Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Varmt i motorrummet !

  1. #1

    Varmt i motorrummet !

    Hej

    När jag har varit ute och kört en sväng så är det verkligen kokhet i motorrummet ! Kylarvätskan finns kvar och motor tempen är helt normal !
    Motor fläkten startar för minsta lilla , det räcker med att man kör en minut ? kan det vara en dålig vattenpump som inte orkar att driva runt vattnet ! Jag har bytt intercooler till en Viggen intercooler ! Kan det vara det ? Bilen är en Saab 900 T 24000 mil på nacken !


    MVH Andreas

  2. #2
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 211
    Du har väl AC:n på? Då går fläkten nästan hela tiden för att få kondesorn att fungera bra. Detta är helt normalt, fläkten startar nästan omedelbart man startat bilen och går sen på och av ofta.
    Prova att stänga av AC/ACC och se om den slutar köra fläkten.

  3. #3
    Det kan ju vara ett svar på frågan ! verkligen allt är super varmt i motorrummet ! till och med luftfiltret ! Oljan är helt Ok , ska man försöka byta motor olja och växellåds olja !

  4. #4
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 211
    Nåja, varmt å varmt är väl relativt. Vattentempen ligger ju strax under 100, oljan betydligt varmare än så och turbon en varm dag ligger väl kanske runt 700 grader. Indikerar inte tempmätaren något fel (för hög temp) eller om bilen går dåligt på något vis så tror jag du kan ta det lugnt. Jag körde 15 mil idag med 25 grader ute och det var _riktigt_ varmt i motorrummet så länge som 60 minuter efter att jag kommit fram.

Liknande ämnen

  1. Vad ska jag plocka ur motorrummet?
    Av RoXa i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-04-23, 19:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •