har väll aldrig haft en butik, däremot gick det väll att hämta på deras lager?
    Enligt rykten så har det med chefen (samma som tidigare) att göra, speedparts har haft samma tråkiga tendenser tidigare i perioder...

    Rabatten däremot är trevlig, har inte haft några problem med leveranser av saker (oftast dagen efter). Kundservice har jag inte behövt möta.

    Mvh

  8. #8
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 867
    Medlem#
    4458

    Re: rabatt hos Speedparts

    Helt rätt. Ngn butik har det egentligen aldrig varit. Däremot har dom tidigare iaf haft öppet fredagar på lagret i Uddevalla för uthämtning av beställt material.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 752
    Medlem#
    9176

    Re: rabatt hos Speedparts

    Så här tycker jag att det naturliga sättet borde vara för en klubb att presentera medlemsförmånerna!
    http://saabklubben.se/medlem/medlemsrabatter/

    Litet förbryllad blir jag nog eftersom skälet jag tidigare fått på detta forum att ej presentera medlemsförmånerna varit att rabattgivarna (tex Speedparts) inte vill det. Och det måste man väl acceptera (fast det kanske inte är ett så väl genomtänkt skäl) om alternativet är inga förmåner alls från ett företag!
    Men det gäller tydligen inte för alla klubbar!?

    Per L

  10. #10
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 147
    Medlem#
    7182

    Re: rabatt hos Speedparts

    Problemet med SP är att servicen är så ojämn så det känns som någon som bedriver en hobbyverksamhet. De gör dock en vinst på ett par miljoner varje år.... så det rör sig inte om någon hobbyverksamhet.

    Att ta emot en order och lägga det i en kartong och skicka prylarna lyckas de relativt bra med. Men den dagen du får en trasig eller felskickad produkt är det ganska kört.

    Lagersaldon i webbshopen uppdateras antagligen manuellt vilket leder till att det inte är ovanligt att det saknas varor när paketet dyker upp. Hantering av restorder är riktigt dålig, väntar fortfarande 3-4år senare på några restade varor och har inte hört någonting från dem.

    Dessutom väljer de att ducka för telefonsamtal genom att koppla in en telefonsvarare istället som hänvisar till mail. Mail svarar de oftast på om det gäller nyförsäljning (= pengar in i kassan), men ofta behöver man skicka 2-3 påminnelsemail med 3-4 dagars mellanrum innan man kanske får ett svar om det gäller t ex felleverans/garanti/retur.

    Intrycket man får som kund om man kontaktar dem om något annat än nyförsäljning (de gånger man får svar) är också att man är lite jobbig som kontaktar dem när det blir problem.

    Tycker det är jävligt synd att det är som det är men de verkar inte lyssna på någon kritik från enskilda kunder heller. Ta en titt på deras egna sida på Facebook så är det gott om negativa recesionsioner, just nu en majoritet av alla recensioner som går att visa.

    Detta hade nog egentligen varit en bra punkt på STCS årsmöte, dvs ta en diskussion med SP om varför läget är som det är. De får garanterat in mer kunder pga detta samarbetsavtal/rabattavtal med STCS, så rimligen kanske intresset att lyssna på kritik blir lite större om det kommer högre upp ifrån, t ex STCS styrelse?

    Tänker jag fel?

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    107

    Re: rabatt hos Speedparts

    Japp, håller med JoH900.

    STCS borde försöka förhandla fram något med Maptunparts tycker jag.

    Och som tas upp ovan så är det oftast inga problem när det gäller frågor om nyförsäljning, men har varit med om att de bara slutar svara mitt i en mejlkonversation.

    I övrigt har jag oftast fått sakerna rätt snabbt, förutom länkarmar, som de lovade att skicka, men de kom inte, frågade igen, ja då skulle de komma i lager samma dag och skickas, men nej. När jag mejlade och ville avboka alltsammans så skickade de länkarmarna. Som tur är har allt varit helt och rätt när det väl kommit. Verkar gå allt annat än smidigt när det blir fel.

  12. #12
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 752
    Medlem#
    9176

    Re: rabatt hos Speedparts

    Speedparts har tydligen inte tagit till sig hur man får verkligt trogna och nöjda kunder! Det finns många exempel inom tex bilindustrin hur det fungerar!

    När man blivit trevligt och korrekt bemött vid köpet av en vara finns förutsättningarna att man skall bli en nöjd kund.
    Men en verkligt nöjd kund blir man först när något visat sig gå snett med varan eller tjänsten och leverantören gjort allt som går för att eliminera felet så smidigt och snabbt som möjligt.

    Förmodligen förstärks nöjdheten kraftigt genom att man får en känsla av att det företaget/personen kan man verkligen lita på när det behövs.

    Per L

  13. #13
    Individuell mappning kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    7 059
    Medlem#
    6220

    Re: rabatt hos Speedparts

    Mina några månader gamla krängstag har spruckigt i gummit, skickade ett mail och dagen efter fick ja svar om att dom skickar nya från annan leverantör.

    Ja tycker oxå man ska skriva ut vad för förmåner man får, då vet man redan innan vad man får ut av att bli medlem och betala 300:-

    Sen har man ju även rabatt hos Maptun.se på allt dock ingen rabatt på Maptunparts.se

    Mvh
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  14. #14
    Helt original toorps avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    883
    Hur funkar rabatten om man tar med klarna faktura, när man ska få rabatt som medlem.?

  15. #15
    Steg 1 JörgenGranbergs avatar
    Reg.datum
    apr 2016
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    1 117
    Medlem#
    10350
    Citat Ursprungligen postat av toorp Visa inlägg
    Hur funkar rabatten om man tar med klarna faktura, när man ska få rabatt som medlem.?
    Det kan väl inte vara några större problem? När det är reggat under din profil om att du är medlem och får rabatt så dras rabatten automatiskt i varukorgen. Det är ju den summan som kommer hamna på fakturan.
    9000 A50 Projekt, 9-5 Vector SC -08, 9-5 Aero SC -03. Tidigare: 9000 Aero -95, 9-5 Aero sedan -03, 9000 CS 2,3T -93,

  16. #16
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2017
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    22
    Medlem#
    10744
    Som jag förstod det när jag handlade där för någon vecka sedan så får man fakturan först när någon på Speedparts manuellt granskat att man verkligen är medlem här.
    Min faktura dök upp på e-posten dagen efter jag beställde om jag inte minns helt galet.

    Man ser dock fullpris i varukorgen och i kassan.

  17. #17
    Helt original toorps avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    883
    Citat Ursprungligen postat av Zkronk Visa inlägg
    Som jag förstod det när jag handlade där för någon vecka sedan så får man fakturan först när någon på Speedparts manuellt granskat att man verkligen är medlem här.
    Min faktura dök upp på e-posten dagen efter jag beställde om jag inte minns helt galet.

    Man ser dock fullpris i varukorgen och i kassan.
    Dök fakturan då upp med avdragen rabatt och allt var klart?

  18. #18
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2017
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    22
    Medlem#
    10744
    Japp, rabatten på varje artikel var dragen enligt A, B, C osv. koderna som motsvarar en viss % (som man kan läsa om här på klubbsidan där alla rabatter listas).

  19. #19
    Helt original toorps avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    883
    Tack. Nja upp till D tror jag det är listat. Jag undrar vad x står för? Gratis? Haha

  20. #20
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    1 037
    Medlem#
    10604
    Citat Ursprungligen postat av toorp Visa inlägg
    Tack. Nja upp till D tror jag det är listat. Jag undrar vad x står för? Gratis? Haha
    Ja det är lite intressant att dom har några "koder" till som man inte vet nåt om. Sånt man inte vet nåt om gör en ju lite nyfiken
    /Chrille
    Saab 9-5 Aero SS MY01, Saab 9-5 SS MY04 (projekt)

Liknande ämnen

  1. Rabatt hos Speedparts?
    Av Teufelschlumpf-79 i forum Klubbfrågor
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-06-22, 15:52
  2. Rabatt hos Speedparts
    Av efji i forum Klubbfrågor
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-02-26, 23:08
  3. Rabatt på SpeedParts?
    Av Spiderpig i forum Klubbfrågor
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-01-12, 13:05
  4. Kod A på speedparts, rabatt?
    Av alig i forum Klubbfrågor
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-07-01, 23:15
  5. Ang. rabatt på Speedparts
    Av Turbomupp i forum Klubbfrågor
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-01-02, 19:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •