Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Konstigt tjutljud. Byte av övre motorbussningar. Svårt?

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    1 881

    Konstigt tjutljud. Byte av övre motorbussningar. Svårt?

    Var ute och körde och märkte att det skriker till när jag växlar.
    Om jag kör lite mer inspirerat än vanligt och kopplar/växlar snabbt så kommer det ett litet skrikande ljud från motorrummet.
    Kör jag lugnt och sansat och växlar mjukt så hörs inget.

    Öppnade huven och gasade lite och såg då att de övre bussningarna inte såg så glada ut. Så motor gungar lite mer än den ska.
    Kan det vara det som orsakar ljudet?
    Det låter osm om ljudet kommer bakifrån motorn om man står framför bilen.
    Vad kan det vara som tjuter?

    Hur svårt är det att byta dessa bussningar?
    Alltså de som sitter uppe till vänster när man står framför bilen.
    Vad behövs för att göra ett byte?
    9-5 Aero -01 / 9-3 -99 cab / 9-3 -99 / 900 T16 S -93 (Aero) /#11 605 http://www.garaget.org/mps

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    150
    Inte svårt alls...hur lätt som helst om man köper verktyget hos speedparts...Annars kan det vara rätt bökigt men det går...!!!Om du bor runt Eskilstuna kan du få jobbet billigt gjort..
    Pilot igen....
    Saab og 9-3 Steg 2

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    1 881
    Citat Ursprungligen postat av Roll-a-Dice
    Inte svårt alls...hur lätt som helst om man köper verktyget hos speedparts...Annars kan det vara rätt bökigt men det går...!!!Om du bor runt Eskilstuna kan du få jobbet billigt gjort..
    Bor tyvär en bra bit därifrån.
    Men vad behövs för att fixa jobbet?
    Ska man spänna upp motorn på något sätt under eller uppifrån?
    9-5 Aero -01 / 9-3 -99 cab / 9-3 -99 / 900 T16 S -93 (Aero) /#11 605 http://www.garaget.org/mps

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    2 579

    b

    Nej det behövs inte.

    Det är bara att lossa fästet och pressa ur bussningarna med verktyget.
    Hinner inte med allt.....

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    1 881

    Re: b

    Citat Ursprungligen postat av fredde1
    Nej det behövs inte.

    Det är bara att lossa fästet och pressa ur bussningarna med verktyget.
    Låter ju faktiskt hyffsat enkelt.

    tackar
    9-5 Aero -01 / 9-3 -99 cab / 9-3 -99 / 900 T16 S -93 (Aero) /#11 605 http://www.garaget.org/mps

Liknande ämnen

  1. Svårt att byta övre länkarmar på OG900?
    Av Robin C i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-01-26, 21:17
  2. Byte av motorbussningar
    Av viktor9k i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-04, 18:28
  3. Skillnad övre motorbussningar 9K
    Av Torque i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2007-05-03, 10:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •