Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: Erbjuda tjänster tråden!

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    180

    Erbjuda tjänster tråden!

    Fixar lite lättare mekjobb, svetsjobb och kan en hel del bilelektronik. Jag finns i Härnösand -> Docksta -> Umeå området så skicka pm om ni tror jag kan bistå med något.


    Söker även garage/mek plats i umeåområdet om någon kan hjälpa..

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 483

    Erbjuda tjänster tråden!

    Vi i den norra regionen ska väl inte vara sämre än de övriga?

    Skapar därför en tråd där du som har tjänster att erbjuda kan berätta det! Du som söker hjälp, tjänster skriver i PM vad du vill ha hjälp med! Inte svårare än så.
    Det finns många här som kan en hel del som är värdefullt för andra. Så nu är det bara att erbjuda och leta tjänster!

    OBS VIKTIGT 1! Se till att du har skrivit in var du bor i din profil så slipper du få förfrågningar från ngn på orimligt avstånd. (Vårat distrikt sträcker sig ju närmare 100 mil norr-söder).

    OBS VIKTIGT 2! Tänk också på forumreglerna. Det är inte tillåtet att erbjuda kommersiella tjänster eller använda tråden som reklamplats för egen affärsrörelse.
    Vi hjälper andra med det dom inte klarar och får hjälp med det inte du kan.
    9000 CSE A50 2,3T200 Aut -97
    9-5 SC Vector 2,0 BioPower Aut -09 BSR Steg2
    TECH 2 med CANdi-box Senaste SW för 9K, 900, 9-3 (Og+Ng) samt 9-5

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 483

    Re: Erbjuda tjänstertråden

    Oj Oj Oj 62 stycken som läst hittills, (22/7 kl 16.37), och INGEN verkar ha färdigheter till nytta för andra. Så kan det väl inte vara?
    Se här på Fyrstads/Skaraborgsregionen viewtopic.php?f=13&t=180371
    Göteborg: viewtopic.php?f=14&t=180372
    Region Syd: viewtopic.php?f=16&t=201461
    Stockholm med omnejd: viewtopic.php?f=12&t=180432

    Om det inte verkar förmätet så börjar väl jag då. (Så kanske några fler vågar).

    Jag är en fena på Saab V4, 99 och Og 900 samt 9000. Klara de flesta jobben på dom, tyvärr inte växellådsjobb då jag tyvärr blivit av med specialverktygen en mörk natt
    Annars välutrustad med verktyg som jag fixar det mesta med. Även LH-tester och Tech 2 finns i min ägo.
    Ng 900/Og 9-3, Og 9-5 och Ng 9-3 ska heller inte vara ngt problem.
    Har original verkstadshandböcker till Og 900 och 9000 samt utrustad med Saab WIS som täcker Og9-3 98-02, Ng 9-3 03-11 och Og9-5 98-10 samt Ng9-5 10-11 och EPC 86-10

    Har mätställ för AC och egen vacuumpump, så tryckmätningar och lite "fulfyllning" kan jag utföra. (Utbildad på AC en gång i tiden, men har inget cert idag då det inte förnyats i tid, men besitter alltså "nödvändig kunskap" enl. EU men det gills inte i Svea rike som ju, som ofta, vill ha särregler).

    Snöskoter skruvar jag gladeligen med, då helst motorrenoveringar pga platsbrist.
    Har original verkstadshandböcker till Ski-Doo, Polaris, Arctic Cat och Yamaha de flesta årsmodeller ca 97-98 till 11-12.

    Truckkort B2, B3 och för hjullastare industriell körning, s.k C2 (lyft och förflyttning av tungt gods el.dyl). Men för tusan, med skopa på lastmaskinen ryker jordkokorna eller snön all världens väg också.

    Tyvärr är mitt garage väldigt litet, så bilrep måste ske i annans garage.
    Och orken är för närvarande inte på topp, men ska väl bli bättre så småningom.

    PM så får vi se om du "har ngt att byta med". - Eller skriv i tråden vad DU är bra på.

    Varsågod nästa.....

    Edit 2013-08-02: Fyllde på med mina AC-prylar/kunskap. Kommer kanske på fler saker framöver.
    9000 CSE A50 2,3T200 Aut -97
    9-5 SC Vector 2,0 BioPower Aut -09 BSR Steg2
    TECH 2 med CANdi-box Senaste SW för 9K, 900, 9-3 (Og+Ng) samt 9-5

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    98
    Medlem#
    8453

    Re: Erbjuda tjänstertråden

    Jättefint initiativ SB!

    Är läkare men kan kanske inte erbjuda så mycket utifrån det, eventuellt lite PM-diagnos och allmänna råd. Vi får ordna ett hemligt tecken så tar jag er SAAB-vänner snabbare på akuten..

    Bor likt slättabjörnen i falun och jag rycker gärna in med en hjälpande hand eller extra arbetskraft. Kan lite smått o gott om 9000, bromsar,leder etc. Har specialverktygen för pumparmatur och multirem.
    Og900 + 9000 handböcker samt EPC och WIS finns också på min dator.
    Då:900S -91 (Röd) 9000 A50 -97 (Scarabégrön) 9-5 Aero Turbo6 XWD -10 (Diamond silver)
    Nu: 900 turboS cab -93 (Novablack) 9-5 Aero SC -07 (Jetblack)

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 483

    Re: Erbjuda tjänstertråden

    Se där Boss_time, toppen att du skriver här, nu kanske blygheten avtar hos alla norr om Uppland, Västmanland, Närke och Götalands län. - Värmland och Dalarna tillhör tydligen Norrland här. Och norrlänningar betecknas ju ofta som tysta och försynta. Motbevisa det nu killar och tjejer.

    Behövs det diagnoshjälp med Tech 2 och lite mer ingående rep. på din
    9000, B_t, så kan ju du kanske fila till min hallux valgus med hammare och stämjärn om jag sticker fram foten under pågående jobb med din bil.
    9000 CSE A50 2,3T200 Aut -97
    9-5 SC Vector 2,0 BioPower Aut -09 BSR Steg2
    TECH 2 med CANdi-box Senaste SW för 9K, 900, 9-3 (Og+Ng) samt 9-5

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Falun
    Inlägg
    177

    Sv: Erbjuda tjänstertråden

    jobbar på elon i falun. kan vitvaror och sånt. Har bara en enkel obd läsare men kan då ivf läsa ut felkoder och annat som finns i obd. ingen super mekaniker allmän kunskap + det man lärt sig här.
    Bor också i falun.

    /Greger

    Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2
    Saab 9-5 2,0T SC BioPower

  7. #7
    Grundladd dinos avatar
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Sollefteå
    Inlägg
    299

    Re: Erbjuda tjänstertråden

    Äter, sover, skiter och jobbar med Saab i Ö-vik efter 8 år på "fabriken" men bor i Sollefteå.
    Har Tech2 hemma....
    Ja, sån är jag...

    //Andreas
    Sport eller Comfort
    1984 900 Aero, 2011 9-5 Aero TTiD
    2004 9-3 2,2 TiD

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Trönödal (Söderhamn)
    Inlägg
    58

    Re: Erbjuda tjänstertråden

    Jobbar med datorer och servrar. lite bilkunning med både saab & cheva (corvette)

    har införskaffat en liten kamera som man kan fota med i trånga utrymmen. tex genom tändstifthål för att se cyl väggarna eller som denna bild, Turbon genom plastslangen som går till oljefällan.



    Bor utanför Söderhamn
    ____
    Saab 9-5 Aero -02
    Cheva Blazer -97

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 483

    Sv: Erbjuda tjänstertråden

    Va? Finns det inga som kan snickra, måla, kan juridik, slakta, svetsa, svarva, byggplåtslageri, bilplåt och lack osv. Några fler bör väl vara riktiga "hävertar" på datorer och program? Några borde väl vara duktiga på T5/7 suite.
    Cykelreparatör, skomakare, CAD-ritare, radio/TV/elektronikkunnig. Överjäklig på att fläta näverkorgar eller bygga fioler, reparera jakt och fiskeutrustning.

    Kom igen nu gott folk i den största, till arealen sett, regionen.

    Skickat från min GT-I8150 via Tapatalk 2
    9000 CSE A50 2,3T200 Aut -97
    9-5 SC Vector 2,0 BioPower Aut -09 BSR Steg2
    TECH 2 med CANdi-box Senaste SW för 9K, 900, 9-3 (Og+Ng) samt 9-5

  10. #10
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 401
    Medlem#
    6935

    Re: Erbjuda tjänstertråden

    Jobbar som IT-konsult så snackar saker såsom SQL, AD, IOS (Cisco, inte Apple), Hyper-V, VMWare och liknande i sömnen. Grönjävlig på nätverk så saker som NAT, PAT, DNS, PPTP, IPSec och liknande brukar jag fixa enbart genom att stirra lite styggt på grejerna. Webservrar och mailservrar är en barnlek, så länge det inte står Exchange nånstans. Kan givetvis få igång en Exchange om det skulle krävas, men det är inget jag gör frivilligt.
    Hackar gärna omkring i någon BSD dialekt, och är hyffsat hemma i dom flesta linux/unix varianter.

    Har garage i Gävle trakten och hjälper gärna till med enklare reparationer/felsökningar. Kan läsa ut/släcka felkoder via OBDII om det skulle behövas. Är absolut ingen svartmekaniker och har inga som helst planer på att börja som det, men skulle någon behöva hjälp med enklare verkstadsjobb så visst. Så länge det är en Saab så har jag rätt bra koll på det mesta.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  11. #11

    Re: Erbjuda tjänstertråden

    Kul idé som jag missat.
    Behövs det tas foton så är det bara skicka ett PM.
    Fotar det mesta och har den bästa utrustningen du kan köpa i dag vad gäller fullformat (Nikon).
    Bilderna lämpar sig perfekt för tryck eller webb.

    Kan Photoshop i sömnen så blir du ful på bild så ordas även det

  12. #12

    Byta topplockspackning och kolvringar

    Någon i Norrland som vill tjäna några tusen och fräscha upp min 9-5 2,3t motor från 2001?
    Saab 9-5 2,3t 2001/2005

  13. #13
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 483

    Sv: Re: Byta topplockspackning och kolvringar

    Citat Ursprungligen postat av Docken
    Någon i Norrland som vill tjäna några tusen och fräscha upp min 9-5 2,3t motor från 2001?
    Du bor var någonstans?
    Vad är du duktig på?

    Norrland är stort, jäkligt stort. Ännu större i det här forumet där tydligen norrland börjar strax norr mälaren och t.om inbegriper Värmland. En linje öst-väst från ca norr Uppsala till Värmland är den södra gränsen av Norrland.

    Exempel: Avstånd att köra Sunne i Värmland-Kiruna är ca 135 mil, Falun i Dalarna-Haparanda är 95 mil. Visserligen extremfall, ändå inom ramarna för forumts definition för Norrland, men tänk på avståndet Tärnaby-Umeå, båda i Västerbotten. Inget man "kvistar över på en timme" va? 35 mil enkel resa. Ändå i samma län.
    Dom har det lite lättare de söta sörlänningarna.

    Så i det här distriktet är det jätteviktigt att man skriver var man bor. -Skriv gärna in i din profil var du bor.
    --------------------------------------------------------------------------

    Och nu alla ni andra: Det är drygt 800 som tittat in här. Men bara 7 st som skrivit vad man kan vara behjälplig med. Skriv nu vad ni är bra på och kan tänkas kunna hjälpa till med mot lite fika,en dosa snus o en 20 i soppapengar. Eller annan ersättning.

    F#n, du som är asfaltsläggare kan kanske hitta någon doktor som gör iordning frugan till ett vettigt pris så hon blir snyggare. - Mot att doktorn får några kvadrarmeter asfalt. Men förutsättningen är ju att du skriver vad du ka göra/hjälpa till med.

    Och du som är hallik..... Ähh skoja bara.

    Skickat från min GT-I9305 med Tapatalk 4
    9000 CSE A50 2,3T200 Aut -97
    9-5 SC Vector 2,0 BioPower Aut -09 BSR Steg2
    TECH 2 med CANdi-box Senaste SW för 9K, 900, 9-3 (Og+Ng) samt 9-5

  14. #14
    Grundladd aerokalles avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrsundet. (Tel.nr: 070-5875639)
    Inlägg
    270

    Re: Erbjuda tjänstertråden

    Bor i Norrsundet mellan Gävle och Söderhamn

    Utbildad bilmekaniker från grunden men skruvar endast bilar på den lilla fritid jag har då hus, ungar och egna bilar tar rätt mycket tid i anspråk!

    Jobbar som truck och maskinförare på arbetstid men har ej tillgång till maskiner på fritiden!

    Skruvat med saabar på fritiden sedan 1994 och anser mej själv vara relativt duktig på de flesta modeller men har huvudsakligen mekat med 99:or ,og900, 9000 samt 9-5 även lite og9-3
    Skruvar även lite jänk ;-)

    Har agerat "saabdoktor" åt många bekanta genom att guida via telefon eller rätt och slätt mekat!
    Tyvärr så har jag ej tillgång till felkodsläsare eller dylikt :-(

    Med vänlig hälsning
    Peter
    Saab 9-5 2,3T Vector/Aero -03 / Saab 9-5 Aero sportcombi -99 (frugans raket)
    / Ford Customline -55 http://www.garaget.org/?car=82202
    http://www.saabtraffen.se

  15. #15
    Sugmotor Xisess avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Borlänge, Sweden
    Inlägg
    71
    Medlem#
    8866

    Sv: Erbjuda tjänstertråden

    Jag har en tech2 i borlänge om det nu är någon mot förmodan som har problem med sin Saab

    Jag skruvar också en del 9000 på fritiden (läs "det enda jag gör"). Har även börjat skruva lite og 9-3 samt 9-5.

    Nu blev jag väldigt kortfattad men det är lite drygt att skriva på telefonen

  16. #16
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    98
    Medlem#
    8453

    Re: Erbjuda tjänstertråden

    Jag vill gärna hålla liv i tråden så jag lyfter med ett erbjudande: Bor du runt Falun/Borlänge och är sugen på att lära dig mer om bilar, meka eller behöver ett handtag med något får du gärna PM:a mig.

    Är ingen stor "guru" men hjälper gärna nybörjare som vill komma igång med sitt bilintresse. Jag började själv meka för 2-3år sedan och har lärt mig massor av andra och genom eget pulande. Jag ställler gärna upp och tittar/mekar/hjälper/ger råd om det kan sätta fyr på någon annans saabintresse.
    Då:900S -91 (Röd) 9000 A50 -97 (Scarabégrön) 9-5 Aero Turbo6 XWD -10 (Diamond silver)
    Nu: 900 turboS cab -93 (Novablack) 9-5 Aero SC -07 (Jetblack)

  17. #17
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    1

    Sv: Erbjuda tjänstertråden

    Jag bor i Borlänge och jobbar som konstruktör. Har skruvat en del bil och mycket motorcykel. Renoverat opel cih-motorer och sköter service på min ng 9-3 tid själv. Har tillgång till manuell svarv hemma och på jobbet för mindre arbeten. Kan få hjälp av kollega med svetsning, mag/tig i stål/alu. Hjälper hemskt gärna till med konstruktion/uppritning.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Liknande ämnen

  1. Erbjuda tjänster tråden!
    Av Canada2000 i forum Stockholm med omnejd
    Svar: 71
    Senaste inlägg: 2024-02-04, 12:39
  2. Erbjuda-tjänster-tråd! (Vi kan också!)
    Av mps i forum Region Syd
    Svar: 140
    Senaste inlägg: 2023-05-25, 17:44
  3. Erbjuda tjänster tråden!
    Av TommyI i forum Fyrstad/Skaraborgsregionen
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2016-02-05, 12:43
  4. Erbjuda tjänster tråden!
    Av TommyI i forum Göteborg med omnejd
    Svar: 62
    Senaste inlägg: 2015-10-03, 10:28
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-22, 18:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •