Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Saab og93 går ojämnt när man gasar

  1. #1

    Saab og93 går ojämnt när man gasar

    Hej köpte mig en Saab og93 -01 igår och den tvekar när man gasar typ laddtrycket hackar
    Han sa att han har satt i en td04 och 3 tum hela vägen och öppet luftfilter och steg 1 och Viggen koppling. Så min fråga är om det räcker med att köpa steg 4 eller 5 på maptun om det e fel programvara för den turbon

    Här är programvaran jag tänkte på:
    http://www.maptun.se/ecuGuide.php?kateg ... storder=50

    Tacksam för svar

  2. #2

    Re: Saab og93 går ojämnt när man gasar

    Citat Ursprungligen postat av roktex
    Hej köpte mig en Saab og93 -01 igår och den tvekar när man gasar typ laddtrycket hackar
    Han sa att han har satt i en td04 och 3 tum hela vägen och öppet luftfilter och steg 1 och Viggen koppling. Så min fråga är om det räcker med att köpa steg 4 eller 5 på maptun om det e fel programvara för den turbon

    Här är programvaran jag tänkte på:
    http://www.maptun.se/ecuGuide.php?kateg ... storder=50

    Tacksam för svar
    Testa byta magnetventil. Sen ta bort öppet luftfilter o sätt i vanligt. Mkt större chans att lmm pajar med öppet luft.

  3. #3

    Re: Saab og93 går ojämnt när man gasar

    Har du bytt tändstift?
    Signaturlös

  4. #4

    Re: Saab og93 går ojämnt när man gasar

    Jag ha byt tändstift det blir samma sak magnetventil ska jag prova att byta

  5. #5
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 575
    Medlem#
    4156

    Re: Saab og93 går ojämnt när man gasar

    Citat Ursprungligen postat av roktex
    Hej köpte mig en Saab og93 -01 igår och den tvekar när man gasar typ laddtrycket hackar
    Han sa att han har satt i en td04 och 3 tum hela vägen och öppet luftfilter och steg 1 och Viggen koppling. Så min fråga är om det räcker med att köpa steg 4 eller 5 på maptun om det e fel programvara för den turbon

    Här är programvaran jag tänkte på:
    http://www.maptun.se/ecuGuide.php?kateg ... storder=50

    Tacksam för svar
    Kan vara wastegateklockan också. Eller kanske felaktigt grundladdtryck.

    Men tycker ändå du gör rätt i att titta på ett anpassat program. Att köra med steg 3 hårdvara och dessutom annan turbo på ett steg 1 program är inte säkert att det går ihop särskilt bra. Inte säkert att det är det som är fel men programmet förväntar sig ju helt andra saker än vad som sitter där. Att inte bilen då går som den ska är ju inte så konstigt. Men som sagt, inte säkert att det är det som är fel i det här fallet men.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

Liknande ämnen

  1. tar emot när man gasar,saab 9-5.
    Av perra74 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-11-02, 19:36
  2. Chippad og93 som misständer och går ojämnt
    Av Bobco i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-10-26, 10:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •