Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 94

Ämne: BLEV BLÅST! Se hit!

  1. #21
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 918

    Re: BLEV BLÅST! Se hit!

    visst ska man anmäla men förvänta er inget underverk..............summorna är ju småpotatis i sammanhanget och det ska nog till en 20-30 anmälare innan man ens pratar straffskala.
    Kronofogden kan man såklart använda sig av men då ska man ju ha papper på affären också och sen vara säker på att vederbörande inte har skulder sen tidigare. Har han det så skiter han nog i dina fodringar också............

    Det är ju liksom samma upplägg hos den här personen som hos alla andra som luras på telefoner och bilköp och gud vet allt vad det är...

  2. #22

    Re: BLEV BLÅST! Se hit!

    Han skrev idag att han skulle ersätta men han ville ge mig en packning och dem kolvarna som skulle suttit i egentligen.. Men blocket är ju skrot o vevlager/ramlager och kamkedjan är fortfarande inte bytta..
    Kräver pengar men han sa att han inte kunde få tag på några så han undra om vi kunde lösa på annat sätt..

    Just de.. sen har han skrivit 2 gånger att han ska ringa mig idag men har fortfarande inte fått något samtal..

  3. #23

    Re: BLEV BLÅST! Se hit!


  4. #24
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    875
    Medlem#
    7093

    BLEV BLÅST! Se hit!

    Han har en ng9-3 cab. Den kan du ju ta som dellikvid

  5. #25
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 918

    Re: BLEV BLÅST! Se hit!

    det spelar ingen roll vad såna där lovar..........tro inte på nånting. Det är bara ett sätt att förhala eländet.
    Känn er blåsta istället och lägg ner och tänk efter nästa gång istället.

  6. #26
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Alingsås.
    Inlägg
    456

    Re: BLEV BLÅST! Se hit!

    Klart man inte ska lita på han, har han blåst er 1 gång gör han det gladeligen igen.
    Men att släppa det gör ju bara att han vet att han kan komma undan med att blåsa mer folk, för godtrogna människor finns det gött om, som låter folk provköra deras bilar själva, betalar för jobb/bilar dom inte sätt än av främlingar.
    Så kan ni så ligg på blocket så hans annonser blir låsta.
    Gör anmälningar till polisen och Skatteverket, kommer det in flera så tar dom ju tag i det till slut får man ju hoppas.

    Men fråga, ni som blivit blåsta av denna killen vet vart han bor?
    Har ni provat att bara åka och hämta/kräva pengarna av han?

  7. #27
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    31

    Re: BLEV BLÅST! Se hit!

    jag har pratat med min advokat och det går stämma han via tingsrätt en tvist. jag har massor med bevis bilder. och delar. så och mail och sms.. sen igår även rätts skydd i min försäkring. har även pratat med mitt försäkrings bolag.. har med pratat med polisen. och detta vet Micke om han har lovat mig och betalat till baka mina pengar alla pengar.

    så väntar på dom. han är redan försenad. sa att han inte hade några pengar.
    så väntar nästa vecka ut.

    inte fått några pengar så. blir det polis anmälan och drar det till rättegång.


    sagt till micke att vi kan lösa det som vuxna människor det tyckte han med.

    så hoppas att han betalar tillbaka.

    jag tvekar inte på dra det vidare.


    min motor rasa efter 9 mil.

  8. #28
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    153

    Re: BLEV BLÅST! Se hit!

    Citat Ursprungligen postat av M.Persson86
    Men fråga, ni som blivit blåsta av denna killen vet vart han bor?
    Har ni provat att bara åka och hämta/kräva pengarna av han?

    Tror det är en kille ja pratat med via blocket ett antal ggr då jag letade delar till min saab.... Om det är samma kille ja tänker på finns han på Tjörn/Stenungsund (I västra götaland).. Råkar till och med ha hans gmail och fullständiga namn...om det är han det vill säga..
    SAAB 9-5 Vector SC 2.3t -04

  9. #29

    Re: BLEV BLÅST! Se hit!

    Ja vi har hans hemadress och så vidare. Vill han inte överföra några pengar får jag åka ner o fråga om han är säker på det. Jag ger honom till på fredag på sig att föra över/lämna mina pengar, annars gör jag anmälan tillsammans med nyllet.

  10. #30
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 918

    Re: BLEV BLÅST! Se hit!

    det är väl klart man ska anmäla och göra vad man kan men vad förväntar man sig med en rättslig tvist då? Även om han blir ålagd att betala tillbaka så är det ju ingen som kan tvinga han att göra det. Såna där som fifflar har garanterat fogden efter sig och mer skulder spelar ingen roll för de skiter fullständigt i det.

    Det enda som hjälper är om det blir en grupptalan så det blir lite summor det handlar om, då kanske man kan hoppas på lite tyngre bedrägeri och nån form av straff. Bara nå böter på nåt enstaka blir som sagt ingenting även om man vinner saken. Staten lär knappast betala ut nån ersättning.

  11. #31
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    875
    Medlem#
    7093

    BLEV BLÅST! Se hit!

    Han söker efter 3" DP och Aerofront på "Köp & sälj" på Facebook.
    Annonser inlagda igår.

  12. #32
    Grundladd Beeoss avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    307
    Medlem#
    7606

    Re: BLEV BLÅST! Se hit!

    Numera permbannad från Köp och sälj

  13. #33

    Re: BLEV BLÅST! Se hit!

    Låter ju kanon!

    Får tacka för att ni hjälper till o uppdaterar o engagerar er. Förhoppningsvis kommer de lösa sig och micke kanske tänker efter lite mer.

  14. #34
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Gävleborgs län
    Inlägg
    34
    Medlem#
    9155

    Re: BLEV BLÅST! Se hit!

    Jag hör oxå till skaran som har blivit blåst av honom. Alldeles nyss för någon vecka sedan med. Så jag är gärna med på en polisanmälning och etc. Ska någon av er åka dit och kräva pengar så hör gärna av er så kanske man får tillbaka sina egna med.

    Om det inte löser sig för min del med

    Skulle vara trevligt om man fick nummret till han av någon av er som har det
    Og900 T16 FTT 90:a Röd APC| OG900i 16v 89:a Bruksen| |Og900c 87:a |OG900 T8 300hp+ projekt| |99:a 83:a 7900mil |
    |OG900 T8 81:a|9-5:a 98:a|OG9-3 99:a|

  15. #35
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Alingsås.
    Inlägg
    456

    Re: BLEV BLÅST! Se hit!

    Till alla ni som blivit blåsta av denna killen.
    Se till att anmäla hans annonser på blocket så han inte kan lägga ut nya i samma namn och nr m.m. så att andra slipper ha med denna människa att göra.

  16. #36

    Re: BLEV BLÅST! Se hit!

    Vad blev du blåst på bixprotman? Jag har ett telefonnummer till honom, tydligen har han 2 men han svarar emellanåt på det jag har så har inte brytt mig om o få de andra.. skriv i pm om du vill ha telenr

  17. #37
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Iggesund
    Inlägg
    53

    Re: BLEV BLÅST! Se hit!

    Ni tror väl ändå inte att ni får era pengar även om ni åker dit ? har han inga pengar till ev kronkalle, så lär han väl inte ha till er heller,, oavsett om ni hotar med eran svärmor eller yxa..
    mvh Uffe Iggesund.
    Saab 9-3 1,8 BP 2008
    Hyundai IX35 2011

  18. #38
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    875
    Medlem#
    7093

    BLEV BLÅST! Se hit!

    Citat Ursprungligen postat av gamlingen
    Ni tror väl ändå inte att ni får era pengar även om ni åker dit ? har han inga pengar till ev kronkalle, så lär han väl inte ha till er heller,, oavsett om ni hotar med eran svärmor eller yxa..
    Nyllets gamla motor ligger kvar och skall hämtas. Det vore väl lämpligt om han fick lite hjälp med lyftet

    Att vara hotfull skulle bara göra mer skada än nytta. Men att bara närvara som en markering att han inte kan slingra sig ur detta vore väl bra.

  19. #39

    Re: BLEV BLÅST! Se hit!

    Jag åker med! Jag e bra på att lyfta
    Han kan få ta ett lån eller sälja sin saab-cab.. Med bra kontakter tror jag inte detta är nåt problem

  20. #40
    Steg 4 H.Bloms avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kungens Kurva, Stockholm
    Inlägg
    4 273

    Re: BLEV BLÅST! Se hit!

    Citat Ursprungligen postat av Echonator
    Här är som sagt en till som drabbats av denna Micke! Finns mycket läsvärt i tråden, och en hel del bilder på den "nyrenoverade" motorn

    http://www.garaget.org/forum/viewtopic. ... 64258&p=12

    Hmm, lider inte med denna "nyllet" han är lika mycket skojare han... fortfarande skyldig mig pengar

Liknande ämnen

  1. BLÅST !
    Av kentk i forum Off Topic
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2008-12-30, 19:20
  2. blåst topp?
    Av snurrbo i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-11, 16:03
  3. Blåst toppackningen..
    Av znorc i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2004-11-03, 00:30
  4. Blåst på ersättning av TryggHansa
    Av roverv8 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2004-10-27, 10:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •