Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Hostar och rycker OG9-5

  1. #1

    Hostar och rycker OG9-5

    Hej!

    Min 9-5 2.0t -98 har sen en tid ryckt under körning. Det har märkts mest vid gaspådrag och jag har varit ganska övertygad om att det är gasspjället som är boven. Då det inte har blivit värre så har jag inte brytt mig om att byta gasspjäll. Men nu har den helt plötsligt nästan dött en kort stund på tomgång för att sen gå helt normalt igen. Rycken har inte blivit värre.

    Kan båda symptomen vara gasspjället trots att de dök upp vid olika tidpunkter? Eller har det dykt upp ett ytterligare problem?

    Tacksam för svar

    Torbjörn

  2. #2

    Re: Hostar och rycker

    Har du läst ut felkoder?
    Det första jag tänker på är tändstift och tändkassett.
    Signaturlös

  3. #3

    Re: Hostar och rycker

    Tack för svar

    Jag har inte läst ut några felkoder.

    Tändkassetten byttes för ca 3 år sedan och tändstift har jag bytt enligt serviceprogram, men kasset kan ju vara kass redan, även om jag tycker den borde hålla lite längre.

    /T

  4. #4

    Re: Hostar och rycker

    Nu på morgonen blev vi stående vid ett röljus. Jag gissar på att den höll på att storkna precis när frun jagade dragläge. Efter att den dött så ville den inte gå igång och jag var påväg att knuffa av oss från vägen. Men då hoppade den igång igen och gick helt normalt igen. Dock så tändes check engine-lampan.

    Jag börjar misstänka vevaxelgivaren. Några tipps? Jag skall försöka få felkoderna utlästa.

  5. #5

    Re: Hostar och rycker

    Nu har jag läst ut felkoden och det är vevaxelgivaren som är kass. Det får bli en ny och hoppas det löser båda problemen.

    Torbjörn.

  6. #6

    Re: Hostar och rycker

    Tänk vad bra det är att läsa ut felkoder.
    Signaturlös

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Hostar vid gaspådrag NG9-3 B284
    Av Rosengren122 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-01-18, 18:11
  2. [LÖST] Hostar/Rycker vid fullgas OG9-5 2.0t biopower nordic
    Av fabbe i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-05-25, 10:30

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •