Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Eftermontera högtalare framdörrar OG9-5

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2010
    Inlägg
    11

    Eftermontera högtalare framdörrar OG9-5

    Saab 9-5 från 2007 med enklaste stereon o högtalare

    Har monterat in högtalare i framdörrarna o kopplat på dom på de fördragna kablarna som låg i dörren men hittar ej vart dom tar vägen sen.

    Någon som vet var jag hittar andra ändan som jag ska dra vidare till ett slutsteg som jag ska montera in

  2. #2

    Sv: Högtalare framdörrar

    Det är nog inte helt lätt att separera ut de kablarna ur härvan. Du har inbyggt steg i stereon förmodar jag? Jag har borrat ur nedre änden i kontakten till dörren och dragit ny kabel. Detta kan nog hjälpa. http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=556

    Skickat från min GT-I9105P via Tapatalk 2

  3. #3

    Sv: Högtalare framdörrar

    Sorry. Såg att du har årsmodell 2007. Ber om ursäkt för detta...

    Skickat från min GT-I9105P via Tapatalk 2

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2010
    Inlägg
    11

    Re: Högtalare framdörrar

    Ingen fara

    Min tanke var om dessa fördragna högtalarkablar i framdörrarna finns där så går dom kanske dit slutsteget ligger på dom andra 07:orna med den stora stereon.

    Någon som vet var man hittar slutsteget igen 07:a med stora stereon ? Misstänker att kablarna ligger där

    Hur kommer man isåfall in till steget?

    Med vänlig hälsning,

    Andreas

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2008
    Inlägg
    19

    Re: Högtalare framdörrar

    Citat Ursprungligen postat av Ante_K
    Ingen fara

    Min tanke var om dessa fördragna högtalarkablar i framdörrarna finns där så går dom kanske dit slutsteget ligger på dom andra 07:orna med den stora stereon.

    Någon som vet var man hittar slutsteget igen 07:a med stora stereon ? Misstänker att kablarna ligger där

    Hur kommer man isåfall in till steget?

    Med vänlig hälsning,

    Andreas
    Steget ska sitta innanför klädseln på passagerarsidan. Lättast är ifall man tar ner handskfacket så man får lite mer plats. Har själv gjort detta för att leta efter kabeln till slutsteget och kommer behövas iom kablarna inte finns där. Så får själv dra kablarna till steget dit de ska efter att fixat kablar från skroten.

Liknande ämnen

  1. Eftermontera högtalare i framdörrar OG9-3 AS2->AS3
    Av Alex9-3 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-05, 15:46
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-18, 01:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •