Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Inredning Saab 9-3 aero

  1. #1

    Inredning Saab 9-3 aero

    Hej på er!
    Jag har ett par frågor gällande inredningen i Saab 9-3 2007
    Jag har letat överallt , här . På youtube och googlat tills jag blivit blå.
    Men ja hittar inte hur jag får bort dörrlister och handskfackslisten?
    har nästan fått bort den till handskfacket men får inte bort den från knappen? vågar inte bända alltför mycket då jag är rädd att ta sönder den. går det att få bort listerna på dörrarna utan att plocka ner hela dörren?

    Väldigt tacksam för svar!

  2. #2

    Re: Inredning Saab 9-3 aero

    Även instrumentpanelen vill jag få bort så info om det vore väldigt tacksamt också

  3. #3

    Re: Inredning Saab 9-3 aero

    Ingen som kan hjälpa till med detta? :/

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Ronneby
    Inlägg
    254

    Re: Inredning Saab 9-3 aero

    Dörrlister vågar jag inte svara på, men antar att det bara är att bräcka. Lär knappast sitta skruvade?

    För att få bort listen till handsfacket behöver du skruva loss handsfacket. Sitter med 4 eller 5 skruvar, sedan drar du detta ut lite försiktigt. Bakom knappen, som du nu har har åtkomst till, finner du en skruv, skruva loss denna. Montera bort listen, genom att att börja i änden med knappen först. Återmontera i omvänd riktning.

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    415
    Medlem#
    8398

    Re: Inredning Saab 9-3 aero

    Dörrlisterna är inte bara att bräcka loss. Talar ev egen erfarenhet;-) Dom sitter fastsmälta i dörrsidan, så tydligen ska det gå att montera ner hela dörrsidan och sedan använda en lödkolv för att få loss listen. Själva dörrsidan är enkel att montera ner. Finns gott om instruktioner på forumet. Sen ser man tydligt hur listen sitter fast. Listen sitter "punktsvetsad" med någon form av plaststavar på baksidan.
    Have you ever seen horses pushing?!!

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Ronneby
    Inlägg
    254

    Re: Inredning Saab 9-3 aero

    Citat Ursprungligen postat av realtid
    Dörrlisterna är inte bara att bräcka loss. Talar ev egen erfarenhet;-) Dom sitter fastsmälta i dörrsidan, så tydligen ska det gå att montera ner hela dörrsidan och sedan använda en lödkolv för att få loss listen. Själva dörrsidan är enkel att montera ner. Finns gott om instruktioner på forumet. Sen ser man tydligt hur listen sitter fast. Listen sitter "punktsvetsad" med någon form av plaststavar på baksidan.

    Sicken tur att du han komma in och dementera det hela. Annars hade någon säkert varit väldigt glad

  7. #7

    Re: Inredning Saab 9-3 aero

    Tack för svaren! hittar dock inga beskrivningar här på forumet då länkar vore uppskattat!
    försökte skruva loss handskfacket men det gick inget vidare, är det en insats som man drar ut? fick bort 3 skruvar men det var allt jag hittade förutom de i själva luckan men det är väl inte de som menas?
    Instrumentpanelen, hur sitter den och hur får man loss denna ?

  8. #8

    Re: Inredning Saab 9-3 aero

    Realtid, sett din bil på maptun och garaget , snyggaste saaben jag sett hands down

Liknande ämnen

  1. Byte av inredning OG9-5 SC -05
    Av Gyllis i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-05-01, 00:16
  2. Saab 9-5 aero hirsch inredning svart röd!
    Av Jåball i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-07-20, 02:28
  3. Saab 9000 Aero-inredning Svart eller Beige?
    Av Tobbe_Sala i forum Allmänt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-06-27, 02:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •