Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Grenrör !

  1. #1

    Grenrör !

    Hejsan


    Jag funderar lite på att snygga till mitt grenrör i min Saab 900 Turbo 96:a , funderar också på att byta grenrörs packningen ! Hur svårt är det att få bort grenröret och att få dit det igen utan att det läcker ?
    Måste finnas många som har plockat av sitt grenrör !

    //Andreas

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrort!
    Inlägg
    1 918
    skruva loss...gör rent,väldigt noga,se tilla tt få bort alltav den gamla packningen...dit med ny...byt gärna bultarna när du ändå är där.. alltså pinnbultarna in till toppen..
    Reality beats fiction.
    Vardagsbil: BMW 120D M-Sport.
    Finbilar: Saab 9000 Aero . BMW M3 Kompressor.

  3. #3
    Undrar bara om man ska ha något speciellt moment när man drar åt igen ? Pinbultar skaffar man de på Saab ? Sen undrar jag färg till grenröret ? någon som har hittat så värmebeståndig färg ?

  4. #4
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 159
    Medlem#
    2555
    Hej!

    Har du inget läck så låt det bara vara, all färg lär ju försvinna.
    Ut och gasa en stund, sen öppna motorhuven direkt.
    Gör gärna detta på kvällstid

    Mvh Roger
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  5. #5
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    6 807
    Har aldrig fattat meningen med att byta pinnskruv när de som sitter där sitter där
    Det är ju bara en risk att de går av.....

  6. #6
    Steg 5 RonnyOs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Alafors, GBG
    Inlägg
    5 087
    Ska du byta pinbultar så köp inte på saab. Kostar fantasisummor. SP är ett bättre alternativ.

    I detta fallet håller jag med Jonte, byt inte pinnbultarna om de inte är ett måste. Har man av toppen däremot e man högst osmart att inte byta.
    Medlem #3851 - Ronny Olofsson
    9000 Aero -96 600 hk

  7. #7
    Nej man har ju haft av en och annan pin-bult på sin moped man hade en gång i tiden ! Det var ju bökigt bara det att fixa ! Min tanke var att fixa till grenröret med lite ny färg och sen värme duk runt den !
    Då tänkte jag om man ändå tog bort grenröret att man kunde byta packningar på samma gång !

Liknande ämnen

  1. x-grenrör
    Av fto i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-04-06, 13:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •