Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Någon som prövat navigation från natalie.se?

  1. #1

    Någon som prövat navigation från natalie.se?


  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Klippan
    Inlägg
    88
    Medlem#
    10575

    Re: navi

    Citat Ursprungligen postat av sompa64
    '
    vart själv på väg att köpa därifrån inget fel på shopen men multimedia enheterna är importerade från kina enligt vissa låg kvalitet satsa på pioneer sony eller jvc dyrare men du får mycket för pengarna själv köpte jag en pioneer avh-2400bt lycka till Med vänlig hälsning Lasse

  3. #3

    Sv: navi

    Finns det färdiga paket från pioneer eller andra som är "plug and play"?

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 483

    Sv: Någon som prövat navigation från natalie.se?

    Nej, man måste plocka ihop grejor beroende av den bil man har. Men vad som behövs brukar vara monteringsram för panelen, adapter för antenn och adapter för rattkontrollen. Som sagt, olika prylar beroende bil och årsmodell. Vet inte vad just du har.

    Jag vill också infoga beträffande Pioneer AVH 2400 BT så medföljer inte backkamera eller NAV per automatik. Det kostar extra och det är inte lite dom vill ha betalt.
    För övrigt är den maskinen bra, har själv en sådan i min 9-5, men utan kamera och NAV. NAV kör jag med TomTom i mobilen.

    Har för mig att de andra premiummärkena också tar extra betalt för kamera och NAV moduler.

    Skickat från min GT-I8150 via Tapatalk 2
    9000 CSE A50 2,3T200 Aut -97
    9-5 SC Vector 2,0 BioPower Aut -09 BSR Steg2
    TECH 2 med CANdi-box Senaste SW för 9K, 900, 9-3 (Og+Ng) samt 9-5

  5. #5

    Sv: Någon som prövat navigation från natalie.se?

    Jag har en 9-3 2.0T biopower 2008. Saknar usb som attan. Men vill inte hålla på och tjafsa utan vill ha ett komplett system plug and play, inte plug and pray. :smile:

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

  6. #6

    Re: Sv: Någon som prövat navigation från natalie.se?

    Citat Ursprungligen postat av sompa64
    Jag har en 9-3 2.0T biopower 2008. Saknar usb som attan. Men vill inte hålla på och tjafsa utan vill ha ett komplett system plug and play, inte plug and pray. :smile:
    Det finns, vad jag vet, ingen eftermarknadsenhet som bara är att plugga in. Anslutningen i bilen är unik för GM och monteringshålet är unikt för 9-3 2007-.

    Det enda alternativet är ny huvudenhet, monteringsram och kabeladapter.
    Saab 9³ SC Aero V6 TX XWD eLSD 2010 Hirsch eSID (som Turbo X men lite bättre och lite ovanligare)

  7. #7

    Sv: Någon som prövat navigation från natalie.se?

    Enligt sidan jag länka så ska det vara plug and play på dom enheterna.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    20

    Re: Någon som prövat navigation från natalie.se?

    Har själv startat en tråd om detta.. Är också väldigt sugen på navi till en 9-3 08. så tips mottages gärna här med.
    // JR..

  9. #9

    Re: Sv: Någon som prövat navigation från natalie.se?

    Citat Ursprungligen postat av sompa64
    Enligt sidan jag länka så ska det vara plug and play på dom enheterna.
    Enligt bilderna är det en helt vanlig kinesisk enhet i en monteringsram. De säljer alltså en huvudenhet med en monteringsram och kabeladapter.
    Saab 9³ SC Aero V6 TX XWD eLSD 2010 Hirsch eSID (som Turbo X men lite bättre och lite ovanligare)

  10. #10

    Sv: Någon som prövat navigation från natalie.se?

    Må vara kina tillverkat. Min fråga var om nån har prövat deras produkter. Klämt känt och lyssnat.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

  11. #11
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 483

    Sv: Någon som prövat navigation från natalie.se?

    Har för mig att det finns en lång lång tråd om detta redan. Tror det var vintern/våren 2011-2012 den var uppe. Tror det var någon/några som hade köpt apparat och recenserade t.om.

    Skickat från min GT-I8150 via Tapatalk 2
    9000 CSE A50 2,3T200 Aut -97
    9-5 SC Vector 2,0 BioPower Aut -09 BSR Steg2
    TECH 2 med CANdi-box Senaste SW för 9K, 900, 9-3 (Og+Ng) samt 9-5

  12. #12
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Bro
    Inlägg
    1 482

    Re: Någon som prövat navigation från natalie.se?

    Jag avråder alla som vet vad kvalité är att köpa dessa billiga kinaprodukterna.

    Anledningen (klippt och klistart härifrån då jag själv inte kunnat säga det bättre:http://www.bilstereoforum.se/showthr...highlight=kina )

    9 av 10 Kina maskiner (de billiga)= använder refurb-skärmar, dvs sådana som redan använts eller B-grade skärmar. Det betyder i klartext att du kan räkna med att du har pixelbortfall inom ett år.

    Lägg därtill att komponentkvaliteten är låg, så förstår du själv avv du inte kan jämföra mot etablerade märken. Även om de också i mång afall produceras i Kina så är det helt annat innehåll i maskinerna.

    Men visst vill man "åka" en omlackad gammal peugeot istället för nyare saab så är det väl upp till var och en.

    Det finns idag rätt många alternativ t.ex denna (om man nu måste ha navigation i bilstereon) http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- ... 230bt.html

    Eller om man klarar sig utan nav http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- ... 500bt.html

    Mitt tips är att man ringer eller åker förbi en vettig firma och rådgör med dom om vad som passar dina behov bäst.

    Det är inte heller alla gånger man får med några monteringstillbehör till kina maskinerna vilket gör att det tillkommer en slant eller två för att överhuvudtaget kunna montera dessa.

  13. #13
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    GBG / Borås
    Inlägg
    1 541
    Medlem#
    9308

    Re: Någon som prövat navigation från natalie.se?

    Alltså allt från Kina behöver ju inte vara skit. Då är det ju ett under i så fall att Volvos bilar fortfarande rullar eftersom att det är Kinaägt. Det finns så mycket som kommer ifrån Kina idag och precis som när du handlar kött på ICA så är det inte alltid bra kvalitet!

    Vad jag förstår på dig jensclaudius så är du lite mer insatt i kvalitetsmärken av ljud då det verkar som att du tävlar i billjud? För dig kanske detta inte är något men för övriga som bara vill ha en någorlunda snygg montering och navigator så kanske det skulle kunna vara något. Eller tänker jag fel?
    Saab 9-5 2003 2,3T

  14. #14
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Bro
    Inlägg
    1 482

    Re: Någon som prövat navigation från natalie.se?

    Citat Ursprungligen postat av daekol
    Alltså allt från Kina behöver ju inte vara skit. Då är det ju ett under i så fall att Volvos bilar fortfarande rullar eftersom att det är Kinaägt. Det finns så mycket som kommer ifrån Kina idag och precis som när du handlar kött på ICA så är det inte alltid bra kvalitet!

    Vad jag förstår på dig jensclaudius så är du lite mer insatt i kvalitetsmärken av ljud då det verkar som att du tävlar i billjud? För dig kanske detta inte är något men för övriga som bara vill ha en någorlunda snygg montering och navigator så kanske det skulle kunna vara något. Eller tänker jag fel?

    Visst, bryr man sig inte om kvalitén på ljud eller bild så absolut kan det vara något som ser bra ut när den är monterad. Med "kina" som syftar jag på just dessa billigare ofta "noname" produkter som säljs via hemsidor som är skrivna av google translate eller tradera.

    Det finns dom som hellre köper en ny billig bil just för att den är ny och billig än en bil som rullat några mil för samma peng med med kvalité. Att blanda in volvo känns inte riktigt rättvist i sammanhanget då bilen är långt ifrån billig. Är den produkt överlägset billigare än motsvarande av erkänt märke så finns det en anledning till det och det är inte att de mer erkända märkena har högre förtjänst på sina saker..

    Men det är ändå upp till var och en att fritt spendera sina pengar, jag hade dock varit lite restriktiv att köpa något jag tänk om jag hade blivit avrådd av de flesta.

    Det stämmer att jag tävlar i billjud och är väl rätt hyffsat insatt i vad bra/dålig bilstereo är. Billigt behöver absolut inte vara dåligt. Men för att dra ytterligare en parallell så är det många som köper tv apparater idag som endast tittar på pris, tum och specifiktationer och sen handlar utan att ens tittat på bilden på tv´n och sen när det väl insett vad de köpt så åker de tillbaka eller lägger ut den på blocket...Men även här finns de de som skiter fullständigt i om bilden är bra, bara den är större än grannens och innehåller så mycket funktioner som möjligt.

    Har man taskigt med pengar, köp erkända kvalitativa märken begagnat istället.

Liknande ämnen

  1. Någon som har provat T5Suite ?
    Av wlt313l i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1281
    Senaste inlägg: 2021-07-10, 03:58
  2. Tech2-emulator till pc från Kina, någon som provat?
    Av PeterNacka i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-18, 01:00
  3. Någon som provat produkter från Zymöl?
    Av ByggareB i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-09, 18:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •