Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: telefon ljud i 9-5

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    45

    telefon ljud i 9-5

    varje gång jag sätter på tändningen i min bil 9-5 -08 tdi så låter det ett högt tut från högtalarna och det står telefon i stereons display.. undrar hur man får bort det.. kollat igenom alla menyer och läst instruktions boken..
    9-5 kombi 1.9 tid vector-2008 nya pendlarbilen
    9-5 kombi 2.2 tid vector -2005
    9-5 kombi 2.0t -2003 projektet

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    GBG / Borås
    Inlägg
    1 539
    Medlem#
    9308

    Re: telefon ljud i 9-5

    Har du en box som är kopplad till stereon? För jag vill minnas att i min 05a så lös det "Telefon" i SID när telefonen sökte efter täckning. Detta löstes genom att koppla en strömbrytare på ett ställe så att telefonsignalen till stereon ALLTID var avstängd och om det var så att ett samtal kom in så var det bara att trycka på brytaren och svara i telefonen.

    Detta var ju dock på gamla goda tiden när man fortfarande använde Sony Ericsson K750i.
    Saab 9-5 2003 2,3T

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    45

    Re: telefon ljud i 9-5

    ska spana lite vad som finns bakom stereon.. när jag köpte bilen så satt det en hållare för en gammal sonyericsson i den som jag rev
    9-5 kombi 1.9 tid vector-2008 nya pendlarbilen
    9-5 kombi 2.2 tid vector -2005
    9-5 kombi 2.0t -2003 projektet

  4. #4

    Re: telefon ljud i 9-5

    Citat Ursprungligen postat av doie
    ska spana lite vad som finns bakom stereon.. när jag köpte bilen så satt det en hållare för en gammal sonyericsson i den som jag rev
    Vad rev du bort? Om du bara tog bort hållaren med dess sladd så sitter andra halvan kvar (en elektronikbox). Det har rapporterats tidigare att en sådan box drar i stereons MUTE-signal när hållaren kopplas bort (visas som TELEPHONE i displayen). Hela elektronikboxen måste kopplas ur. Bilens kontaktdon för anslutning av mobiltelefon sitter bakom ACC-panelen.
    Saab 9³ SC Aero V6 TX XWD eLSD 2010 Hirsch eSID (som Turbo X men lite bättre och lite ovanligare)

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2018
    Inlägg
    1
    Medlem#
    -
    Någon som vet om det finns någon annan tråd här, eller någon bra sida med info om hur man tar bort ACC-panelen och tar bort den här telefon-boxen?

    Har nämligen samma problem med min Saab 9-5 från 2006.

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2017
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    38
    Medlem#
    -
    Börja med att ta bort facket framför växelspaken, sen kan du demontera acc panelen genom att trycka in flärparna som håller den på plats.

    Själva boxen vet jag inte hur man får loss, men borde väl inte vara så komplicerat när man väl ser hur den sitter. Kanske går att hitta monteringsanvisningarna för telefonboxen på Saabs webshop?

Liknande ämnen

  1. telefon i 9-3
    Av Druva i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-07-29, 01:24
  2. Telefon i 93sc -06
    Av KillerDempa i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-07-25, 17:12
  3. telefon/wap i 9-3ss
    Av janod i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 13:38
  4. integrerad telefon
    Av halmstadsaab i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 23:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •