Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: saab 9-3 -03 Stereo

  1. #1

    saab 9-3 -03 Stereo

    Hej!

    Har en fundering om man kan byta ut stereon i en saab 9-3 -03? till en sk dubbeldin?

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 480

    Re: saab 9-3 -03 Stereo

    Hej och välkommen.

    Ja, det går att byta ut till en dubbel-DIN eftermarknadsstereo men inte helt så enkelt....

    Förlåt om det låter lite ohövligt, men på det här forumet har vi duktiga och energiska administratörer som dels fixat till en hyfsad sökfunktion, dels duktiga på att hörsamma oss då vi önskar viktiga trådar klistrade under FAQ.

    Och nu är det så att av alla tusentals trådar som handlat om stereo på ng 9-3, så finns det samlat det mesta man behöver veta under FAQ. Bara att läsa igenom till man hittar det man vill ha reda på, istället för att det ska bli tusen trådar till. Bättre att fortsätta på de trådar som redan finns. Eller hur?

    Jag bjuder på länk till enterteinmentsystemet på ng 9-3 som en välkomstpresent.

    viewtopic.php?f=30&t=162959
    Och FAQ hittar du ju på forumets första sida och första tråd under "Saabrelaterade frågor"
    9000 CSE A50 2,3T200 Aut -97
    9-5 SC Vector 2,0 BioPower Aut -09 BSR Steg2
    TECH 2 med CANdi-box Senaste SW för 9K, 900, 9-3 (Og+Ng) samt 9-5

  3. #3
    STCS Styrelse
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    181
    Medlem#
    1

    Re: saab 9-3 -03 Stereo

    Hej ! BSR i trollhättan säger att de hittat en lösning på hur man kan få bättre ljud i sin 9-3 genom att modda befintlig installation och komplettera med en eftermarknadsstereo.
    Orginalet styr en massa funktioner så den kan man inte bara ta bort.
    Om jag tolkade killen på BSR rätt så behöver de inte göra hela installationen utan du kan välja att de moddar först och sedan sätter du in dina grejor själv om du är kunnig.

    Jag skall försöka få fram mer info. Mvh Stig

Liknande ämnen

  1. kod till saab orginal stereo....saab 9000 cse a50 ´97
    Av stefanos i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-01-08, 09:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •