Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 54

Ämne: Ryckig 9-3 2.0T BioPower -10

  1. #1
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 585
    Medlem#
    4156

    Ryckig 9-3 2.0T BioPower -10

    Hej.

    Vår 9-3 2.0T BioPower har blivit ryckig, främst när den är kall och belastar den lite (håller jämn fart eller accelererar måttligt). Trampar man gasen i botten går den jämt och fint men gasar man lite grann så smårycker den. Syns på turbonålen också att den svajjar lite fram och tillbaka under tiden den rycker.

    Har testat att byta spridare och det blev något bättre men inte riktigt bra.

    Har också testat byta tändstift. Ingen skillnad. (Använde BKR7ESC-11. Ska man ha dom eller PFR6D-10G / PFR6T-10G?

    Har ni några tips på vad man kan ta sig till?
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  2. #2
    Steg 1 UhrJrs avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    1 113

    Re: Ryckig 9-3 2.0T BioPower -10

    Vilket bränsle kör du på och hur länge har du kört på det?

  3. #3
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 866
    Medlem#
    4458

    Re: Ryckig 9-3 2.0T BioPower -10

    Om du kör med etanol så ska du inte använda platinastift, PFRxxxx, utan hålla dig till BKR-stiften.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  4. #4
    Steg 5 Mackans avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    5 266
    Medlem#
    3186

    Ryckig 9-3 2.0T BioPower -10

    Leta efter småläckor.
    Ev dåligt spjällhus.

    Kolla över motordata med tech2 för att se om bilen misständer.
    ///Mackanized
    Tillbaka

  5. #5
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 585
    Medlem#
    4156

    Re: Ryckig 9-3 2.0T BioPower -10

    Citat Ursprungligen postat av UhrJr
    Vilket bränsle kör du på och hur länge har du kört på det?
    Bensin de senaste två tankarna. Har innan försökt varva med 3/1, E85 3 tankningar och var fjärde tank bensin. Vet inte hur tidigare ägare (Innan februari i år) har gjort. Bilen ryckte inte när vi köpte den utan har kommit nu den senaste tiden.

    Citat Ursprungligen postat av Vfr
    Om du kör med etanol så ska du inte använda platinastift, PFRxxxx, utan hålla dig till BKR-stiften.
    Ok! Tack. Var lite osäker där. Tror de stiften som satt i innan jag bytte var platinastift. De hette inte likadant som de jag skruvade i i alla fall men var NGK det också. Vi har ju kört på E85 med de tidigare stiften. Kan det ha sabbat något tror du?

    Citat Ursprungligen postat av Mackan
    Leta efter småläckor.
    Ev dåligt spjällhus.

    Kolla över motordata med tech2 för att se om bilen misständer.
    Hur? Kan jag spraya startgas eller liknande eller är det bara att försöka se några konstigheter?

    Ska höra med Saab i stan om de vet vad de gör så pass att de kan kolla det. I så fall, om det skulle visa sig vara misständningar, brukar det bero på något särskilt? Tändspolar? Eller kan spjällhus eller småläckage också orsaka de eventuella misständningarna?

    ---------------

    Tycker det känns lite udda att bilen drar jämt och fint med full gas. Turbonålen ligger klippstabilt mellan vitt och rött och svajjar inte något då. Borde inte det vara ÄNNU jävligare symtom när allt får jobba på mot för när det går lungt och fint?
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    379

    Re: Ryckig 9-3 2.0T BioPower -10

    Citat Ursprungligen postat av Kongo
    Citat Ursprungligen postat av UhrJr
    Vilket bränsle kör du på och hur länge har du kört på det?
    Bensin de senaste två tankarna. Har innan försökt varva med 3/1, E85 3 tankningar och var fjärde tank bensin. Vet inte hur tidigare ägare (Innan februari i år) har gjort. Bilen ryckte inte när vi köpte den utan har kommit nu den senaste tiden.

    Citat Ursprungligen postat av Vfr
    Om du kör med etanol så ska du inte använda platinastift, PFRxxxx, utan hålla dig till BKR-stiften.
    Ok! Tack. Var lite osäker där. Tror de stiften som satt i innan jag bytte var platinastift. De hette inte likadant som de jag skruvade i i alla fall men var NGK det också. Vi har ju kört på E85 med de tidigare stiften. Kan det ha sabbat något tror du?

    Citat Ursprungligen postat av Mackan
    Leta efter småläckor.
    Ev dåligt spjällhus.


    Kolla över motordata med tech2 för att se om bilen misständer.
    Hur? Kan jag spraya startgas eller liknande eller är det bara att försöka se några konstigheter?

    Ska höra med Saab i stan om de vet vad de gör så pass att de kan kolla det. I så fall, om det skulle visa sig vara misständningar, brukar det bero på något särskilt? Tändspolar? Eller kan spjällhus eller småläckage också orsaka de eventuella misständningarna?

    ---------------

    Tycker det känns lite udda att bilen drar jämt och fint med full gas. Turbonålen ligger klippstabilt mellan vitt och rött och svajjar inte något då. Borde inte det vara ÄNNU jävligare symtom när allt får jobba på mot för när det går lungt och fint?
    Jag har liknande fenomen på min 9-5 2,3t 05:a
    Det visar sig även vid stillastående, ex vid rödljus med D läget på växellåda i och foten på bromsen. Då börjar turbonålen och varvräknaren att fladdra och det känns som att bilen vill driva framåt även fast jag har foten medelhårt på bromsen. Har fått en massa tips om allt möjligt som det kan vara men de hetaste och mest frekventa tipsen är trots allt spjällhuset.
    Får iofs inte ihop den logiken med tanke på att bilen vill driva framåt fast jag har foten på bromsen. Verkar mer som att det är v-låds relaterat. Men det har många erfarna mekaniker avfärdat. Vad tror ni därute i landet..... ?
    Mvh Pierre i Linköping
    Saab 9-5 2,3t SC Vector -05

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    44

    Re: Ryckig 9-3 2.0T BioPower -10

    När jag hade sånna här problem med min 9000 var det en dålig insugspackning och tjuvluft som var boven.. Då var i o för sig tomgången mycket högre men det kan ju va så att du har en liten läcka så testa med startgas!
    9000 2.3 -95 "E85"
    9-5 2.3 aero -00 Speedparts-edition Steg "lagomE85" 300+

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    1 981

    Re: Ryckig 9-3 2.0T BioPower -10

    Citat Ursprungligen postat av Vfr
    Om du kör med etanol så ska du inte använda platinastift, PFRxxxx, utan hålla dig till BKR-stiften.
    Årsmodell 2012 9-3 Biopower använder platinastift och bytesintervall på 12K mil.

    Köpte du nya spridare? Eller renoverade?
    Det låter precis som spridarfel, tankar du E85 i Stockholm med omnejd, och hade det i när du bytte spridarna, så är troligen spridarna trasiga igen.

  9. #9
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 585
    Medlem#
    4156

    Re: Ryckig 9-3 2.0T BioPower -10

    Citat Ursprungligen postat av l00f
    När jag hade sånna här problem med min 9000 var det en dålig insugspackning och tjuvluft som var boven.. Då var i o för sig tomgången mycket högre men det kan ju va så att du har en liten läcka så testa med startgas!
    Ska prova.

    Citat Ursprungligen postat av gazer3312
    Köpte du nya spridare? Eller renoverade?
    Det låter precis som spridarfel, tankar du E85 i Stockholm med omnejd, och hade det i när du bytte spridarna, så är troligen spridarna trasiga igen.
    Det var nya spridare vi bytte till, de byttes på Saab (Men köptes från Speedparts, deras OE-nr (original) spridare, då de var restade på Saab med okänt leveransdatum) och bilen kördes på bensin både innan och efter bytet. Hjälpte en del tycker jag men finns rätt märkbar ryckighet vid låglast kvar.

    Är inne på andra tanken i rad med bensin och när vi kört den på E85 innan så har den tankats främst på Preem och OKQ8 i Söderhamn om det nu spelar in i frågan.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  10. #10
    Steg 2
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 108

    Re: Ryckig 9-3 2.0T BioPower -10

    Hej,

    Är felet utetemperatur beroende, dvs upp kommer det runt +5 grader och kallare?
    Om motorn är varm sedan tidigare, uppstår ryckningarna då?
    Är det konstant ryckningar eller uppkommer dem bara när motorn är kall och på väg att bli varm?

    Mvh
    Johan
    9-3X Hirsch www.garaget.org/?car=268780
    9-5 Aero xwd Biopower Hirsch m/11www.garaget.org/?car=365428

  11. #11
    Grundladd Andromedas avatar
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    196

    Re: Ryckig 9-3 2.0T BioPower -10

    Citat Ursprungligen postat av gazer3312
    Citat Ursprungligen postat av Vfr
    Om du kör med etanol så ska du inte använda platinastift, PFRxxxx, utan hålla dig till BKR-stiften.
    Årsmodell 2012 9-3 Biopower använder platinastift och bytesintervall på 12K mil.

    Köpte du nya spridare? Eller renoverade?
    Det låter precis som spridarfel, tankar du E85 i Stockholm med omnejd, och hade det i när du bytte spridarna, så är troligen spridarna trasiga igen.
    Nej, bytesintervall 3k mil på etanol

    Och iridiumstift.
    Gamla bilar: og900i -88, Audi 100 C4 2,3E, 9-3 Aero -02, 9000 cse 2,3i -95, 2 st 900 2,3i -95, 9000 cse 2,3T -95, 9-5 2,3T 220 -04 Steg 0,5 (Aeroprogram 250/350) 9-3 2,0T Griffin Hirsch Biopower 260/400 MY12
    Kör nu: Hyundai ix35 2,0 CRDi 4WD 184 hk

  12. #12
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 585
    Medlem#
    4156

    Re: Ryckig 9-3 2.0T BioPower -10

    Citat Ursprungligen postat av Johan S
    Är felet utetemperatur beroende, dvs upp kommer det runt +5 grader och kallare?
    Hmm.. Bra fråga men jag tror felet hänger med även om det är varmare än +5. Däremot är det mycket möjligt att det är något värre när det är kallt.

    Citat Ursprungligen postat av Johan S
    Om motorn är varm sedan tidigare, uppstår ryckningarna då?
    Är det konstant ryckningar eller uppkommer dem bara när motorn är kall och på väg att bli varm?
    Nej, det är framförallt vid kallstart, även om jag tycker den har blivit sämre med tiden. Förut var ryckningarna säg de första hundra metrarna bara.
    Sedan höll symtomen i sig längre och dröjde sig kvar till motortempen lagt sig på kl9. Nu upplever jag att den måste vara helt och hållet genomvarm innan den är helt ryckfri. Men om den väl är helt genomvarm och man stänger av bilen en kortare stund, säg på affären och kommer ut en stund senare och kör iväg så är den inte ryckig.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  13. #13
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    1 981

    Re: Ryckig 9-3 2.0T BioPower -10

    Citat Ursprungligen postat av Andromeda
    Citat Ursprungligen postat av gazer3312

    Årsmodell 2012 9-3 Biopower använder platinastift och bytesintervall på 12K mil.

    Köpte du nya spridare? Eller renoverade?
    Det låter precis som spridarfel, tankar du E85 i Stockholm med omnejd, och hade det i när du bytte spridarna, så är troligen spridarna trasiga igen.
    Nej, bytesintervall 3k mil på etanol

    Och iridiumstift.
    Inte enligt WIS där är det 15000mil på A20NFH/LHU får dock ej fram vilka tändsift det sitter, MEN jag vill minnas att på dom nya 3D service protokollen är det 12000mil på dessa. Men det kan stämma att det är iridium, har inte tillgång till Saab EPC här så jag kan se det.

  14. #14
    Steg 2
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 108

    Re: Ryckig 9-3 2.0T BioPower -10

    [quote=Kongo]
    Citat Ursprungligen postat av Johan S
    Är felet utetemperatur beroende, dvs upp kommer det runt +5 grader och kallare?
    Hmm.. Bra fråga men jag tror felet hänger med även om det är varmare än +5. Däremot är det mycket möjligt att det är något värre när det är kallt.

    Citat Ursprungligen postat av "Johan S":2ldb9bq7
    Om motorn är varm sedan tidigare, uppstår ryckningarna då?
    Är det konstant ryckningar eller uppkommer dem bara när motorn är kall och på väg att bli varm?
    Nej, det är framförallt vid kallstart, även om jag tycker den har blivit sämre med tiden. Förut var ryckningarna säg de första hundra metrarna bara.
    Sedan höll symtomen i sig längre och dröjde sig kvar till motortempen lagt sig på kl9. Nu upplever jag att den måste vara helt och hållet genomvarm innan den är helt ryckfri. Men om den väl är helt genomvarm och man stänger av bilen en kortare stund, säg på affären och kommer ut en stund senare och kör iväg så är den inte ryckig.[/quote:2ldb9bq7]


    Hej,

    Ok, har själv en 9-3X m/10 med ryckningar som du beskriver, har noterar att dem kommer vid ca +5 - +8 grader är det över det så är det inga problem. Samt att symtomen uppträder, körmässigt på ungefär samma sträcka(samma värme i motorn ca 8 på tempmätaren)
    Har bytt spjällhus utan resultat, funderar på om det är tryck/tempgivaren på insugsröret som är defekt, eller vevaxelgivaren? Nått med någon sensor som vid en viss temperatur inte fungerar som tänkt.

    Mvh
    Johan
    9-3X Hirsch www.garaget.org/?car=268780
    9-5 Aero xwd Biopower Hirsch m/11www.garaget.org/?car=365428

  15. #15
    Grundladd Andromedas avatar
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    196

    Re: Ryckig 9-3 2.0T BioPower -10

    Citat Ursprungligen postat av gazer3312
    Citat Ursprungligen postat av Andromeda

    Nej, bytesintervall 3k mil på etanol

    Och iridiumstift.
    Inte enligt WIS där är det 15000mil på A20NFH/LHU får dock ej fram vilka tändsift det sitter, MEN jag vill minnas att på dom nya 3D service protokollen är det 12000mil på dessa. Men det kan stämma att det är iridium, har inte tillgång till Saab EPC här så jag kan se det.
    Ja, då ljög dom väl för mig på verkstaden när dom bytte. A20-NFT har jag.
    Gamla bilar: og900i -88, Audi 100 C4 2,3E, 9-3 Aero -02, 9000 cse 2,3i -95, 2 st 900 2,3i -95, 9000 cse 2,3T -95, 9-5 2,3T 220 -04 Steg 0,5 (Aeroprogram 250/350) 9-3 2,0T Griffin Hirsch Biopower 260/400 MY12
    Kör nu: Hyundai ix35 2,0 CRDi 4WD 184 hk

  16. #16
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 585
    Medlem#
    4156

    Re: Ryckig 9-3 2.0T BioPower -10

    Citat Ursprungligen postat av Johan S
    Hej,

    Ok, har själv en 9-3X m/10 med ryckningar som du beskriver, har noterar att dem kommer vid ca +5 - +8 grader är det över det så är det inga problem. Samt att symtomen uppträder, körmässigt på ungefär samma sträcka(samma värme i motorn ca 8 på tempmätaren)
    Har bytt spjällhus utan resultat, funderar på om det är tryck/tempgivaren på insugsröret som är defekt, eller vevaxelgivaren? Nått med någon sensor som vid en viss temperatur inte fungerar som tänkt.

    Mvh
    Johan
    Riktigt intressant att höra. (Jäkla trevlig bil du har för övrigt ) Vi kan väl hjälpa varandra - om du gör några framsteg så kan du väl meddela här så gör jag detsamma?

    Intressant också att du har testat byta spjällhus och dessutom har annan programvara. De var två av funderingarna som jag hade att det kunde vara... Inte borde det väl ha med XWD,n att göra väl? Det upplevs ju spontant som att det är motorn som rycker? Särskilt med tanke på den svajjande turbonålen tycker jag?


    Nu i morse var det runt nollan (+1 tror jag det stod på mätaren), stått på motorvärmare, och den var ungefär som alla andra mornar. Startar upp direkt utan problem och går, som jag upplever det, rätt fint på tomgång. Funkar bra och symtomfritt vid krypkörning inne på området men när vi ska ut på "stora vägen" (90km/h) så är den småryckig mest hela tiden de första par hundra metrarna, som förvisso består mestadels av måttlig acceleration vilket verkar vara mest jobbigt för den.

    Efter de första hundra metrarna så går den in i "normalläge" ända till den blir varm. Alltså något mindre ryckig och mest vid just måttlig acceleration. Man kan ana små ryck och att den "motar" lite i rycken och svajjar på turbonålen.

    När jag blir avsläppt på jobbet (9km efter start) så går bilen nästan helt felfritt och man kanske bara kan ana liiite grann svajj kvar på mätaren men mestadels helt ryckfritt och frun fortsätter med bilen till sitt jobb någon kilometer till. När vi åker hem på eftermiddagen idag så kommer jag antagligen att få uppleva bilen ryckfri lagom till att vi kommer hem eftersom den verkar vara ungefär så långt som den behöver att bli sådär "helt genomvarm" så pass att rycken försvinner.

    Planen nu för mig är dels att höra med Saab om de kan kolla misständningar samt gå över slangar och så med startgas...
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  17. #17
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 585
    Medlem#
    4156

    Re: Ryckig 9-3 2.0T BioPower -10

    Citat Ursprungligen postat av Johan S
    Ok, har själv en 9-3X m/10 med ryckningar som du beskriver, har noterar att dem kommer vid ca +5 - +8 grader är det över det så är det inga problem.
    Var +6 i morse och hade stått på motorvärmare och upplevde det som betydligt bättre idag faktiskt så du har nog helt rätt i det.

    fortsättning följer...
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  18. #18
    Steg 2
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 108
    Hej,

    Nu när det är varmare upplever du ryckningar fortfarande?
    Har haft min inne på Saab i Uppsala 3 ggr utan att dem ens har noterat ryckninarna, när dem var som värst kom dem var 500:e meter och ibland ryckte det som man undrade om motorn hade lossnat..Men nu mindre och bara en gångsryckningar, skumt.

    Mvh
    Johan
    9-3X Hirsch www.garaget.org/?car=268780
    9-5 Aero xwd Biopower Hirsch m/11www.garaget.org/?car=365428

  19. #19
    Steg 1 cactuzs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 218
    Medlem#
    8541
    Jag tycker ni ska testa något väldigt simpelt till att börja med: andra tändspolar. Någon annan med en 9-3'a borde ni kunna få tag på i eran omgivning och få prova tändspolarna.
    Det behövs trots allt bara en torx 30 och hylsa #10 för att testa just detta vilket tar fem minuter inkl provkörning.
    Saab 9-3 SS 2,0t -05 - ///Mackanized BioPower - projekttråden
    Saab 9-3 SS Aero -05 - ///Mackanized BioPower
    Saab 9-3 CV Aero -05 - ///Mackanized BioPower

  20. #20
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 585
    Medlem#
    4156
    Ute i går och sprayade startspray på slangar - hittade ingenting där motorn skulle gå annorlunda men efterdrog ändå alla de slangklämmor jag hittade och juckade och tryckte på de elkontakter jag hittade. Märktes ingen skillnad nu i morse.
    Citat Ursprungligen postat av Johan S Visa inlägg
    Hej,

    Nu när det är varmare upplever du ryckningar fortfarande?
    Har haft min inne på Saab i Uppsala 3 ggr utan att dem ens har noterat ryckninarna, när dem var som värst kom dem var 500:e meter och ibland ryckte det som man undrade om motorn hade lossnat..Men nu mindre och bara en gångsryckningar, skumt.

    Mvh
    Johan
    Jo, dom är kvar, trots värmen. Tycker att karaktären överlag blev lite bättre med spridarbytet. Startar jämnare nu. Fick nöta lite på starten vid halvvarm motor förut medan den startade överdrivet snabbt vid kallstart. Efter spridarbytet tycker jag den startar på mer normala "tre fnurr" på startmotorn både vid varm och kall motor (är för övrigt inne på 3,e tanken bensin nu. Kan ju vara det också som gör att den startar jämnare?).

    Men visst är ryckningarna kvar än. Är fortfarande främst vid kallstart men man kan ana det vid varm motor också nu. Kanske jag som känner efter väldigt noga nu också. Men känns nästan som bilen "jojo-gasar" vid vissa av ryckningarna vilket också syns på turbonålen som sagt. Man kan manipulera så det inte känns genom andra växlar, t ex att växla upp och gasa mer så går bilen bättre. Men smådrygt är det ju då man sitter och retar sig på det.

    Citat Ursprungligen postat av cactuz Visa inlägg
    Jag tycker ni ska testa något väldigt simpelt till att börja med: andra tändspolar. Någon annan med en 9-3'a borde ni kunna få tag på i eran omgivning och få prova tändspolarna.
    Det behövs trots allt bara en torx 30 och hylsa #10 för att testa just detta vilket tar fem minuter inkl provkörning.
    Bra tips. Har faktiskt funderat i de banorna innan så man får väl kanske ta och göra slag i saken och prova det.
    Senast redigerat av Kongo den 2013-12-13 klockan 16:02.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

Liknande ämnen

  1. Ryckig SAAB 9-3 Biopower
    Av Garpen86 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-02-15, 14:53
  2. Ryckig kall 9-5 BioPower
    Av Turbo_Danne i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2008-11-20, 11:04
  3. Ryckig start, 9-5 2.0t SC BioPower M07 med Automat
    Av Fredson i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-18, 21:26
  4. Ryckig gång 9-5 Biopower
    Av mr_saab i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2006-08-02, 21:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •