Positiv resultat!
Compbrake skickade dagen efter jag beställt!
Tog bara en vecka att få hämta det.
Men jag glömde att klicka på Posta knappen när jag skrev förra veckan![]()
Positiv resultat!
Compbrake skickade dagen efter jag beställt!
Tog bara en vecka att få hämta det.
Men jag glömde att klicka på Posta knappen när jag skrev förra veckan![]()
Grymt, då var nog min upplevelse bara en engångsföreteelse![]()
Johan #7499
http://www.garaget.org/Eindpeng
Någon som har byggt senaste tiden och hittat någon bra ÅF?
Enda jag kan hitta för 2,5" sleeves är Compbrake och dessa är i aluminium vilket jag inte har möjlighet till att svetsa, 2,25" verkar finnas i stål hos Apex.
Tänkte eventuellt ge mig på detta till min cab. Någon som vet om det är någon markant skillnad i viktfördelning kontra en med tak som behöver ta hänsyn till?
Caben är väl aningen tyngre i baken, kanske inte något man behöver ta hänsyn till om man bygger om då man kanske väljer aningen hårdare redan från början...
Apex kan säkert fixa 2,5" i stål om man kontaktar dom, de brukar inte vara omöjliga.
9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2
Sänkningssatser som säljs är samma på og9-3 oavsett kaross. Har inte hört om klagomål på höjden.
9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
9000 -85 projektet som spelar död
Det jag misstänkte, kanske ska ha lite till godo där då..
Bra idé, det ska jag göra!
Har sett att bland annat Vogtland har en sänkningsats som är speciellt anpassad för Cab, sen hur står skillnad det är i praktiken kan ju diskuteras.
Planen är att ha en "lagom" låg bil där man kan stå på ute på landsvägar i lagom tempo, så någon typ av mix av komfort och väghållning. Körde D2 Street på en 9-5a jag hade för ett par år sedan, det tycker jag var lagom. Så lutar att jag utgår från deras hårdhet men kompenserat för 9-3ans vikt.
Pratat med Björn på Apex och han hade tyvärr ingen möjlighet att ta hem "coiloverrör" i 2,5". Leverantören som levererat detta tidigare har slutat med tillverkningen.
Lutar åt Compbrakes ditto, om jag förstår det hela rätt så är det inget måste att svetsa fast rören i fjäderbenet?
Köp ifrån Aliexpress/alibaba
Köpte själv därifrån när vi byggde coils till polaren OG93 cab i somras
Saab 9-5 Aero 2011 2.0T (A20NFT) - 220HK/350nm
6 växlad Automat
Projekttråd: Nico's Sista Saab'
MVP - Modern work, Har ni M365 frågor så är de bara pinga!
Har sökt som en galning i Kina butikerna tycker jag, utan framgång. Har du någon länk till det din polare kör med?
På Alibaba finns det lite, men alla försäljare kräver att man beställer volym 100+..
Skriv och chatta med de, man kan beställa samples:
https://www.alibaba.com/product-deta...149675392.html
Jag kan fråga om länk men vad vi gjorde var att leta upp samma tillverkare som BC racing köpte ifrån och köpte delarna därifrån (Alibaba)
Saab 9-5 Aero 2011 2.0T (A20NFT) - 220HK/350nm
6 växlad Automat
Projekttråd: Nico's Sista Saab'
MVP - Modern work, Har ni M365 frågor så är de bara pinga!
Tackar!
Gör gärna det, då vet man ju med säkerhet att det passar![]()
Beställning lagd till framvagnen. Efter ytligare efterforskning och rådfrågande så har jag fått information om att sleevesen från Compbrake (SKU:CMB0299) faktiskt är i stål. Det är bara låsmuttrarna som är i aluminium. Ser ju att bland annat Eindpeng har lyckats svetsat sina sleeves, så får utgå från att det stämmer, om inte Compbrake skulle ha gjort om produkten senaste åren utan att uppdatera SKU:et.
Fjädrar landade på 180mm långa (7,09"~) 78N/mm, kommer att köra utan hjälpfjädrar. Gatkörning är som sagt huvudsysslan så får hoppas att det blir lagom.
Inte bestämt mig ännu kring bakvagnen, så där avvaktar jag, men det finns ju betydligt mera alternativ i 2,25" så det ska nog lösa sig.