Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Cd-växlare "Burken"

  1. #1

    Cd-växlare "Burken"

    Tjenare pojkar och flickor!

    Det är så här, att jag jobbar stenhårt med att få min ögonsten, som är en Saab 900 NG 2.5 V6 1994 i absolut originalskick, och i tillägg försöka kamma hem så mycket av dåtidens tillvalsutrustning.

    Nu ska bilen in på 11 000 mila service i slutet av månaden, och sen så börjar det bli dags för att ställa av den strax för säsongen.

    Det mesta av tillvalen har jag lyckats få tag på, och det senaste var en Clarion cd-växlare som SAAB använde sig av. Clarions originalfästen, de sanslöst sexiga vinkeljärnen följde med, men det skriker i kroppen att behöva stå och borra hål i karossen, så därav är jag på jakt efter original höljet som du kunde placera växlaren i. Och DETTA är inte det enklaste. Jag har synat igenom mängder av skrotar, ringt SAAB, kollat med svenska ssab klubben, ringt runt bland europeiska försäljare, ebay, tradera, u name it. Men nada.

    Så nu vänder jag mig till er, finns det möjligen någon vänlig själ som antingen kanske har ett liggandes, eller VET vart man eventuellt kan vända sig?

    Tack så mycket på förhand! Mvh Micke

  2. #2
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 581
    Medlem#
    4156

    Re: Cd-växlare "Burken"

    Pja, du kan ju börja med att skapa en köpesannons i annonstorgen här.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  3. #3

    Re: Cd-växlare "Burken"

    Det har jag redan gjort, försökte bara öka chanserna lite

Liknande ämnen

  1. Strul med växlare samt "dåligt" ljud i 9-5:a Omformulerat!
    Av lillen 761 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-06-15, 19:10
  2. Jag får "skiva saknas" hela tiden i min växlare
    Av overlake i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-20, 19:09
  3. CD-växlare "hängt sig" i NG 900. Tips?
    Av spec i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-04-28, 16:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •