Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Reglagebelysning 9-5

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    207

    Reglagebelysning 9-5

    All belysning på instrumentpanelen och konsolen har dött. Även SID är död. Huvudinstrumenten och dess belysning dvs hastighetsmätare,varv, turbo etc funkar dock som det ska.

    Den låser inte helljuset heller. Ibland tänder den inte fullständigt helljus och den blå lampan tänds inte.

    Hittar ingen säkring som är trasig. Någon säkring som man ska kolla särskilt??

    Tacksam för alla tips.


    Erber
    Min värsta mardröm är att efter min död så kommer min fru att sälja mina leksaker för det pris jag sagt till henne jag betalade för dem.
    9000 CSE 2,3t A50 - 9-5 2,3t SC Linear -03

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    207

    Re: Reglagebelysning 9-5

    Hej!
    Ingen som vet vart matningen till knappar och reglage kommer ifrån? För säkring finns ju inte. Och alla lampor kan väl inte paja samtidigt tycker man.
    Min värsta mardröm är att efter min död så kommer min fru att sälja mina leksaker för det pris jag sagt till henne jag betalade för dem.
    9000 CSE 2,3t A50 - 9-5 2,3t SC Linear -03

  3. #3
    Grundladd Trekmeisters avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Arlanda
    Inlägg
    339
    Medlem#
    7502

    Re: Reglagebelysning 9-5

    Hade jag varit i din sits hade jag kollat närmare på SID:en. Om jag inte har fel för mig är det den som kontrollerar just belysningen för alla knappar och instrument. Den är säkert inblandad i en massa annat också. Är den dessutom död så...

    Edit: Förutsätter att det är 9-5:an som nämns i din signatur. Den är ganska lik og9-3, som jag har bäst koll på elen i.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    207

    Re: Reglagebelysning 9-5

    Trekmeister! Stort tack för tipset.
    Min värsta mardröm är att efter min död så kommer min fru att sälja mina leksaker för det pris jag sagt till henne jag betalade för dem.
    9000 CSE 2,3t A50 - 9-5 2,3t SC Linear -03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •