Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Glykolläckage 9000-97

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    Gränna
    Inlägg
    214

    Glykolläckage 9000-97

    Som rubriken lyder läcker min 9000 aero från -97 lite glykol. Motorn har varit ur och renoverats i vinter och först nu börjar allt komma samman. Men något som inte gett med sig är glykol som läcker från högra bakre hörnet av toppen så misstänker starkt att det läcker vid termostaten, så om någon har haft problem att få tätt där förut så får ni gärna dela med er Det läcker som sagt vid det hörnet och droppar ner längst upp på växellådan. så kanske inte ens är från termostaten det läcker?

    Med vänlig hälsning M

  2. #2
    Steg 1 zimms avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    1 491
    Medlem#
    8689

    Re: Glykolläckage 9000-97

    du menar det vänstra bakre hörnet?

    på höger sida sitter multiremmen.


    hur noga var du på att ta bort oxid och skräp där kylarslangen sitter ansluten vid termostaten? kan läcka ganska mycket från att lämna lite skit.

    jag hade nog börjat med å lossa på den kylarslangen och gå över med lite stålull eller "scotchpad" på aluminiumet och sen tillbaka med slangen.

  3. #3
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 159
    Medlem#
    2555

    Re: Glykolläckage 9000-97

    Framifrån sett?
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Iggesund
    Inlägg
    53

    Re: Glykolläckage 9000-97

    Citat Ursprungligen postat av RZ
    Framifrån sett?
    När man anger höger och vänster så utgår man alltid från färdriktningen sett.. alltså nosen framåt..
    mvh Uffe Iggesund.
    Saab 9-3 1,8 BP 2008
    Hyundai IX35 2011

  5. #5

    Re: Glykolläckage 9000-97

    Citat Ursprungligen postat av gamlingen
    Citat Ursprungligen postat av RZ
    Framifrån sett?
    När man anger höger och vänster så utgår man alltid från färdriktningen sett.. alltså nosen framåt..


    Exakt, en vänsterstyrd bil blir inte högerstyrd bara för att man står framför bilen.
    Vänster sida är alltid vänster sida, oavsett om man befinner sig framför, bakom, under, över bilen, eller ligger och sover i skuffen.
    Signaturlös

  6. #6
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 159
    Medlem#
    2555

    Re: Glykolläckage 9000-97

    Citat Ursprungligen postat av frippe64
    Citat Ursprungligen postat av gamlingen

    När man anger höger och vänster så utgår man alltid från färdriktningen sett.. alltså nosen framåt..


    Exakt, en vänsterstyrd bil blir inte högerstyrd bara för att man står framför bilen.
    Vänster sida är alltid vänster sida, oavsett om man befinner sig framför, bakom, under, över bilen, eller ligger och sover i skuffen.
    Jag vet det, men inte alla på internet.

    Därav frågan till TS.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    Gränna
    Inlägg
    214

    Re: Glykolläckage 9000-97

    Haha hemskt ledsen. Blev så glad att jag fått så många svar oså handlade det bara om att jag uttryckt mig klumpigt. Men som sagt ni vet ju var termostathuset sitter. Så om ni vill får ni gärna lägga ner pekpinnarna och hjälpa mig med problemet ist.
    Och som svar på inlägget tidigare så är huset, slangen, termostaten och slangklämman nytt :s

    Mvh m

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    Gränna
    Inlägg
    214

    Re: Glykolläckage 9000-97

    Tack för hjälpen! Problemet löst och därmed kan tråden låsas

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    Gränna
    Inlägg
    214

    Re: Glykolläckage 9000-97

    Som i ovan inlägg trodde jag att jag var av med läckande kylarvätska men det kom snabbt tillbaka. Läcker vid termostaten fortfarande, sist hade jag bort det och tätade med silikonpackning men det löste ju inte problemet. Nåt bättre tips på hur jag får det tätt?

    Mvh M

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •