Hur ligger det till med tillverkningen? (väntar tåligt - har inte sett något i mailboxen)
Hur ligger det till med tillverkningen? (väntar tåligt - har inte sett något i mailboxen)
Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+
tallbo: Jag har fått inbetalningen! Tyvärr hann jag inte få med den denna runda, sorry! Den kommer med nästa vecka.
Kongo: Jag har skickat ut ett mail för att samla in adresser, tämligen säker på att jag skickat till dig också, kan du kolla SPAM-katalogen?
//Henrik
ursäkta jag frågar finns det några kvar eller kommer du göra fler?
Senast redigerat av mange39 den 2015-01-20 klockan 07:39.
9-5 2.0t 08 biopower
Jag har några enheter kvar av andra batchen! Skicka ett mail så kan jag lägga dig på listan. Har dock 180 enheter kvar i listan att beta av, runt Mars/April skulle jag tro.
Kommer även tillverka fler senare om intresset fortfarande finns.
//Henrik
Väntar med glädje, har inte fått något mail så jag gissar att de kan
komma ett paket lagom till april?
Saab 9-3 1.9 SS TTiD -11
Fick min igår, fantastisk!
Stort tack!
Jakob
Saab 9-3 Aero Biopower -09
Dodge Dart GT - 70
Kul att den uppskattas :-)
Mycar: har inte koll på din mail, så du får maila mig om du undrar.
Mvh
Henrik
Så, nu har jag hittat mail och betalat etc.
Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+
Väntar med spänning på nästa sändning.....
Skribentens inlägg kan innehålla spår av ironi.....
RödBus, 9-3 Cab Aero BioPower 2.0t 10, MapTun sänkt/steg 1+ m m.
Mullret, Turbo X SC, MapTun steg 2 m m.
Conrad, Passat Alltrack 12 (Borde varit NG 9-5 SC 4wd)
Väldigt nöjd med min esid2. Fick upp bilen i 298hk hur bra det nu stämmer men ändå.
Saab 9³ SC Aero 2.8 V6 TX XWD eLSD Aut. MapTun 1 på den.
Garaget
Kul att höra Hur mycket effekt borde du ha? Jag har sett (och fått bekräftat) att momentsignalen inte är jättebra kalibrerad i ME9 (V6:ans motorstyr).
Då var eSID2´n invigd och motor vald mm, men funderar, då jag läste mig till att den bör kopplas
ur om man inte kör dagligen, om den tappar minnet eller minns det man ställt in ?!
Vet inte heller om det påverkar ifall man, som jag, har "steg 1" installerat då det steget ger motorn
lite mer än original, vilket jag inte vet om eSID2 känner av.
Fler tester kommer komma och missnöjd lär jag troligen inte bli då jag inte är det än så länge
Saab 9-3 1.9 SS TTiD -11
peta: men det är eSID1 du har? Vad har du för TrqFactor? Trimmad bil?
mycar: om du låter bilen stå i > 2 veckor så skulle jag nog koppla ur den för säkerhetsskull. eSID2 läser momentet direkt ifrån motorstyr. Om trimfirman har gjort det bra så visar eSID det riktiga momentet. Men i vissa fall kan man lura momentet som motorstyr skickar ut, t.ex. för att lura automatlådan att momentet är lägre.
Det enda som nollas när du rycker ur den är Fuel (total), Distance, Torque (max), Power (max) samt Fuel (avg).
Allt som ligger i Settings-menyn sparas!
//Henrik
Senast redigerat av henrikg den 2015-02-01 klockan 15:05.
Har haft eSID 2 i ett par månader nu. Har kommit att tänka på några småsaker.
-Varför starta/avsluta eSID med Clear-knappen? Det gör bl.a. att man inte kan nollställa bilens ursprungliga medelförbrukning utan att ta bort eSIDen.
-Medelförbrukningen är inte densamma i eSID som den man ursprungligen har i bilen. Exempelvis menar eSID att bilen dragit 0,85l/mil, och bilens ursprunliga mätare 0,88l/mil. Inga större skillnader, men finns det någon förklaring till varför?
-Ibland har bilen fått för sig att använda vindrutetorkaren utan anledning. Det kan vara en gång helt random, men även att den torkar regelbundet fast med ganska långa mellanrum. För att få den att sluta får man dra spaken längst upp-längst ner, brukar fungera. Tror att jag fått stopp på detta genom att stänga av funktionen "Whiper". Min bil har ingen regnsensor, därav problemet?
Är mycket nöjd i det stora hela! 3-blinken är väl det man använder mest. Även mätaren med RPM, SPEED, TRQ, PWR (om jag minns alla mätare rätt) är välbehövlig.
Hej!
Jag rekommenderar att du läser manualen :-)
1) Om du aktiverar Night Panel och sedan gör ett långtryck så kan du nolla bilens medelförbrukning. När du sedan lämnar nightpanel så startar eSID igen. (f.o.m. SW 2.04.0)
2) Syftet med Fuel (avg) har aldrig varit att den ska visa samma som bilen, eftersom jag anser att bilen visar fel. Poängen är att man i eSID kan korrigera distans och bränsleräknarna så att Fuel (total) stämmer med vad macken säger, och Distance kan man antingen kaliberera så att det stämmer med bilen, eller på något annat lämpligt sätt som man anser är mer exakt. När man gjort det så kan man lita mer på sin bränsleförbrukning. Alla bilar jag provat på har haft några % fel på bränslemängd.
3) eSID:ens vindrutetorkarfunktion är en "justerbar intervalltorkare" och aktiveras med att man håller nere spaken under ett svep. Låter som du har gjort det och "råkat" aktivera funktionen. Detta fungerar på bilen oavsett regnsensor och väljer Wiper: Off i Settings så slipper du självklart funktionen.
Mvh
Henrik
Senast redigerat av henrikg den 2015-02-01 klockan 20:15.
Saab 9³ SC Aero 2.8 V6 TX XWD eLSD Aut. MapTun 1 på den.
Garaget