Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Rattjustering ur funktion, instrumenthus-dålig passform 9000

  1. #1

    Rattjustering ur funktion, instrumenthus-dålig passform 9000

    Hej, gäller 9000 CSE -97

    Spaken till rattjusteringen har slutat låsa oavsett i vilket läge den står, nåt som går att justera eller är det troligt att nåt gått av eller liknande?
    Har inte undersökt saken ännu och hittar inga tidigare inlägg heller...

    En annan sak jag upptäckte då jag installerade motorvärmare och lyfte locket på instrumentbrädan var att själva instrumenthuset med hastighet/varv m.m inte sitter riktigt kloss mot framsidan av instrumentbrädan, alltså om man sitter på passagerarsätet och tittar mot hastighetsmätaren skymtar man kablar m.m innanför i-brädan, inte snyggt. Tråkigt nog verkade instrumentet sitta rättmonterat så frågan är om alla 9000 har det skönhetsfelet?

    Trevlig kväll! / Micke

  2. #2
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    8 989
    Medlem#
    1941
    På A svarar vi att detta inte är helt ovanligt. Oftast är det bara att lossa rattkåpan och spänna en mutter lite lagom så funkar justeringen igen. Det är dock lite trångt.

    På B svarar vi att det var så i min 9000 Aero -96 också.

  3. #3
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    6 728
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik / 1941

    På B svarar vi att det var så i min 9000 Aero -96 också.
    Och jag fyller på med B½ och svarar att det varit så på alla 9k jag suttit i.

    Men Micke, jag håller med, har man väl kommit på glipan är den rätt störande...

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    174
    Medlem#
    5582
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik / 1941
    På A svarar vi att detta inte är helt ovanligt. Oftast är det bara att lossa rattkåpan och spänna en mutter lite lagom så funkar justeringen igen. Det är dock lite trångt.
    Lite trångt...... Jag kapade och slipade av en billig blocknyckel för att överhuvud taget komma åt.......
    Mvh /Bus - A.k.a. Lars Johansson

  5. #5
    Tack för snabba svar!
    Jo glipan är störande när man vet om den, fast det krävs en viss solvinkel för att man skall se in bakom. I mån av tid går det säkert att ändra lite på de två övre fästena om livet känns alltför jobbigt pga detta...

  6. #6
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    8 989
    Medlem#
    1941
    Ang. glipan så skulle man kunna klistra på något svart tyg, plast eller gummi på insidan av instrumentpanelen som går omlott mot instrumentklustret för att dölja detta hål.

Liknande ämnen

  1. Problem med nyköpt 9000 Aero -97(Dålig passform på JT3"
    Av Mr_Gear i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-07-25, 12:19
  2. Dålig passform på JT 3" halvsats
    Av Nocz i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-06-26, 15:11
  3. Dålig passform på mätarhållare? > Lösningen
    Av Aero_Jansson i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-16, 18:10
  4. Dålig passform mätarhållare
    Av Aero_Jansson i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-06-12, 20:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •