Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 35

Ämne: Däckförvaring - Firma borta(?)

  1. #1

    Däckförvaring - Firma borta(?)

    Vad gör man när man kommer till Däckfirman som har ens däck, bara är borta?

    Lokalen är tom, inga maskiner kvar öht. Ingen information om flytt, firman reggad på samma adress. Firman är aktiv, ej någon kk inledd. Svarar ej på telefon...

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    27

    Re: Däckförvaring - Firma borta(?)

    Citat Ursprungligen postat av ime95mos
    Vad gör man när man kommer till Däckfirman som har ens däck, bara är borta?

    Lokalen är tom, inga maskiner kvar öht. Ingen information om flytt, firman reggad på samma adress. Firman är aktiv, ej någon kk inledd. Svarar ej på telefon...
    Du har inte lust att namnge firman?
    _____________________________________________
    9-5 SC 2,3t Biopower Vector -08 Jet Black

  3. #3

    Re: Däckförvaring - Firma borta(?)

    Absolut. Firman det handlar om heter Allt med Bil o Däck och ligger i Malmö.

    Har haft förvaring där i säkert 10 år, ända tills nu då...

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2013
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    54

    Re: Däckförvaring - Firma borta(?)

    Verkar knepigt!

    Knut Lennart Kennet Svenman borde ju gå att få tag på. (Ordinarie ledamot)
    Han har 2 bolag till där han har samma titel, testa att nå någon av dessa bolag och se om de vet något
    http://www.allabolag.se/5568026420/Gumm ... i_Malmo_AB
    http://www.allabolag.se/5565100442/Bilstugan_i_Malmo_AB

    Personprofil http://www.allabolag.se/befattningshava ... 0401b81999

    Eftersom du haft dina däck där i 10 år tvivlar jag ju på att de nu helt plötsligt skulle lägga ner eller flytta utan information. Kanske har semesterstängt och har flyttat lagret under tiden så att någon städfirma ska ha chans att gå igenom lokalen på djupet?

    Fast då borde ju information om det också finnas..
    Saab 9-3 Turbo X -08

  5. #5

    Re: Däckförvaring - Firma borta(?)

    Ja.. Lennart är iblandad i diverse företag.

    Dock har jag försökt ringa väääldigt många gånger på Telefon: 040-549620. Utan svar.

    Får slå en pling till polisen också :-)

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 441

    Sv: Däckförvaring - Firma borta(?)

    Prova även med Skatteverket och Kronofogden.

    Skickat från min GT-I8150 via Tapatalk 2
    9000 CSE A50 2,3T200 Aut -97
    9-5 SC Vector 2,0 BioPower Aut -09 BSR Steg2
    TECH 2 med CANdi-box Senaste SW för 9K, 900, 9-3 (Og+Ng) samt 9-5

  7. #7

    Re: Däckförvaring - Firma borta(?)

    Polisanmälan är gjord nu.

  8. #8
    Steg 3 Pelles avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 544
    Medlem#
    4936

    Re: Däckförvaring - Firma borta(?)

    Märklig historia.

    Om firman gått upp i rök borde fler ha skrivit om det på nätet. Har googlat men inte hittat något. Har även kollat på den aktuella firman och övriga bolag med samme ställföreträdare och ekonomin ser ok ut och det finns inga pågående mål hos kronofogde eller tingsrätt för något av bolagen.

    Så länge vi inte vet något om var verksamheten tagit vägen har jag svårt att se att ett brott har begåtts. Polisanmälan kommer därför knappast att leda någonstans.

    Återstår nog bara att hitta ställföreträdaren Lennart. Jag kan maila hans folkbokföringsuppgifter om du inte hittat dem.

  9. #9

    Re: Däckförvaring - Firma borta(?)

    Ska man generellt utgå ifrån att verksamheten har flyttats? Även om ingen information överhuvudtaget finns?

    Tydligen så har Suppleant och Revisor dragit sig ur bolaget. Får de inte in någon mer blir det likvidation av bolaget inom kort. (Kollade med bolagsverket)

    När det inte finns några spår och inga svar nånstans återstår bara polisanmälan. Det blir då deras jakt...

    Det förvånar mig inte ett dugg om däcken flyttats och eldats upp nere i hamnen (försäkringsbedrägeri). Det är knappast några lysande resultat som bolaget har(?)

  10. #10
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Stockholm/Farsta
    Inlägg
    1 309

    Re: Däckförvaring - Firma borta(?)

    Det där hände även på Skebokvarnsvägen i Bandhagen/Högdalen. Alla däck försvann så även ägaren. Trist är det. Efter något år såg jag honom i en krims kramsbutik. Jag hade inga däck där men kände igen honom och tittade. Jag har aldrig sett en människa lämna en butik så snabbt tidigare...
    9000 2.3t CDE -97 ( 170 hk)

  11. #11

    Re: Däckförvaring - Firma borta(?)

    Tyvärr kan det bli riktig tråkiga konsekvenser av sånt här och då tänker jag inte på mina vinterhjul där däcken var slut och fälgkanterna var skrapade...

    :-P

  12. #12

    Re: Däckförvaring - Firma borta(?)


  13. #13
    Steg 3 Pelles avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 544
    Medlem#
    4936

    Re: Däckförvaring - Firma borta(?)


  14. #14
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Visby Gotland
    Inlägg
    2 489

    Sv: Däckförvaring - Firma borta(?)

    Och då är frågan om innehållet i lokalen flyttades innan eller efter konkursen?
    Borde finnas stor marknad för vinterdäck i länderna runt sverige också, och då spelar inte kvitto så stor roll. ...
    Akta skinnet!

  15. #15

    Re: Däckförvaring - Firma borta(?)

    Grejerna i lokalen var borta innan konkursen.

    Mina egna alu-fälgar med vinterdäck var inte i topp-skick, vinterdäcken var slut och fälgarna skrapade, så jag lider inte jättemycket.

    Det fanns bra mycket finare fälgar där, och mycket nyare däck.

    Lennart Svenman kommer inte att få det lätt det kan jag lova :-) Enda chansen för honom att leva orörd är att flytta utomlands (kanske han redan har gjort?)

    Verkar väl dock lite knepigt att en firma som denna har en helt tom lokal vid konkurstillfället? Hur bedrivs verksamheten då?

  16. #16
    Steg 6 kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    6 873
    Medlem#
    6220

    Re: Däckförvaring - Firma borta(?)

    Ta kontakt med konkurs förvaltaren och hör med honom vart alla grejer tagit vägen.

    Mvh
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  17. #17
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 012
    Medlem#
    1941

    Re: Däckförvaring - Firma borta(?)

    Var med om samma sak för några år sedan med min mammas splirrans nya vinterhjul. Firman som sålde bilen & hjulen gick i KK innan det blev vinter & de nya sommarförvarade vinterhjulen för 8-10kkr åkte med. Spelade ingen roll att vi kunde visa kvitto på att vi ägde dem. KK förvaltaren tog allt som fanns i lokalerna & man fick skicka in en skriftlig fodran. Men privatpersoner hade ingen prioritet då företagets leverantörer hade större fodringar. Så vi fick inget tillbaka av det vi ägde & fick helt sonika köpa ytterligre en ny omgång vintehjul. Så sen dess förvarar jag alla hjul hemma.

  18. #18
    Steg 6 kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    6 873
    Medlem#
    6220

    Re: Däckförvaring - Firma borta(?)

    Citat Ursprungligen postat av Fredrik / 1941
    Var med om samma sak för några år sedan med min mammas splirrans nya vinterhjul. Firman som sålde bilen & hjulen gick i KK innan det blev vinter & de nya sommarförvarade vinterhjulen för 8-10kkr åkte med. Spelade ingen roll att vi kunde visa kvitto på att vi ägde dem. KK förvaltaren tog allt som fanns i lokalerna & man fick skicka in en skriftlig fodran. Men privatpersoner hade ingen prioritet då företagets leverantörer hade större fodringar. Så vi fick inget tillbaka av det vi ägde & fick helt sonika köpa ytterligre en ny omgång vintehjul. Så sen dess förvarar jag alla hjul hemma.
    Det kan man ju anse som stöld, konkurs förvaltaren tog något som inte företaget ägde och sålde = stöld i mina ögon.
    Ja hade dragit det så långt ja kunde när det handlar om så pass mkt pengar.
    Men för TS handlar det ju om dåliga däck som inte hade något värde då är det ju lite annat men principen är ju fortf densamma.

    Mvh
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  19. #19

    Re: Däckförvaring - Firma borta(?)

    Vi får väl se var det slutar.. Jag är glad över att det inte var mina 5-spoke EVO sommarhjul som låg där...

    Det blir förvaring hemma istället.

  20. #20
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 012
    Medlem#
    1941

    Re: Däckförvaring - Firma borta(?)

    Citat Ursprungligen postat av kIM0h
    Det kan man ju anse som stöld, konkurs förvaltaren tog något som inte företaget ägde och sålde = stöld i mina ögon.
    Ja hade dragit det så långt ja kunde när det handlar om så pass mkt pengar.
    Det hävdade vi också. Men icke. Vi höll på ett tag, men till slut orkade min gamla mamma inte mer & då vädret krävde andra däck, så var vi tvungna att inhandla andra.

    Pelle kanske kan ge mer info vad som gäller i sådana här ärenden, då han väl har ett yrke som rör sig i dessa regioner?

Liknande ämnen

  1. Min APC e borta :-( 900 T16 -85
    Av 900matte i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-21, 02:29
  2. chip borta?
    Av helin i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2006-04-06, 00:11
  3. RDS funktionen borta
    Av Deco i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-08-24, 19:37
  4. Då va den borta
    Av Björn Elander i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-11-07, 22:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •