Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: problem med fläkten.

  1. #1

    problem med fläkten.

    Tänkte kolla om någon kan lösa detta problem jag har.

    Har problem med min ac styrenhet. Ser varken hur många grader fläkten är inställd på och om jag vrider upp fläkt hastigheten så stannar den på 50% enligt displayen, känns dick som att luft flödet ökar. Får luft på fötterna och på rutan fram men inget tryck alls imot överkroppen.
    Ser inte heller vilken inställning den är inställd på heller om jag väljer fötter,ruta eller överkropp.
    Har testat att ta ut displayen men hjälpte inte.

    Frågan är om det är displayen eller om det kan va något annat som spökar för mig.
    Saab 9-3 2.0t -99

  2. #2
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 579
    Medlem#
    4156

    Re: problem med fläkten.

    Att du inte ser vad du ställer in har med all säkerhet med displayen på ACC-enheten att göra.

    Ganska så vanligt med tappade pixlar och information.

    Valen du har om du vill laga det är:

    * Leta upp en felfri utbytesenhet på skroten.
    * Plocka ut och öppna upp ACC,n och försök laga den med "Strykjärnsmetoden" (Sök på forumet efter strykjärn eller liknande). Brukar vara enklare att få till ett acceptabelt resultat med SID än ACC, men du kan ju alltid försöka.
    * Plocka ut och öppna upp ACC,n och byt ut själva displayen mot en utbytesenhet. Finns till salu på blocket ibland men googla gärna på det. Finns folk som säljer ersättningsdisplayer som ska funka bättre än original (vad gällande att tappa pixlar).
    * Plocka ut ACC,n och skicka iväg den till någon firma som renoverar den åt dig. Tror det bland annat finns en engelsk firma som renoverar den och skickar tillbaka dig den inom relativt kort tid.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

Liknande ämnen

  1. Problem med fläkten i en 9-5 06
    Av Hampa i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-09-11, 15:46
  2. problem med fläkten i en Saab 9-5 -99 SE
    Av Psycho11 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-01-12, 22:52
  3. problem med fläkten
    Av freddyn75 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-08-26, 09:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •