Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: AKUT! Kommer inte in i bilen(9-3ss - 03)

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    155

    AKUT! Kommer inte in i bilen(9-3ss - 03)

    Flyttade över innehållet i min fjärrkontroll till ett annat skal - testade sedan från fönstret att tända och släcka "coming home"-funktionen ett par ggr och det funkade, sedan slutade den plötsligt fungera - och nu kommer jag inte in i bilen, inte ens med nyckelämnet i dörrlåset.
    Larmdioden i vindrutan blinkar fortfarande så jag har svårt att tro att batteriet skulle ha dragits ur.

    Någon som vet vad som kan ha hänt och hur jag tar mig ur detta?


    //Patrick, Göteborg
    Patricklundin-@hotmail.com
    0709152206
    Saab 9-3 TiD - 06, Saab 900 T16 "Aero" - 91, Saab 9-5 2.0T "T5 Biopower Aero" - 99
    Saab 9000 Aero - 97, Saab 9-3 "Viggen" - 00

  2. #2
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 849
    Medlem#
    4458

    Re: AKUT! Kommer inte in i bilen(9-3ss - 03)

    Provat andra fjärren/nyckeln?

    Har du provat i nyckelämnet i alla dörrar? Går det inte att vrida runt som att det är fel nyckel? Är inte reservnyckeln provad tidigare?
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    1 233
    Medlem#
    13784

    Re: AKUT! Kommer inte in i bilen(9-3ss - 03)

    När du haft ur batteriet ur fjärren funkar fjärren ändå ett par-tre gånger (minns inte exakt) men sedan måste den sättas i tändningslåset för att synkroniseras med bilen. Att nyckelämnet inte funkar i låset är nog bara för att låset kärvat ihop... smörj och vänta, smörj och vänta, smörj och vänta... till sist går det!
    ---------------------------------
    9-3 cabrio '99

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    155

    Re: AKUT! Kommer inte in i bilen(9-3ss - 03)

    Citat Ursprungligen postat av enor
    När du haft ur batteriet ur fjärren funkar fjärren ändå ett par-tre gånger (minns inte exakt) men sedan måste den sättas i tändningslåset för att synkroniseras med bilen. Att nyckelämnet inte funkar i låset är nog bara för att låset kärvat ihop... smörj och vänta, smörj och vänta, smörj och vänta... till sist går det!
    Mycket riktigt, precis vad jag gjorde och det löste sig tämligen omgående när jag väl hade börjat med detta :-)
    Tack för hjälpen hörni, fick lite panik där - saknar nämligen andra nyckeln och ska försöka beställa en sådan och få inkodad...
    Saab 9-3 TiD - 06, Saab 900 T16 "Aero" - 91, Saab 9-5 2.0T "T5 Biopower Aero" - 99
    Saab 9000 Aero - 97, Saab 9-3 "Viggen" - 00

Liknande ämnen

  1. Kommer inte in i bilen, vad ska jag göra?
    Av Bagy i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-01-23, 17:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •