Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: SID, bakrutetorkare och högtalare döda!

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2013
    Inlägg
    10

    SID, bakrutetorkare och högtalare döda!

    Hej!

    Bilen min har stått i strax över en vecka nu och idag när jag skulle ut en sväng hände det märkliga. Bakrutetorkaren slog ett halv slag och stannade mitt på rutan, sekunderna därefter ser jag att SID är helt svart och inget ljud kommer ur högtalarna.

    Högtalare är utbytta mot värre grejer, likaså stereo och i bagaget står en baslåda, om det har betydelse. Stereon fungerar, och IBLAND vaknar basen till liv, men inget ljud ur högtalarna.

    SIDens funktioner fungerar, dvs night panel funkar och "chek display" som visas i hastigsmätarn slocknar när jag tycker CLEAR. Displayen är bara svart.

    Efter att ha kopplat ur batteriet ett tag fungerar nu bakrutetorkaren, och ljud kommer ur högtalarna IBLAND. SID fortfarande svart. Har kollat säkringar.

    Värdelös på elektronik, hjälp mottages!

    Saab 93 Aero -01

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    314
    Medlem#
    7504

    Re: SID, bakrutetorkare och högtalare döda!

    SIDen får strömmatning via stift 8 (från säkring 17, min gissning) och 15 (från säkring 34) i SID displayen, jordning via stift 1.
    Om du inte redan gjort det skulle jag bytt säkringen även om den inte ser trasig ut, endast i felsökningssyfte.
    /Owla
    Sommarglidaren og9-3 turbo -00 Aero optik och 3000 mil på mätaren! http://www.garaget.org/?car=334451
    Projekttråden http://www.garaget.org/forum/viewtop...88825#p3988825

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2013
    Inlägg
    10

    Re: SID, bakrutetorkare och högtalare döda!

    det är inget fel på säkringar, SID "lyser", den får en ljusare färg när säkringen sitter i, den visar bara ingenting.

    Fler förslag?

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2013
    Inlägg
    10

    Re: SID, bakrutetorkare och högtalare döda!

    Uppdaterar med att jag fått ordning på ljudet och bakrutetorkare. Problemet med SID kvarstår.

    Är det så enkelt att en lampa är gången och att den kräver någon typ av "bakrgundsbelysning"? Har själv aldrig plockar ur SID så vet inte hur det ser ut. Om det är en lampa, vet någon vad för lampa, så man slipper plocka ur bara för att kolla

Liknande ämnen

  1. Bakrutetorkare 9-3SC
    Av Idlewild i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2015-03-24, 21:45
  2. Dörrhögtalare är döda 9-3
    Av Lanjin i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-02-06, 13:58
  3. Bakhögtalarna döda i 9-5
    Av Zapp i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-01, 14:12
  4. Premium 150 paketet.. döda högtalare i framdörrarna
    Av Clas.A i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-18, 19:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •