Sidan 31 av 36 FörstaFörsta ... 212930313233 ... SistaSista
Resultat 601 till 620 av 713

Ämne: eSID - extended Saab Information Display

  1. #601
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Lund, Skåne
    Inlägg
    279
    Medlem#
    4636
    Har tänkt på en parameter som skulle vara lika rolig som tempen i XWD kopplingen. Om det går vet inte jag, men går det skulle det vara roligt. Jag skulle vilja se fördelningen mellan fram och bakaxel. Hade varit skoj och hade oxå varit ett sätt att se om XWD systemet gör vad det ska.
    Skulle det gå? Eller eSID 2 är färdig?


    Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
    "Livet Börjar vid 1,5 bar"
    Nu äntligen en 9-3 X XWD Biopower 210hk -10 VIT. och en tvåhjuling med 94hk, rolig som f*n för att vara så stor.
    #4636

  2. #602
    Steg 1 Norrbagges avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Tromsø
    Inlägg
    1 890
    Citat Ursprungligen postat av henrikg Visa inlägg
    eSID2 är "klar" i mina ögon. Bugfixar kan ju bli aktuellt samt fler språk än Svenska, Engelska och Tyska. Jag fokuserar nu min tid på andra Saabprojekt som jag kommer presentera, dock inte riktigt ännu..
    Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD/eLSD Aut. 2009. eSID2

  3. #603
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Lund, Skåne
    Inlägg
    279
    Medlem#
    4636
    Okej, nåväl OM tid ork lust skulle finnas, så kan det ju stå på listan. Nää är man nöjd så ska man vara det.



    Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
    "Livet Börjar vid 1,5 bar"
    Nu äntligen en 9-3 X XWD Biopower 210hk -10 VIT. och en tvåhjuling med 94hk, rolig som f*n för att vara så stor.
    #4636

  4. #604
    Steg 1 cactuzs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 218
    Medlem#
    8541
    Detta var ju intressant läsning:
    http://www.saabplanet.com/teaser-for...r-development/

    Kan man tänka sig att det kommer någon ingång på denna esid för 03-06 så man kan skicka in sina egna värden från bredbandslambdan och andra givare man har?
    Jag tänker mig att skicka min egen custom data från en arduino till esid'en för sånt jag tycker är viktigt (idag plockar jag in data från givare till en arduino och visar på extern LCD-skärm, vad jag tänker mig är att istället skicka det vidare till en esid som får agera "gateway" till vanliga SID'en.
    Jag kan ställa upp som beta-testare
    Saab 9-3 SS 2,0t -05 - ///Mackanized BioPower - projekttråden
    Saab 9-3 SS Aero -05 - ///Mackanized BioPower
    Saab 9-3 CV Aero -05 - ///Mackanized BioPower

  5. #605
    Steg 1 SirMackes avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Hässleholm/Skåne
    Inlägg
    1 456
    Medlem#
    6988
    Har jag inte bytt upp mig till nyare modell tills dess så blir det den där nya eSID för 2003-2006 till hösten!

  6. #606
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 517
    Medlem#
    5622
    Citat Ursprungligen postat av cactuz Visa inlägg
    Detta var ju intressant läsning:
    http://www.saabplanet.com/teaser-for...r-development/

    Kan man tänka sig att det kommer någon ingång på denna esid för 03-06 så man kan skicka in sina egna värden från bredbandslambdan och andra givare man har?
    Jag tänker mig att skicka min egen custom data från en arduino till esid'en för sånt jag tycker är viktigt (idag plockar jag in data från givare till en arduino och visar på extern LCD-skärm, vad jag tänker mig är att istället skicka det vidare till en esid som får agera "gateway" till vanliga SID'en.
    Jag kan ställa upp som beta-testare
    Hej!

    Det är ingen dum idé. Jag måste bara få klart nominell funktionalitet först, men sen kan vi kolla på det. Tänker mig att man kan göra något väldigt enkelt med en par CAN-frame:ar med ASCII tecken och en uint16 för värde och någon signal som säger antal decimaler för visning.

    //Henrik
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  7. #607
    Steg 1 cactuzs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 218
    Medlem#
    8541
    Kul! Det skulle verkligen göra det till en pryl som skulle tillföra något till min projektbil då SID'en är i mitt tycke optimalt placerad där uppe.
    För min del skulle jag kunna skicka datan från arduinon till esid'en på canbussen, så det behöver ju inte vara en fysisk ingång heller för den delen.
    Saab 9-3 SS 2,0t -05 - ///Mackanized BioPower - projekttråden
    Saab 9-3 SS Aero -05 - ///Mackanized BioPower
    Saab 9-3 CV Aero -05 - ///Mackanized BioPower

  8. #608
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2014
    Ort
    Stockholm-södra sidan
    Inlägg
    24
    Citat Ursprungligen postat av henrikg Visa inlägg
    Hej!

    Jag har en "drive" och säljer eSID2 nu i helgen för 1400 SEK. Mitt företag har numera även Swish som betalningssätt.

    Jag kommer att komma till Kinnekunne-träffen på lördag och kan ta leverera dom till er där, men vill att ni betalar innan så jag vet hur många jag ska leverera.

    I mån av tid kan jag uppgradera mjukvaran i sålda eSID2:or till senaste versionen under träffen (utan kostnad).

    Mvh
    Henrik
    Hej kommer det någon fler drive inom en snar framtid? Är sugen på att skaffa esid
    Saab 9-3 2008 kombi "jetblack" B207

  9. #609
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 517
    Medlem#
    5622
    Hej!

    Du får 10% rabatt om du är medlem i Saabklubben och köper ifrån deras webshop (finns länk på hemsidan!). Annars är det väl troligt att det blir en drive runt Saabfestivalen i Juni

    //Henrik
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  10. #610
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2014
    Ort
    Stockholm-södra sidan
    Inlägg
    24
    Citat Ursprungligen postat av henrikg Visa inlägg
    Hej!

    Du får 10% rabatt om du är medlem i Saabklubben och köper ifrån deras webshop (finns länk på hemsidan!). Annars är det väl troligt att det blir en drive runt Saabfestivalen i Juni

    //Henrik
    Hej vill inte missa "om" det blir någon drive i Juni, Kan man vara med i någon form av mejl-lista så man inte missar det?
    Tyvärr inte med i Saabklubben
    Saab 9-3 2008 kombi "jetblack" B207

  11. #611
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    400
    Medlem#
    10015
    Nöjd med min!
    Hjälpte mig i veckan då Ljuslängdsregleringen blev ur funktion, läsa kod och var bakre givaren, något jag enkelt kunnat kolla egentligen men slapp hissa upp hjulen o titta (y)

    Något jag dock funderar på är att den säger jag har avbrott till tankluckan.. men låset fungerar som det ska..
    Men har hört att eSid kan störa och ge felkoder?
    Eller är det bara en myt?

  12. #612
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 517
    Medlem#
    5622
    Citat Ursprungligen postat av Thewiruz Visa inlägg
    Hej vill inte missa "om" det blir någon drive i Juni, Kan man vara med i någon form av mejl-lista så man inte missar det?
    Tyvärr inte med i Saabklubben
    Maila mig så löser vi något! saab.esid###gmail.com

    //Henrik

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av amoreex Visa inlägg
    Nöjd med min!
    Hjälpte mig i veckan då Ljuslängdsregleringen blev ur funktion, läsa kod och var bakre givaren, något jag enkelt kunnat kolla egentligen men slapp hissa upp hjulen o titta (y)

    Något jag dock funderar på är att den säger jag har avbrott till tankluckan.. men låset fungerar som det ska..
    Men har hört att eSid kan störa och ge felkoder?
    Eller är det bara en myt?
    Hej!

    Det har jag väldigt svårt att tro, samt jag har aldrig hört det.

    Däremot är det så att TECH2 har en lång lista med "gömda" felkoder, kanske p.g.a. en viss diagnos ställde till med problem och gav falska felkoder, då visas den inte alls. eSID vet inte vilka dessa koder är och kommer att visa alla, men det borde inte vara så många (förutom för min nya eSID på 03-06 där min bil har typ 20+ felkoder och TECH2 säger 3).
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  13. #613
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2015
    Inlägg
    15
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av cactuz Visa inlägg
    Detta var ju intressant läsning:
    http://www.saabplanet.com/teaser-for...r-development/

    Kan man tänka sig att det kommer någon ingång på denna esid för 03-06 så man kan skicka in sina egna värden från bredbandslambdan och andra givare man har?
    Jag tänker mig att skicka min egen custom data från en arduino till esid'en för sånt jag tycker är viktigt (idag plockar jag in data från givare till en arduino och visar på extern LCD-skärm, vad jag tänker mig är att istället skicka det vidare till en esid som får agera "gateway" till vanliga SID'en.
    Jag kan ställa upp som beta-testare
    Nyfiken! Pillar lite med Arduino och hade idéer på att "piggybacka" en Arduino till eSiD2 för att på något sätt styra/ställa in dieselvärmaren via GSM-shield (eSiD2 skulle i så fall få vara ingången till CAN)...

    Om du har lust så skulle det vara intressant med kopplingsschema för din lösning (via PM kanske så tråden inte kapas för mycket).

    Tack på förhand.

    - - - Uppdaterad - - -

    henrikg - finns det möjlighet för användarna att uppdatera firmware utan att behöva skicka iväg eSiD:en?

  14. #614
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 517
    Medlem#
    5622
    Citat Ursprungligen postat av LiMiT Visa inlägg
    Nyfiken! Pillar lite med Arduino och hade idéer på att "piggybacka" en Arduino till eSiD2 för att på något sätt styra/ställa in dieselvärmaren via GSM-shield (eSiD2 skulle i så fall få vara ingången till CAN)...

    Om du har lust så skulle det vara intressant med kopplingsschema för din lösning (via PM kanske så tråden inte kapas för mycket).

    Tack på förhand.

    - - - Uppdaterad - - -

    henrikg - finns det möjlighet för användarna att uppdatera firmware utan att behöva skicka iväg eSiD:en?
    Men eSID2 kan inte styra dieselvärmaren, den styrs av klustret som tiden sätts i och eSID2 kan inte överrida dess begäran.
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  15. #615
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2015
    Inlägg
    15
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av henrikg Visa inlägg
    Men eSID2 kan inte styra dieselvärmaren, den styrs av klustret som tiden sätts i och eSID2 kan inte överrida dess begäran.
    Se där, tack för infon!

    Gällande firmware-uppdatering så finns det ingen lösning för slutanvändaren förutom att skicka den till dig?

  16. #616
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 517
    Medlem#
    5622
    Citat Ursprungligen postat av LiMiT Visa inlägg
    Se där, tack för infon!

    Gällande firmware-uppdatering så finns det ingen lösning för slutanvändaren förutom att skicka den till dig?
    Nej, enheten måste skickas till mig.

    //Henrik
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  17. #617
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 517
    Medlem#
    5622
    Citat Ursprungligen postat av cactuz Visa inlägg
    Kul! Det skulle verkligen göra det till en pryl som skulle tillföra något till min projektbil då SID'en är i mitt tycke optimalt placerad där uppe.
    För min del skulle jag kunna skicka datan från arduinon till esid'en på canbussen, så det behöver ju inte vara en fysisk ingång heller för den delen.
    Hej!

    Håller på att implementera interfacet för att visa egn värden på eSID 03-06. Det kommer bli möjligt att visa två värden samtidigt. Tänker mig också ge möjlighet att lyssna på knapptryckningar ifrån SIDC så du kan styra din arduino därifrån.

    Kan inte du maila mig så pratar vi mer om det efter semestern. Smidigt att du bor i Trollhättan.

    //Henrik
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  18. #618
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 517
    Medlem#
    5622
    Någon i närområdet Trollhättan/Göteborg som är sugen på eSID 03-06? Jag uppskattar att ha beta testare nära och har snart hemma enheter. Jag kommer sälja dom till betatestare till rabatterat pris. Bilar med dieselmotor fortfarande önskvärt

  19. #619
    Steg 1 SirMackes avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Hässleholm/Skåne
    Inlägg
    1 456
    Medlem#
    6988
    Skåne här, är väl lite långt.

  20. #620
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Thn
    Inlägg
    21
    Citat Ursprungligen postat av henrikg Visa inlägg
    Någon i närområdet Trollhättan/Göteborg som är sugen på eSID 03-06? Jag uppskattar att ha beta testare nära och har snart hemma enheter. Jag kommer sälja dom till betatestare till rabatterat pris. Bilar med dieselmotor fortfarande önskvärt
    9-3 sc tid 2010 är intresserad av att testa.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •