Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Underligt vissel-ljud efter växling!!!

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    81

    Underligt vissel-ljud efter växling!!!

    9-5 SC 2.0t 2002

    Ett lågt visselljud upptäckte jag idag. Det hördes knappt förrän jag stängt av AC:n för att försöka lokalisera var det kom ifrån och efter en stund konstaterade jag att det lät efter varje gång jag släppt upp kopplingen. Ett utdraget pip i 1-2 sekunder nånting.

    Jag ska byta backventilerna till EVAP och uppgradera vevhusventilationen när grejorna dyker upp, så har det med de prylarna att göra lär det antagligen försvinna då.

    Men har nån råkat ut för nåt liknande sånt ljud och vad har ni i så fall bytt för å bli av me´t?
    9-5 SC 2.0t -02
    Volvo C304 6x6 -75, Offroad Crew Cab
    Volvo 4x4 och 6x6 i "modernare användning"

  2. #2
    Steg 3 JSNs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ölanda (Göteborg)
    Inlägg
    3 557
    Medlem#
    8163

    Re: Underligt vissel-ljud efter växling!!!

    Kan vara dumpventilen som börjat vissla...
    /Johan

  3. #3

    Re: Underligt vissel-ljud efter växling!!!

    Citat Ursprungligen postat av ErikC304
    9-5 SC 2.0t 2002

    Ett lågt visselljud upptäckte jag idag. Det hördes knappt förrän jag stängt av AC:n för att försöka lokalisera var det kom ifrån och efter en stund konstaterade jag att det lät efter varje gång jag släppt upp kopplingen. Ett utdraget pip i 1-2 sekunder nånting.

    Jag ska byta backventilerna till EVAP och uppgradera vevhusventilationen när grejorna dyker upp, så har det med de prylarna att göra lär det antagligen försvinna då.

    Men har nån råkat ut för nåt liknande sånt ljud och vad har ni i så fall bytt för å bli av me´t?
    skulle tro det är urtrampnings lagret som låter
    MT steg 1 bio

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •