Hejsan!
Jag har en Saab 9-3 1.8 - 2003 som har gått 22.000 mil, men som tyvärr inte längre fungerar. Det startade med att bilen läckte kylarvätska så jag efterfyllde detta ett par gånger. Vid körning gick temperaturmätaren upp till rött och jag stannade då bilen omedelbart och blev bärgad till verkstad. Vattenpumpen hade gått sönder, så verkstaden bytte vattenpump och kamrem. Efter detta gick bilen igen, jag noterade att bilen vid start ibland ryckte litegrann (som om den inte fick bränsle) och kanske också var lite kraftlösare än vanligt, dock inte anmärkningsvärt.

Efter en vecka och kanske ca 40 mil körda var bilen helt plötsligt helt kraftlös och gick att köra i max 40 km/h, så jag körde den någon kilometer till närmaste verkstad. Detta var en icke märkesverkstad och efter någon timma gav de upp utan att finna vad som var fel. Bilen bogserades sedan till en märkesverkstad och där har den stått sedan dess. De har felsökt utan att finna ut vad som är felet, det finns felkoder men det verkar inte hjälpa. De har bland annat testat att byta ut någon styrbox och varit i kontakt med andra verkstäder, men utan resultat. Så nu har de gett upp och säger att det inte är någon idé med ytterligare felsökning. Någon här som har någon idé vad som kan vara problemet? Tror ni att någon annan verkstad hittar felet?