Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 41

Ämne: Cabpriser genom isen

  1. #21

    Re: Cabpriser genom isen

    Citat Ursprungligen postat av risig9000
    Iskalla vet jag inte, kostar en motsvarande audi, golf eller bmw cab så mycket mera? Visst ligger saabarna något lägre, men de är ju inte gratis... Jag är förvånad att priserna är såpass stabila som de är...
    Tja, en snabb titta på BMW 3-serie ger bilden att du behöver betala ungefär 70-80 tusen för ett fint lågmilat ex, som inte varit vinterkörd. Väljer du en 9-3 i motsvarande skick kommer man nog undan med cirka 50. Inte så många kronor i skillnad kanske, men i procent blir det ju en del
    2 stycken SAAB 9-5 Sedan/Kombi 2,3t årsmodell 2000
    SAAB 9000 A50 2,0t årsmodell 1998
    Ford Mustang GT årsmodell 2006

  2. #22
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 130

    Re: Cabpriser genom isen

    Med tanke på nypriset så visade väl sig saaben vara ett bättre köp i slutändan

  3. #23
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    3 055

    Re: Cabpriser genom isen

    Ang priser på OG 9-3,
    Har varit sugen på en sedan förra hösten och har kikat lite.
    Prisbilde ni pratar om tycker jag stämmer.
    Men då jag gärna har en likt din Bollman med lite extra så är de få som faller mig i smaken och är rätt/seriöst modifierade.

    http://www.blocket.se/uppsala/Saab_9....htm?ca=18&w=3

    Denna faller mig i smaken och har det som jag gärna ser att den har.
    Priset kan tyckas lite högt vid en första anblick. Men det som är monterat på den konstar några kronor, det beror ju givetvis på hur man värderar det!

    Vad anser ni är "rätt" pris på den?

    Frågan jag ställer mig är ju om jag ska köpa mig en NG 9-3 Aero då istället, för nästan samma pengar
    Numera Golf TSi.
    BMW 120 M -08! Såld

  4. #24
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 130

    Re: Cabpriser genom isen

    3" på en cab går fetbort, det bullrar på _tok_ för mycket. Det är illa bara med lite sportutblås tycker jag. 19" på og9-3 är jag inte 100 på, större än 17 ser märkligt ut och dessutom lär ju väghållningen bli lidande.
    I övrigt, när det är ett "viggenpaket" eftermonterat så måste man detaljstudera monteringen. Det är _många_ bitar som skall till för att allt skall bli rätt, och det är många som slarvar och då blir det inte bra. Jag lade mer pengar på att hitta alla småbitar när jag monterade mitt, än vad jag la på själva paketet!

  5. #25
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    3 055

    Re: Cabpriser genom isen

    Kommer byta till ferrita 2.5" efter katalysatorn om köp blir aktuellt då jag håller med om att det blir för mycket.

    Har frågat några av dem som kör med 19" på sina cabbar och det verkar helt okej, och just den fälgen gillar jag skarpt!

    Ja det är ju just det att jag inte kan åka och kika på den bara sådär och då kika på som du säger, alla små detaljer som lätt kan missas.
    Numera Golf TSi.
    BMW 120 M -08! Såld

  6. #26
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 395
    Medlem#
    6935

    Re: Cabpriser genom isen

    Citat Ursprungligen postat av Ekan
    Kommer byta till ferrita 2.5" efter katalysatorn om köp blir aktuellt då jag håller med om att det blir för mycket.

    Har frågat några av dem som kör med 19" på sina cabbar och det verkar helt okej, och just den fälgen gillar jag skarpt!

    Ja det är ju just det att jag inte kan åka och kika på den bara sådär och då kika på som du säger, alla små detaljer som lätt kan missas.
    Jag passerar Östhammar lite nu och då så om du vill kan jag ta en titt på den om den finns kvar nästa gång jag passerar.
    Är ingen expert på just cab, men og9-3 kan jag utan och innan!
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  7. #27
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    3 055

    Re: Cabpriser genom isen

    Citat Ursprungligen postat av rcy
    Citat Ursprungligen postat av Ekan
    Kommer byta till ferrita 2.5" efter katalysatorn om köp blir aktuellt då jag håller med om att det blir för mycket.

    Har frågat några av dem som kör med 19" på sina cabbar och det verkar helt okej, och just den fälgen gillar jag skarpt!

    Ja det är ju just det att jag inte kan åka och kika på den bara sådär och då kika på som du säger, alla små detaljer som lätt kan missas.
    Jag passerar Östhammar lite nu och då så om du vill kan jag ta en titt på den om den finns kvar nästa gång jag passerar.
    Är ingen expert på just cab, men og9-3 kan jag utan och innan!
    Det hade Varit himlans snällt om du kunde kikat på den!
    Det är ju inte så mkt mer än att taket går att fälla ihop som skiljer
    Numera Golf TSi.
    BMW 120 M -08! Såld

  8. #28
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 395
    Medlem#
    6935

    Re: Cabpriser genom isen

    Citat Ursprungligen postat av Ekan
    Citat Ursprungligen postat av rcy

    Jag passerar Östhammar lite nu och då så om du vill kan jag ta en titt på den om den finns kvar nästa gång jag passerar.
    Är ingen expert på just cab, men og9-3 kan jag utan och innan!
    Det hade Varit himlans snällt om du kunde kikat på den!
    Det är ju inte så mkt mer än att taket går att fälla ihop som skiljer
    Ska kolla när jag passerar Östhammar nästa gång.
    Nån som har några tips på cab-specifika saker man ska kolla efter? Att taket går upp/ner är väl rätt grundläggande, men sen då?
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  9. #29

    Re: Cabpriser genom isen

    Citat Ursprungligen postat av Ekan
    Ang priser på OG 9-3,
    Har varit sugen på en sedan förra hösten och har kikat lite.
    Prisbilde ni pratar om tycker jag stämmer.
    Men då jag gärna har en likt din Bollman med lite extra så är de få som faller mig i smaken och är rätt/seriöst modifierade.

    http://www.blocket.se/uppsala/Saab_9....htm?ca=18&w=3

    Denna faller mig i smaken och har det som jag gärna ser att den har.
    Priset kan tyckas lite högt vid en första anblick. Men det som är monterat på den konstar några kronor, det beror ju givetvis på hur man värderar det!

    Vad anser ni är "rätt" pris på den?

    Frågan jag ställer mig är ju om jag ska köpa mig en NG 9-3 Aero då istället, för nästan samma pengar
    Smaken är som baken - delad. Personligen ser jag inget mervärde i denna "utrustning". Ska jag vara helt ärlig tycker jag nästan tom att det ser lite töntigt ut. Som att man vill försöka göra bilen tuffare än vad den är. Förespråkar mer diskretn välvårdet orginal, men det är ju jag det.
    Fin OG 9-3

    http://www.blocket.se/stockholm/Saab_9_ ... ?ca=11&w=1

    Men som sagt, NG9-3 cab har blivit billiga de med.

    Här är en 04:a som bara rullat 3200 mil - begärt pris 98 lax!
    http://www.blocket.se/stockholm/SAAB_9_ ... ?ca=11&w=1

    Snacka om värdeminskning. Vad blir det för milkostnad för första ägaren? Det torde väl handla om minst 100 spänn milen?
    2 stycken SAAB 9-5 Sedan/Kombi 2,3t årsmodell 2000
    SAAB 9000 A50 2,0t årsmodell 1998
    Ford Mustang GT årsmodell 2006

  10. #30
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 130

    Re: Cabpriser genom isen

    Så länge man håller sig till originaldelar ser jag inget fel i att "pimpa" bilen, men där går också gränsen. Jag sätter inga tredjepartsgrejjer på bilen.
    Större än 17" tycker jag som sagt inte heller om, det blir oproportionerligt.

  11. #31

    Re: Cabpriser genom isen

    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Så länge man håller sig till originaldelar ser jag inget fel i att "pimpa" bilen, men där går också gränsen. Jag sätter inga tredjepartsgrejjer på bilen.
    Större än 17" tycker jag som sagt inte heller om, det blir oproportionerligt.
    Okej, jag tycker på något vis att det blir än mindre okej att "pimpa" en gammal bil än en ny.

    På en OG900 känns det helt fel med 17 tummare, eller saker som ska tuffa till utseendet. I vart fall så länge det inte är tidstypiskt.

    På en mycket sen NG9-3 cab kan jag däremot acceptera 18-tummare, även om de inte är orginal. Tycker bara att äldre billigare bilar så lätt får någon slags billig bonnraggarstämpel på sig när de blir pimpade. Ju äldre bil - desto viktigare att det är orginalskick om man inte ska behöva skämmas
    2 stycken SAAB 9-5 Sedan/Kombi 2,3t årsmodell 2000
    SAAB 9000 A50 2,0t årsmodell 1998
    Ford Mustang GT årsmodell 2006

  12. #32

    Re: Cabpriser genom isen

    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Så länge man håller sig till originaldelar ser jag inget fel i att "pimpa" bilen, men där går också gränsen. Jag sätter inga tredjepartsgrejjer på bilen.
    Inte ens godis från Hirsch?
    Saab 9³ SC Aero V6 TX XWD eLSD 2010 Hirsch eSID (som Turbo X men lite bättre och lite ovanligare)

  13. #33
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 130

    Re: Cabpriser genom isen

    Fast på ng9-3 kunde du ju få upp till 19" bara du betalade, finns ju helt original saab-fälgar på 19" till dem. Till og9-3 är valet mer begränsat, inte många 17"-fälgar som de sålde till og9-3, och absolut inga 18" eller 19".
    Vad gäller kjolpaket så kunde man ju, bara man betalade bra nog, få saab att eftermontera viggenpaketet. Realcar går ju bort.
    På og900 är ju utbudet än mer begränsat och största tillgängliga fälg är 16", och dessutom är ingen av dem godkänd av saab för og900, endast 15"-fälgar enligt min tillbehörskatalog från 92. Dock kunde man ju få saab airflow på dem även om jag nog tycker det är i samma klass som realcar

  14. #34

    Re: Cabpriser genom isen

    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Fast på ng9-3 kunde du ju få upp till 19" bara du betalade, finns ju helt original saab-fälgar på 19" till dem. Till og9-3 är valet mer begränsat, inte många 17"-fälgar som de sålde till og9-3, och absolut inga 18" eller 19".
    Vad gäller kjolpaket så kunde man ju, bara man betalade bra nog, få saab att eftermontera viggenpaketet. Realcar går ju bort.
    På og900 är ju utbudet än mer begränsat och största tillgängliga fälg är 16", och dessutom är ingen av dem godkänd av saab för og900, endast 15"-fälgar enligt min tillbehörskatalog från 92. Dock kunde man ju få saab airflow på dem även om jag nog tycker det är i samma klass som realcar
    Ja, airflow ja....*ryser*
    2 stycken SAAB 9-5 Sedan/Kombi 2,3t årsmodell 2000
    SAAB 9000 A50 2,0t årsmodell 1998
    Ford Mustang GT årsmodell 2006

  15. #35
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Sävsjö
    Inlägg
    371

    Re: Cabpriser genom isen

    Vad är alla finna NG9-3 cabbar ?
    Kollar efter Aero 06-10 är tunt med såna i Sverige, dom som finns är ruskigt dyra eller med automat.
    Saab 9-5 Turbo 4 BioPower 2011
    Saab 9-3 2.0t Hirsch -06 Sommarbilen

  16. #36
    Steg 2
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 171

    Re: Cabpriser genom isen

    Citat Ursprungligen postat av turbo9-3
    Vad är alla finna NG9-3 cabbar ?
    Kollar efter Aero 06-10 är tunt med såna i Sverige, dom som finns är ruskigt dyra eller med automat.
    Det finns ju billiga ng cabbar, 68.000 kostar tex en 04a med 17.000 mil, runt 75-85 finns massor av 04or och för 150.000 får man välja på några 2008/2009 2.0T med ca 13.000 mil... Eller en 07 "independence" aero v6 lackad/fälgar/inredning för 170.000...

    Ruskigt billigt tycker jag för alla ovan... Visst, inte många med V6a...

    Men man får VÄLDIGT mycket bil för pengarna, jag tror att en cab är värdeminskningsmässigt ett bättre köp på 2-3 år än en vanlig 9-3SS av motsvarande årsmodell... Iallafall inte mycket sämre...

    20.000 börjar ng900 och 35.000 og9-3, de som ligger högre finns nog prutmån på. Även detta är ju skitbilligt...

    Sen kostar nog alltid fina och/eller lågmilade ex lite extra... Men en saab håller trots allt ofta för 25-35.000 mil, om det inte är T7 motor som misskötts...
    Äger fn. ingen SAAB.
    Tidigare bilar: 900 EMS 1979, 900i 1985, 9000 2.3i 1990, 99 GLE Automatic 1976, OG9-3 2002 (BioPower), SAAB 9000 CSE 1998, SAAB NG9-3 CAB
    Tech2 och CombiAdapter
    Annat bilinnehav: Renault Zoe -19, Volvo V70 -05, BMW Z3 -99, VW 1957, VW Karmann Ghia 1960. Tidigare bilar: VW 1302S 1972, VW 1950, 1962, Golf SC 2014,-16,-17,-19, Passat GTE- 20

  17. #37
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Hästbo/Torsåker
    Inlägg
    188

    Cabpriser genom isen

    Borttaget inlägg.
    /Marcus
    V70 2,5 FT -10, alltid etanol! Har tidigare ägt ett gäng olika Saabar.

  18. #38
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Hästbo/Torsåker
    Inlägg
    188

    Cabpriser genom isen

    Borttaget inlägg.
    /Marcus
    V70 2,5 FT -10, alltid etanol! Har tidigare ägt ett gäng olika Saabar.

  19. #39
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 037
    Medlem#
    1540

    Re: Cabpriser genom isen

    Citat Ursprungligen postat av kungmackan
    :|
    Citat Ursprungligen postat av kungmackan
    I.67
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  20. #40
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Hästbo/Torsåker
    Inlägg
    188

    Re: Cabpriser genom isen

    Citat Ursprungligen postat av perr
    Citat Ursprungligen postat av kungmackan
    :|
    Citat Ursprungligen postat av kungmackan
    I.67
    Tapatalk i kombination med olåst skärm på telefonen plus ficka...

    Inlägg till debatten är att det är köpläge på Saabcabbar nu. Har själv tittat lite de senaste åren och priserna har sjunkit drastiskt. Men det gäller även alla andra begagnade bilar. De ras som har varit på senare år är värre än tidigare. Har bekanta i bilbranschen med många års erfarenhet och de är överens om att bilpriserna sjunker mer nu än vad de har gjort tidigare om åren.
    /Marcus
    V70 2,5 FT -10, alltid etanol! Har tidigare ägt ett gäng olika Saabar.

Liknande ämnen

  1. Kabel genom torpedvägg på OG9-5
    Av Loke67 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-04-29, 20:43
  2. Saab 9-5 genom tiderna
    Av Guztav i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-10-05, 21:41
  3. El-backrutan kan inte ta bort isen ????
    Av ASTVIC i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-01-21, 00:27
  4. Köra på isen??
    Av Weggen i forum Allmänt
    Svar: 66
    Senaste inlägg: 2005-01-02, 02:06
  5. Entusiastförsäkringen genom stcs
    Av Peppe i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-04-22, 20:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •