Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 38 av 38

Ämne: råd om att sälja min 9-3 -11

  1. #21
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    93

    Re: råd om att sälja min 9-3 -11

    Citat Ursprungligen postat av Purex
    Skitnödig på pengar - ljug

    Om inte - ärlig affär


    Själv ljuger jag inte.. Då får de hellre pruta nån tusing el köpa nåt annat

    Om någon köper en bil där det inte står att den är chippad förutsätter man att den är original.
    Om det senare framkommer att bilen är chippad skulle köparen kunna kräva att affären går tillbaka. Jag skulle iaf göra det.

    /Niclas
    "Starka arbetare måste hafva godt öl om de skola uthärda, ty utaf vatten, thé och coffé bliva de utmärglade"

    - Carl von Linné

  2. #22

    Re: råd om att sälja min 9-3 -11

    Jag skulle inte tro att du får mycket mer än runt 120K, om du inte har tur och hittar "rätt" köpare

    Tycker absolut du borde skriva ut all utrustning (paket) som är på bilen, blir lite lättare att få kontakt med rätt köpare då
    Saab 9-3 MY06 SS, E85, "the new project..."
    Saab 9-3 MY06 SC, BF95 "t8suited"
    SOLD Saab 9000 MY96 2.0T, 3" DP, 875CC, T7 APC, E85, 3bar MAP, TD04-19T#6

  3. #23
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2012
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    46

    Re: råd om att sälja min 9-3 -11

    Citat Ursprungligen postat av Micke4000
    Jag skulle inte tro att du får mycket mer än runt 120K, om du inte har tur och hittar "rätt" köpare

    Tycker absolut du borde skriva ut all utrustning (paket) som är på bilen, blir lite lättare att få kontakt med rätt köpare då
    Börjar låta som att ja får mer om ja lämnar in den till biva skulle få mellan 125 till 135 beroende skicket. Egentligen har ja inget högt pris om man jämför på blocket. Tänkte på att ni säger att ja ska skriva vad det är för typ, ska ja skriva att det finns dimljus till att koppla in för den som vill? Det är ju linear med Aero ratten

  4. #24
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    1 053
    Medlem#
    7998

    Re: råd om att sälja min 9-3 -11

    Citat Ursprungligen postat av Johan_rack
    Citat Ursprungligen postat av Micke4000
    Jag skulle inte tro att du får mycket mer än runt 120K, om du inte har tur och hittar "rätt" köpare

    Tycker absolut du borde skriva ut all utrustning (paket) som är på bilen, blir lite lättare att få kontakt med rätt köpare då
    Börjar låta som att ja får mer om ja lämnar in den till biva skulle få mellan 125 till 135 beroende skicket. Egentligen har ja inget högt pris om man jämför på blocket. Tänkte på att ni säger att ja ska skriva vad det är för typ, ska ja skriva att det finns dimljus till att koppla in för den som vill? Det är ju linear med Aero ratten
    Hur länge har du haft den ute?
    9-3 Aero V6 - 06, 9-5 Aero - 05, 9-3 Vector - 04

  5. #25
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2012
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    46

    Re: råd om att sälja min 9-3 -11

    en och en halv vecka

  6. #26
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 108
    Medlem#
    1941

    Re: råd om att sälja min 9-3 -11

    Med den annonsen så hade du inte hookat mig. En ganska intetsägande & "hemlig" annons som gör att jag tänker, "Döljer säljaren något ?".

    Nä mer & tydligare info, samt bättre/fler bilder (front, bak, sida, interiör). Var ärlig så slipper du besvikna köpare & tråkiga efterspel.

    Något i stil med.

    SAAB 9-3 SS Linear 1,8t BioPower -11
    Laserröd

    Har rullat 3200mil. BioPower som går att tanka med både bensin & etanol.

    Miljöbil & skattebefriad till och med 2015-11-30, efter det så är skatten endast på 830 Kr/år.
    Vagnskadegaranti t.o.m.: 2013-12-27

    Nybesiktigad den 2013-08-01 utan anmärkning.

    Bilen är servad enligt schema. Det finns kvitton & servicebok med stämplar från aukt. verkstad.

    Manuell 6-växlad växellåda.
    Ljus eller mörk klädsel.
    NordicUhr motoruppgradering som ger 225hk.
    Aero diffusor & nytt twinpipe avgassystem.
    Aero ratt med rattknappar.
    Silver/Aluminiumfärgade backspegelkåpor. Original laserröda kåpor finns kvar.
    Brigdevinge på bakluckan.
    Tonade rutor.
    18" hjul med Continental ContiSportContact 5 däck. Inköpta i 2013-07-01.
    15"/16"/17" Dubbade/Friktions-vinterhjul finns. Två av däcken är helt nya. Fabrikat & modell?

    I övrigt finns utrustning så som ACC med kylt handskfack, ABS, ESP, ISOFIX, nyckelavstängningsbar passagerarairbag fram, fjärrlås, elmanövrerade samt uppvärmda backspeglar, Eluppvärmda stolar fram, SAAB original Premium 70 ljudsystem med CD, m.m.
    Ja du får ändra så det blir rätt vad gäller service, klädsel, backspeglar, vinterhjul, ljudsystem, m.m.

    Lägg gärna till några utrustningspunkter, om där är något mer som är intressant & kan locka någon köpare.

    Då bilen var i trafik första gången 2010-12-27 så antar jag att denna har 3-årig vagnskadegaranti, vilket gör att det finns sådan kvar.

    Men kör en tydlig & ärlig med vad du har i din annons. Det är en Laserröd 9-3 SS Linear. Det finns en målgrupp för den typen av bil. Som denna annons är utformad nu, hade jag inte ens kontaktat säljaren, om jag nu hade varit ute efter en motsvarande bil.

    Lycka till!

  7. #27
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 108
    Medlem#
    1941

    Re: råd om att sälja min 9-3 -11

    En sak till. Är bilen plain standard Linear från fabrik? Eller har den något paket? Så som LinearActive, Pilotpaket, Pluspaket, Responspaket, Horisontpaket, eller vad det nu fanns för något under modellår 2011?

  8. #28
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Ronneby
    Inlägg
    254

    Re: råd om att sälja min 9-3 -11

    Jag tycker annonsen är vettig, koncist och konkret.
    Visst kan man vara pedagogisk och uttrycka sig med personliga ord. Men jag tycker ändå du gett en klar bild av vad som gäller.
    Förvisso kan du ha "otur" att en eventuell köpare kanske läser just denna tråd, och märker att du överväger om du ska vara helt ärlig eller inte, det är ju trots allt helt irrelevant att bilen går att göra original igen, har den varit trimmad så har den... Det hade i vilket fall fått mig att feteglömma den bilen, och kolla efter någon annan. För vem vet vad du mer kan ha "förskönat". Missförstå mig rätt, men som köpare tänker man på det viset.

  9. #29
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2012
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    46

    Re: råd om att sälja min 9-3 -11

    jag tycker jag har varit ärligt skrivit allt som ja kommit på har inget att dölja som sagt, Och behöva skriva att den har acc och fjärstyrtlåst tycker jag bara är fjantigt att behöva skriva visst stereon och sånt kan man väll säga men . ja förstår om det var en annons på en bil som kanse var typ 20 då det knappt fanns ac och annat, men nu denna bil ändå är en 11 så tycker ja inte det behövs, ja själv blir bara iritterad när bilfirmor skriver sånt som man vet idag är standard på en så ny bil.
    Men som sagt ja tar i mått all kritek

  10. #30
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2012
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    46

    Re: råd om att sälja min 9-3 -11

    Citat Ursprungligen postat av Fredrik / 1941
    En sak till. Är bilen plain standard Linear från fabrik? Eller har den något paket? Så som LinearActive, Pilotpaket, Pluspaket, Responspaket, Horisontpaket, eller vad det nu fanns för något under modellår 2011?
    bilen är bara en vanlig linear tror ja vet inte vad som skulle kunna vara extra

  11. #31
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2012
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    46

    Re: råd om att sälja min 9-3 -11

    Citat Ursprungligen postat av Fredrik / 1941
    Med den annonsen så hade du inte hookat mig. En ganska intetsägande & "hemlig" annons som gör att jag tänker, "Döljer säljaren något ?".

    Nä mer & tydligare info, samt bättre/fler bilder (front, bak, sida, interiör). Var ärlig så slipper du besvikna köpare & tråkiga efterspel.

    Något i stil med.

    SAAB 9-3 SS Linear 1,8t BioPower -11
    Laserröd

    Har rullat 3200mil. BioPower som går att tanka med både bensin & etanol.

    Miljöbil & skattebefriad till och med 2015-11-30, efter det så är skatten endast på 830 Kr/år.
    Vagnskadegaranti t.o.m.: 2013-12-27

    Nybesiktigad den 2013-08-01 utan anmärkning.

    Bilen är servad enligt schema. Det finns kvitton & servicebok med stämplar från aukt. verkstad.

    Manuell 6-växlad växellåda.
    Ljus eller mörk klädsel.
    NordicUhr motoruppgradering som ger 225hk.
    Aero diffusor & nytt twinpipe avgassystem.
    Aero ratt med rattknappar.
    Silver/Aluminiumfärgade backspegelkåpor. Original laserröda kåpor finns kvar.
    Brigdevinge på bakluckan.
    Tonade rutor.
    18" hjul med Continental ContiSportContact 5 däck. Inköpta i 2013-07-01.
    15"/16"/17" Dubbade/Friktions-vinterhjul finns. Två av däcken är helt nya. Fabrikat & modell?

    I övrigt finns utrustning så som ACC med kylt handskfack, ABS, ESP, ISOFIX, nyckelavstängningsbar passagerarairbag fram, fjärrlås, elmanövrerade samt uppvärmda backspeglar, Eluppvärmda stolar fram, SAAB original Premium 70 ljudsystem med CD, m.m.
    Ja du får ändra så det blir rätt vad gäller service, klädsel, backspeglar, vinterhjul, ljudsystem, m.m.

    Lägg gärna till några utrustningspunkter, om där är något mer som är intressant & kan locka någon köpare.

    Då bilen var i trafik första gången 2010-12-27 så antar jag att denna har 3-årig vagnskadegaranti, vilket gör att det finns sådan kvar.

    Men kör en tydlig & ärlig med vad du har i din annons. Det är en Laserröd 9-3 SS Linear. Det finns en målgrupp för den typen av bil. Som denna annons är utformad nu, hade jag inte ens kontaktat säljaren, om jag nu hade varit ute efter en motsvarande bil.

    Lycka till!
    Jag fick ingen vagnskade garanti

  12. #32
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    blentarp/Skåne
    Inlägg
    606

    Re: råd om att sälja min 9-3 -11

    Varför ska du sälja den om man får fråga??

  13. #33
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2012
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    46

    Re: råd om att sälja min 9-3 -11

    Ville bara tacka för all hjälp och jag har lagt ut den på nytt dyrare He he men bättre annons

  14. #34
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2012
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    46

    Re: råd om att sälja min 9-3 -11

    Citat Ursprungligen postat av kolven28
    Varför ska du sälja den om man får fråga??
    Jag behöver en större Bil väntar tillökning
    Så jag har kollat lite på v70

  15. #35
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    1 053
    Medlem#
    7998

    Re: råd om att sälja min 9-3 -11

    Citat Ursprungligen postat av Johan_rack
    Ville bara tacka för all hjälp och jag har lagt ut den på nytt dyrare He he men bättre annons
    Du behöver inte lägga in en helt ny annons om du bara vill ändra texten.
    9-3 Aero V6 - 06, 9-5 Aero - 05, 9-3 Vector - 04

  16. #36
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 108
    Medlem#
    1941

    Re: råd om att sälja min 9-3 -11

    Det bads om synpunkter & jag gav mina, samt förslag på förändring. Sen får man ta det som man vill. Men de ursprungliga annonserna tilltalade inte mig. Nu vet jag inte hur många svar du fick på de tidigare annonserna under de 1,5 veckor de var ute. Men bilen blev i.v.f. inte såld.

    Vad man ska ha med & inte i en annons är såklart svårt. Man kan såklart resonera som så att "det är ju standard i en bil från 2011". Men det är inte alla som vet vad för utrustning som ingår i de olika bilfabrikaten & modellerna, samt alla eventuella tillval som finns. En spontanköpare som aldrig haft en SAAB jämför kanske ner på detaljnivå mellan olika märken & modeller.
    Så vill man sälja objektet får man nog allt ta med sådant som kan locka köparen.

    Nu ser jag att mitt förslag ändå användes som bas. Betydligt bättre bilder. Mer information. Bara det att du nu t.o.m. lade till att det var elmanövrerad förarstol, halvskinn, elhissar, ja det gör att fler kan bli intresserade.

    Men man gör såklart som man själv vill.

    Jag önskar dig hur som lycka till med din försäljning & får grattulera till den kommande tillökningen.

  17. #37
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2012
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    46

    Re: råd om att sälja min 9-3 -11

    Citat Ursprungligen postat av Fredrik / 1941
    Det bads om synpunkter & jag gav mina, samt förslag på förändring. Sen får man ta det som man vill. Men de ursprungliga annonserna tilltalade inte mig. Nu vet jag inte hur många svar du fick på de tidigare annonserna under de 1,5 veckor de var ute. Men bilen blev i.v.f. inte såld.

    Vad man ska ha med & inte i en annons är såklart svårt. Man kan såklart resonera som så att "det är ju standard i en bil från 2011". Men det är inte alla som vet vad för utrustning som ingår i de olika bilfabrikaten & modellerna, samt alla eventuella tillval som finns. En spontanköpare som aldrig haft en SAAB jämför kanske ner på detaljnivå mellan olika märken & modeller.
    Så vill man sälja objektet får man nog allt ta med sådant som kan locka köparen.

    Nu ser jag att mitt förslag ändå användes som bas. Betydligt bättre bilder. Mer information. Bara det att du nu t.o.m. lade till att det var elmanövrerad förarstol, halvskinn, elhissar, ja det gör att fler kan bli intresserade.

    Men man gör såklart som man själv vill.

    Jag önskar dig hur som lycka till med din försäljning & får grattulera till den kommande tillökningen.
    Du ja får tacka för all hjälp, det du hade skrivit var väldigt bra tycker själv annonsen ser bättre ut nu he he.
    Så tack så mycket och ja vart glad att du tyckte det såg mycket bättre ut nu
    Mvh Johan

  18. #38
    Steg 1 Purexs avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Ronneby
    Inlägg
    1 725
    Medlem#
    6850

    Re: råd om att sälja min 9-3 -11

    Citat Ursprungligen postat av MX-5
    Citat Ursprungligen postat av Purex
    Skitnödig på pengar - ljug

    Om inte - ärlig affär


    Själv ljuger jag inte.. Då får de hellre pruta nån tusing el köpa nåt annat

    Om någon köper en bil där det inte står att den är chippad förutsätter man att den är original.
    Om det senare framkommer att bilen är chippad skulle köparen kunna kräva att affären går tillbaka. Jag skulle iaf göra det.

    /Niclas
    Beror lite på vad skrivs på kvittot oxå..
    Tror man går ganska fri, säljes i ett med köparen godkänt skick!

    Men visst jag skulle inte ljuga ,
    Bara om ungarna svalt halvt ihjäl ungefär min mening med - skitnödig på pengar ..
    Seat Tarraco 2.0T -19,Saab 9000 A50 2.3T 98a SQR, Robin Hood(Super 7) Saab 2.0T5, Saab OG9-3 Aero, XT1200ZE, Flipper 620, Hobby 720kfu.
    Medlem #6850

Liknande ämnen

  1. Sälja modelljärnväg sälja?
    Av gucpm i forum Off Topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-12-05, 21:31
  2. Sälja min 9-3
    Av P_B i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2013-08-09, 01:09
  3. Går det att sälja en NG 900?
    Av Anders_SAAB i forum Allmänt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2013-05-28, 23:17
  4. Sälja till firma eller sälja privat, gäller en corvette
    Av the_Mattsson i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-16, 21:25
  5. Sälja sin bil ???
    Av mattso i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-02, 23:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •