Nu behöver jag lite hjälp.
Jag skulle hjälpa en kompis byta en CIM på en 9-3SS 2003. Sagt och gjort. Jag tar TechII:an och gör remove på den gamla CIM-modulen utan problem. Sedan tar jag den splitter nya modulen och stoppar i.
Det är nu problemen börjar. Jag försöker göra add på den nya enheten och kommer till frågan där jag får välja om jag vill behålla gamla nycklar eller inte. Jag svarar att jag vill behålla dem. Till slut kommer jag till punkten då vridsensorn ska kalibreras men sedan skiter det sig och techII:an säger bara return code -2001.
Jag testade ett par gånger och försökte även lära in nycklarna, men inget vill sig. Försökte nu sätta tillbaka den gamla CIM-modulen men då kommer jag till ett alternativ som gör att de gamla nycklarna blir obrukbara eller avbryt.
Tyckte det här verkade så enkelt men ack vad man kan bedra sig.

Finns det någon som kan hjälpa mig förstå hur jag ska gå tillväga här för att reda ut det här?
Som det står just nu har jag följande:
1 st gammal CIM som är utgift
1 st ny CIM som aldrig lyckats bli helt ingift men tycker den känner till 1 nyckel (dock inte den jag har haft i!)
2 st nycklar varav jag använt den ena för all programmering och den andra legat i handskfacket.