Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 23 av 23

Ämne: Tips på bra hylsnyckelsats önskas!

  1. #21
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    42

    Re: Tips på bra hylsnyckelsats önskas!

    Citat Ursprungligen postat av Blommas
    Vissa säger att jag redan har mycket verktyg men enligt mig kan man aldrig få för många.
    Bachos hylsnyckelsats S106 tycker jag har det mesta och den använder jag ofta. Frestas inte att köpa en med färre delar som tex s87+7.
    http://www.jula.se/hylsnyckelsats-1-...ar-s106-140002

    S330 är en 3/8 hylsnyckelsats som är väldigt bra. Det är smidigt med 3/8 vid många tillfällen när man mekar. Tror jag har haft den satsen i 5 år nu men trots så otroligt mycket stryk den har fått så har ingenting gått sönder.
    http://www.jula.se/hylsnyckelsats-1-...ar-s330-141046
    Just dom två satserna har jag med och kan är supernöjd, kan varmt rekommenderas.
    Sen att farsgubben min jobbar på SNA och kan köpa dom VÄLDIGT billigt skadade ju inte heller när man bestämde vad man skulle ha
    9-5 Kombi 2,0t -99

  2. #22
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 393
    Medlem#
    6935

    Re: Tips på bra hylsnyckelsats önskas!

    Hoppas det är ok om jag kapar tråden lite, men när vi ändå är inne på ämnet skulle jag vilja ha tips om bra mejselsatser.
    Får många många år sedan köpte jag en sats med hela 99(!) mejslar. Det var långt ifrån billigt, men det gav mig en uppsjö med mejslar i alla storlekar och modeller och har tjänat mig väl. Dock har många mejslar strukit med under tidens gång så nu händer det faktiskt att en viss mejsel fattas mig ibland.
    Istället för att komplettera med enstaka mejslar hade jag gärna köpt en komplett uppsättning med hyfsad kvalite, men har faktiskt inte lyckats hitta någon som faller mig i smaken. Någon som har nåt tips?
    Småsatser med 7-8 mejslar är inte särskilt intressant, vill gärna ha komplett med alla storlekar insex, torx, stjärn och vanlig på en gång.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  3. #23
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    150

    Re: Tips på bra hylsnyckelsats önskas!

    Citat Ursprungligen postat av rcy
    Hoppas det är ok om jag kapar tråden lite, men när vi ändå är inne på ämnet skulle jag vilja ha tips om bra mejselsatser.
    Småsatser med 7-8 mejslar är inte särskilt intressant, vill gärna ha komplett med alla storlekar insex, torx, stjärn och vanlig på en gång.
    Det är ju enbart ett mindre antal mejseltyper man använder frekvent.
    De har jag som "fasta" mejslar. PH PZ några av spårtyp
    Vad det sen gäller alla udda typer, dimensioner så har jag inhandlat ett bitskit och ett bra bitshandtag som täcker 99% av vad ma kan tänka sig..
    Jula har t ex
    http://www.jula.se/bitssats-100-delar-172014
    Utmärkt när man bara en enda gång behöver EXAKT en sån bits..
    PH, PX, spår, torx, security-torx, insex plus en del man knappast visste fanns..

Liknande ämnen

  1. Oljerök 9-5 Tips önskas
    Av Gunnel i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-12, 21:32
  2. Tips vid sänkning av bil önskas (SS)
    Av -Rickard- i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-06-11, 19:42
  3. Tips på bra lampor önskas.
    Av ErikR i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-01-08, 12:47
  4. tips på en bra OBD2 enhet önskas
    Av Widde i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-02-11, 21:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •