Sidan 23 av 23 FörstaFörsta ... 13212223
Resultat 441 till 458 av 458

Ämne: DIY Coiloverguide till OG9-3

  1. #441
    Steg 1 Realpowers avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 221

    DIY Coiloverguide till OG9-3

    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf Visa inlägg
    Och vart kan man få tag i justerbara topplagringar. Har talat med Realpower och han har inga planer på att göra fler därav att jag frågar.


    Det stämmer, men det är till NG900 jag inte kommer att tillverka fler. Om du däremot kan tänka dig att borra om hålbilden i tornet till "OG9-3" hålbild kan du även köra med topplagringar till dessa. Finns några som gjort så

  2. #442
    Steg 4 Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    4 954
    Medlem#
    6234
    Citat Ursprungligen postat av Realpower Visa inlägg
    Det stämmer, men det är till NG900 jag inte kommer att tillverka fler. Om du däremot kan tänka dig att borra om hålbilden i tornet till "OG9-3" hålbild kan du även köra med topplagringar till dessa. Finns några som gjort så
    Lite sent nu då jag redan tyvärr har beställt topplagringar. :/

    Skickat från rymden.
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  3. #443
    Steg 4 Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    4 954
    Medlem#
    6234
    Då tänkte jag visa några bilder från mitt bygge. Fått en del hjälp från flera håll, bla har man fått hjälp utav Schwartz vilket jag uppskattar (att han stod ut med alla mina frågor haha). Sen har jag fått hjälp utav en smed på jobbet med att svetsa sleevsen på styrspindlarna. Jag ska fixa sleevsen bak själv. Redan försökt en gång med svetsarna såg ut som fågelskit så de ska göras om.

    Fjädrar är beställt som sagt och är tyvärr 3-4 veckors leveranstid.

    Aja här är mina bilder iaf.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

    3 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  4. #444
    Växellådsspecialist Johan Hs avatar
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    7 045
    Medlem#
    3183
    Tjusigt!

    Jag är en av de lyckligt lottade som har special topplagringar för NG900 från Realpower!

    1 användare gillar detta inlägg


    Brumbilar(ng900 2.3T 750hk & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
    Gröna Faran - Projektet - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
    Att bygga växellådor är ren o skär njutning! Har Tech II med CANdi

  5. #445
    Steg 4 Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    4 954
    Medlem#
    6234
    Citat Ursprungligen postat av Johan H Visa inlägg
    Tjusigt!

    Jag är en av de lyckligt lottade som har special topplagringar för NG900 från Realpower!
    Jo det vet jag att du är en av de 3-4st.

    Har idag fått i hjullagren och hjulnaven. Skulle tänkt te på första spindeln när jag monterade ena hjulnavet. Haha

    Skickat från min GM1903 via Tapatalk

    3 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  6. #446
    Växellådsspecialist Johan Hs avatar
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    7 045
    Medlem#
    3183
    Vackert!
    Brumbilar(ng900 2.3T 750hk & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
    Gröna Faran - Projektet - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
    Att bygga växellådor är ren o skär njutning! Har Tech II med CANdi

  7. #447
    Annonsmoderator flasets avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 336
    Medlem#
    5849
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf Visa inlägg
    ....Aja här är mina bilder iaf.
    Snyggt!

    En lagomt slö fråga;
    Är det olika hålbild i fjädertornet mellan ng900 och og9-3, eller vad var den grejen med topplagringarna om, jag är inte med riktigt...
    Skall investera i ställbara till min -02:a har jag tänkt.

    // Andreas
    9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

  8. #448
    Växellådsspecialist Johan Hs avatar
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    7 045
    Medlem#
    3183
    Korrekt - de är inte lika.

    Citat Ursprungligen postat av flaset Visa inlägg
    Snyggt!

    En lagomt slö fråga;
    Är det olika hålbild i fjädertornet mellan ng900 och og9-3, eller vad var den grejen med topplagringarna om, jag är inte med riktigt...
    Skall investera i ställbara till min -02:a har jag tänkt.

    // Andreas
    Brumbilar(ng900 2.3T 750hk & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
    Gröna Faran - Projektet - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
    Att bygga växellådor är ren o skär njutning! Har Tech II med CANdi

  9. #449
    Annonsmoderator flasets avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 336
    Medlem#
    5849
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf Visa inlägg
    .....Sen har jag fått hjälp utav en smed på jobbet med att svetsa sleevsen på styrspindlarna.
    Så du har fått tag på sleeves i stål?
    Får man fråga vad du köpt för attiraljer och var ifrån..?

    // Andreas

    Edit: Sorry, såg nu att det fanns omnämnt på sida 21..

    Tänker att man testar typ såhär;

    Capture.jpg
    Senast redigerat av flaset den 2019-08-27 klockan 13:10.
    9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

  10. #450
    Steg 4 Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    4 954
    Medlem#
    6234
    Citat Ursprungligen postat av flaset Visa inlägg
    Så du har fått tag på sleeves i stål?
    Får man fråga vad du köpt för attiraljer och var ifrån..?

    // Andreas
    Finns beskrivet i inlägg längre upp. Men Rallyshop säljer coiloverrör kit i stål. De säljer även fjädrar.

    Såg även att DDesign också säljer fjädrar.

    Skickat från min GM1903 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  11. #451
    Citat Ursprungligen postat av Johan H Visa inlägg
    Tjusigt!

    Jag är en av de lyckligt lottade som har special topplagringar för NG900 från Realpower!
    Jag har både till Ng900 samt Og 9-3 Aero

    1 användare gillar detta inlägg



  12. #452
    Steg 4 Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    4 954
    Medlem#
    6234
    Tjing tjong!

    Då har man äntligen fått ett par fjädrar som passar i fram. Var precis att de passar men det får gå.

    Testmonterade dem och såg att jag fick göra som Schwartz och ta av lite på toppen av de övre fjädertallrikarna. Gött att ha tillgång till svarv på jobbet.

    Återkommer när allt sitter på bilen.

    //Mr_Lööf

    Skickat från min GM1903 via Tapatalk

    2 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  13. #453
    Steg 1 Schwartzs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Ale
    Inlägg
    1 410
    Medlem#
    7660
    Är det tight med innerdiametern på fjädrarna eller vad är det som precis passar?

    Tänker om fler är intresserade av fjädrar från ddesign.

    1 användare gillar detta inlägg


    '69 Earlybay
    '74 99 X7 Turbo RWD -indisk gul @ 360whp/480wNm
    '01 9-3 Aero -laserröd, ’04 9-5 Aero SC -espressosvart
    @schwrtzwrks - Garaget

  14. #454
    Steg 4 Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    4 954
    Medlem#
    6234
    Citat Ursprungligen postat av Schwartz Visa inlägg
    Är det tight med innerdiametern på fjädrarna eller vad är det som precis passar?

    Tänker om fler är intresserade av fjädrar från ddesign.
    Ahh klantigt av mig att ej skriva vad som var precis passning på. Men ja innerdiametern på fjädern är precis passning på.

    Skickat från min GM1903 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  15. #455
    Annonsmoderator flasets avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 336
    Medlem#
    5849
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf Visa inlägg
    .....innerdiametern på fjädern är precis passning på.
    I förhållande till sleeven då antar jag..?
    Den ser "lite kort ut", kör du utan hjälpfjäder ändå?

    // Andreas
    9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

  16. #456
    Steg 4 Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    4 954
    Medlem#
    6234
    I förhållande till fjädersäten.

    Ja jag kör utan hjälpfjädrar. Fast blir nog att fixa de till nästa besiktning.

    Skickat från min GM1903 via Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  17. #457
    Annonsmoderator flasets avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 336
    Medlem#
    5849
    För den som är intresserad, såhär blev min handlingslista på rallyshop.se ;

    8302-6" 2.5" Fjäder (Längd: 6" (152mm), Hårdhet: 650lbs (116kg))
    8349 Coiloverrörkit 2.5" CB
    8309-4"- 4 lbs Hjälpfjäder 2.5" (Längd: 4", Hårdhet: 4 lbs)
    8325-2,5" Mellanring / mellanbricka (Storlek: 2,5")

    Jag är väldigt osäker på huvudfjäderns hårdhet, syftet med detta är att hitta en lämplig hårdhet för bankörning.

    IMG_2981.jpg

    Får ta en helg framöver och göra ett ryck..
    9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

  18. #458
    Steg 4 Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    4 954
    Medlem#
    6234
    Citat Ursprungligen postat av flaset Visa inlägg
    För den som är intresserad, såhär blev min handlingslista på rallyshop.se ;

    8302-6" 2.5" Fjäder (Längd: 6" (152mm), Hårdhet: 650lbs (116kg))
    8349 Coiloverrörkit 2.5" CB
    8309-4"- 4 lbsHjälpfjäder 2.5" (Längd: 4", Hårdhet: 4 lbs)
    8325-2,5" Mellanring / mellanbricka (Storlek: 2,5")

    Jag är väldigt osäker på huvudfjäderns hårdhet, syftet med detta är att hitta en lämplig hårdhet för bankörning.

    IMG_2981.jpg

    Får ta en helg framöver och göra ett ryck..
    Man får räkna lite på det med hårdheten. Är frekvensen man får räkna ut. Och den är beroende på vad man har för vikt på framaxeln och även bakaxeln när man ska räkna för fjädrarna bak.

    Med 116kg fjäder så hamnar du på 2.538Hz vilket är hårt.

    Skickat från min GM1903 via Tapatalk
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •