Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Hålbold på olika topplockspackningar

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Bromölla / Skåne
    Inlägg
    134

    Hålbold på olika topplockspackningar

    Tjena

    Undrar om någon VET om det skiljer på hålbilden för kylkanalerna på ståltopplockpackningen för 9-5 mm och den i papp för 9000 mm.

    Anledningen till frågan är att efter ombyggnad av motorn 9000 2,3 kortmotor så kokar motorn väldigt lätt och har svårt att hålla rätt temp, dessutom så är kylslangarna som ballonger. Jag har då naturligtvis använt mig av stålpackningen för att tåla det lite högre laddet hehe.

    Det är inte vattenpump, termostat eller stopp någon annan stanns utan det som finns kvar att kolla är topplockspackninen, den är inte gången.

    Fick tipps av någon att han hade för sig att det skilde, men man vill ju veta innan man plockar ner allt, då det naturligtvis inte är lika lättmekat som orginalmotorn var en gång i tiden.

    Det är inte vattenpump, termostat eller stopp någon annan stanns utan det som finns kvar att kolla är topplockspackninen, och den är inte gången.

    Tacksam för alla svar, men vill bara ha svar från någon som vet och inte tror en massa.

    Mvh Rickard 1965

    Nu har livet börjat enligt min signatur he he
    Vid 2 Bar börjar livet!

  2. #2
    På in gamla subaru hade jag läckage. Det gick ut avgaser i kykarvätskan som gjorde att det blev luftfickor i kylsystemet och den blev snabbt varm. Bytte topp men det höll bara i någon månad. Nu går den att köra utan termostat, då blir det inte luftfickor. Ska prova att täta den med wondarweld.

    Hur vet du att inte packningen har gått? Det låter i mina öron som du har läckage av avgaser in i kylaren som skapar luftfickor som gör att termostaten inte känner när den ska öppna. Blir kylaren varm? Går kylfläkten? Bubblor i expansionskärlet?
    Fd stolt Talladega-ägare
    Numera 9-3 SS

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Bromölla / Skåne
    Inlägg
    134
    Hej

    Gå till andra tråden, jag råkade lägga ut två.

    Det är med största säkerhet inte avgaser som trycker ut då kylflkten går och det finns inga spår av avgaser i kylarvattnet.

    Skulle packningen läcka så hade den nog gjort det med besked då jag laddar på den med ca 2 bar vid fullast.

    Mvh Rickard 1965
    Vid 2 Bar börjar livet!

Liknande ämnen

  1. dubbla t7 topplockspackningar.
    Av björn90 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2014-04-26, 13:00
  2. Skillnad på topplockspackningar
    Av 2hazard i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-07, 21:58
  3. Dubbla topplockspackningar?
    Av Rallyy i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-06-07, 21:34
  4. Hålbild på olika topplockspackningar
    Av Rickard 1965 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2005-06-01, 22:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •