Jag har nu ägt min Saab 9-5 2,3T -00 sedan i drygt 2 veckors tid. Är till den absoluta merparten mycket nöjd med bilen. Jag har tidigare haft en 9-5a samma årsmodell men med 2,3t och snikutrustad och var inte speciellt nöjd med den men med den här spelar i en helt annan liga.

Den är rikligt utrustad (pilotpaket å lite annat)och är till största delen i gott skick.

Men det finns en sak som jag håller på att bli galen på. I vissa hastigheter börjar det skallra eller vibrera i kupen, jag har lokaliserat ljudet till ovanför förarsidans solskydd, det låter som ett bi som får fnatt där inne, om jag trycker på solskyddet upp mot taket så slutar ljudet för det mesta, men inte alltid. Jag har skruva ner solskyddet och försökt kika där inne men då verkar det som att jag måste plocka ner hela taket och det vill jag försöka undvika. Kan man spruta in något sorts skum eller liknande som håller den där (som jag förmodar är orsaken) lilla plastbiten eller skräpet på plats? Jag vill ju inte förstöra någoting där uppe men samtidigt kanske det inte finns så mkt som kan gå fel? Eller har ni några andra tips på hur jag ska bära mig åt?

Sen är det även någonting ur vänster högtalare fram vid rutan som skallrar vid visst basljud men det är bara ibland och inte prio 1 att åtgärda.