Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: sony Z1 och blåtand

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2013
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    93

    sony Z1 och blåtand

    Är det någon som anslutit en nyare Sonytelefon till bilens blåtandsystem? Vill mest veta om Sonys nyare telefoner funkar med Saabs Blåtandsystem eller ej.
    Saab 9-3 SC Aero V6 Turbo 2007
    Mvh
    Joar

  2. #2
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 864
    Medlem#
    4458

    Re: sony Z1 och blåtand

    Vilken bil och ljudsystem gäller det? Det är inte samma blåtandssystem i alla SAAB:ar. Antar att det gäller en integrerad blåtandsfunktion när du säger "SAAB:s".
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2013
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    93

    Re: sony Z1 och blåtand

    Dumt av mig att inte ange det.. Det är en ng93 sc Aero 2006 (nya interiören), ej navigation övrigt ljudpaket vet jag ej. Blåtandsboxen kommer från en 93 2008 dock, vet ej stereopaket där heller
    Saab 9-3 SC Aero V6 Turbo 2007
    Mvh
    Joar

  4. #4
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 864
    Medlem#
    4458

    Re: sony Z1 och blåtand

    Ljudsystemet är inte kompatibelt mellan MY03-06 och MY07-12. Så jag är helt övertygad om att den boxen inte fungerar till en MY06. Jag antar att det handlar om blåtands-HF och då finns det ingen original till MY03-06. Man får sätta dit en eftermarknadsenhet istället. Jag har en SonyEricsson HCB400 i min 05:a, men vanligast idag är nog någon Parrot. Har man HF-förberedelse i bilen så ska det inte speciellt svårt att koppla in.

    Edit: Såg nu att du skrivit "nya interiören". Den kom inte förrän MY07 så din måste vara en 07:a isåfall.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2013
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    93

    Re: sony Z1 och blåtand

    Citat Ursprungligen postat av Vfr
    Ljudsystemet är inte kompatibelt mellan MY03-06 och MY07-12. Så jag är helt övertygad om att den boxen inte fungerar till en MY06. Jag antar att det handlar om blåtands-HF och då finns det ingen original till MY03-06. Man får sätta dit en eftermarknadsenhet istället. Jag har en SonyEricsson HCB400 i min 05:a, men vanligast idag är nog någon Parrot. Har man HF-förberedelse i bilen så ska det inte speciellt svårt att koppla in.

    Edit: Såg nu att du skrivit "nya interiören". Den kom inte förrän MY07 så din måste vara en 07:a isåfall.
    Byggd 200607, måste vara en av dom tidigaste med nya interiören Ne jag har hittat en finfin guide här på forumet, tänkte mest om nån visste om de strular med nyare telefoner
    Saab 9-3 SC Aero V6 Turbo 2007
    Mvh
    Joar

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    151
    Medlem#
    8750

    Re: sony Z1 och blåtand

    Citat Ursprungligen postat av Kodde

    Byggd 200607, måste vara en av dom tidigaste med nya interiören Ne jag har hittat en finfin guide här på forumet, tänkte mest om nån visste om de strular med nyare telefoner
    Jag har förvisso inte en Sony, men kör en HTC One, tidigare One S, tillsammans med den inbyggda blåtanden och det fungerar finfint.
    Min äldsta UHP är den modellen som speedparts sålde med nyaste mjukvaran som fungerar till den.

    /Johan
    Mercedes C350e -17
    BMW 330i -18

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2013
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    93

    Re: sony Z1 och blåtand

    Citat Ursprungligen postat av johan.h
    Citat Ursprungligen postat av Kodde

    Byggd 200607, måste vara en av dom tidigaste med nya interiören Ne jag har hittat en finfin guide här på forumet, tänkte mest om nån visste om de strular med nyare telefoner
    Jag har förvisso inte en Sony, men kör en HTC One, tidigare One S, tillsammans med den inbyggda blåtanden och det fungerar finfint.
    Min äldsta UHP är den modellen som speedparts sålde med nyaste mjukvaran som fungerar till den.

    /Johan

    Grymt, tack för infon! Då vet ja att både bt 4.0 och Android stöds. Hur gammal är den nyaste mjukvaran?
    Saab 9-3 SC Aero V6 Turbo 2007
    Mvh
    Joar

Liknande ämnen

  1. Handsfree blåtand?
    Av Mr Aero i forum Off Topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-05-21, 14:39
  2. Blåtand på orginalstereon ?
    Av Fredrik_ff i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-02-28, 09:11
  3. blåtand
    Av jonny1974 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-21, 10:53
  4. Blåtand
    Av 1 stor stark i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-02-27, 17:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •