Hej!
När jag bromsar lugnt så små rycker det i pedalen.
Känns lika som när absen jobbar, som när det är is och man bromsar hårt.
Nån som vet vad som händer?
(gäller bilen i signaturen)
Mvh Oskar
Hej!
När jag bromsar lugnt så små rycker det i pedalen.
Känns lika som när absen jobbar, som när det är is och man bromsar hårt.
Nån som vet vad som händer?
(gäller bilen i signaturen)
Mvh Oskar
9-5 aero aut-05
Vibrerar det i ratten samtidigt?
Nej ratten är lugn som en filbunke.Ursprungligen postat av Brisse
9-5 aero aut-05
Då hakar jag på frippe's hypotes.Ursprungligen postat av traskalle
Okay, kostnad på verkstad?Ursprungligen postat av frippe64
Måste bruka bilen en del nästa vecka, är det obra att åka om det är sprucken krans?
9-5 aero aut-05
kan även vara dåliga bromsskivor bak, samma fenomen på en kollegas bil, saknades stora bitar av skivan på insidan, kändes ungefär som abs.en jobbade.
Det som kan hända i lite högre hastigheter är att absen ballar ur. I mitt fall gjorde den det i ca 200 km/h och det resulterade konstigt nog i att ett hjul började bromsa varpå jag var på väg in mot mitträcket. Gick dock bra då jag lyckades få kontroll på bilen. Kostnad på verkstad vet jag inte riktigt. Beror på om de bara vill byta kransen eller om de vill byta hela drivknuten. Men om inte allt sitter för jävligt så bör väl jobbet inte ta mer än max 2 timmar. Men om du är lite händig så bör du klara av det själv!Ursprungligen postat av traskalle
Saab 9-5 2003 2,3T
Läskigt! Vet inte om jag vågar köra bil mer, efter att ha läst ditt inlägg.Ursprungligen postat av daekol
Haha men jag får ju skylla mig själv att det hände. Jag visste ju om att kransarna inte var i bästa skick och ändå skulle jag upp i dom hastigheterna. Resultatet blir så när jag är på väg att bli omkörd av en kollega som precis gjort sig av med sin 9-3 och skaffat en volvo v70. -.-Ursprungligen postat av Brisse
Saab 9-5 2003 2,3T
Tack för svaren.
Då ska jag kolla upp det.
9-5 aero aut-05
Det där hade ju jag hjälp av oxå, misstänkte huvudcylindern.
Pratar vi om den här? http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-3-9 ... 84404.html
9-3 2,0t, 2000
Jag tippar också på sprucken ABS-krans, uppträder det vid hastigheter över 50 så blir det en 2:a på besiktningen. Ett byte fram på en 9-5:a kostade en timme på verkstad + 205 kronor för kransen så det blev inte dyrt, inget att krångla med själv om man inte tycker att det är kul att meka.
Precis, fast nu gissar jag att det gäller en 9-5. Den där är för ng900 och og9-3.Ursprungligen postat av matlin
Saab 9-5 2003 2,3T
Jojo men jag undrade för egen del.Ursprungligen postat av daekol
9-3 2,0t, 2000
Ska lämna in bilen för byte av nivåregleringen för xenon och då får dom ta en titt på "broms problemet" oxå
9-5 aero aut-05