Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Missljud växellåda Saab OG9-3 -99 manuell

  1. #1

    Missljud växellåda Saab OG9-3 -99 manuell

    Någon som vet vad det är för skorrande ljud i från växellådan när man börjar köra iväg från stillastående på ettan samt 2ans växel och ljudet hörs lite under färd men bara vid dragläge med belastning i bland klingar det till som om man har 2 lösa kylsor och ljudet kommer i från vänster sida markant

    Något som hänt med lådan eller vad är det som låter ?

  2. #2

    Sv: Missljud växellåda Saab OG9-3 -99 manuell

    Har för mig att det har med utväxlingen hos Saabarna att göra! Toknormalt iaf!

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

  3. #3

    Re: Sv: Missljud växellåda Saab OG9-3 -99 manuell

    Citat Ursprungligen postat av Spettan
    Har för mig att det har med utväxlingen hos Saabarna att göra! Toknormalt iaf!

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
    Må vara normal men inte så man här det så man tror lådan ska paja vilken secund som helst och under körning ett lätt drev vinande ljud utan belastning

  4. #4

    Sv: Re: Sv: Missljud växellåda Saab OG9-3 -99 manuell

    Citat Ursprungligen postat av matte_1979
    Citat Ursprungligen postat av Spettan
    Har för mig att det har med utväxlingen hos Saabarna att göra! Toknormalt iaf!

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
    Må vara normal men inte så man här det så man tror lådan ska paja vilken secund som helst och under körning ett lätt drev vinande ljud utan belastning
    Ja under körning känner jag inte igen! Dock som du säger vid dragläget! Kan ju vara något galet hos dig..

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

  5. #5

    Re: Sv: Re: Sv: Missljud växellåda Saab OG9-3 -99 manuell

    Citat Ursprungligen postat av Spettan
    Citat Ursprungligen postat av matte_1979

    Må vara normal men inte så man här det så man tror lådan ska paja vilken secund som helst och under körning ett lätt drev vinande ljud utan belastning
    Ja under körning känner jag inte igen! Dock som du säger vid dragläget! Kan ju vara något galet hos dig..

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
    alla andra ng900/og9-3 man ser på stan som kör iväg från stillastående från parkeringar vägkanter låter inget från lådan men min gör det och markant
    Gjorde även så från min ng900 men där kan jag förstå varför 350 hp + lek
    Men denna har jag inte vågat leka något alls med

    Ljudet är markant upp till och med ca 30Km/h sen försvinner skallrandet en hel del och vinande ljud samtidigt kommer fram

    Oljenivå dålig ?
    Eller lager kass ?

    Tycker det är lite BULL att man inte sate dig en Oljesticka även på dessa lådor som de hade på 9000

    Ska se om jag kan spela in skiten sen när jag ska ut och se om det hörs så ska jag lägga upp en länk.

  6. #6

    Sv: Re: Sv: Re: Sv: Missljud växellåda Saab OG9-3 -99 manuel

    Citat Ursprungligen postat av matte_1979
    Citat Ursprungligen postat av Spettan

    Ja under körning känner jag inte igen! Dock som du säger vid dragläget! Kan ju vara något galet hos dig..

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
    alla andra ng900/og9-3 man ser på stan som kör iväg från stillastående från parkeringar vägkanter låter inget från lådan men min gör det och markant
    Gjorde även så från min ng900 men där kan jag förstå varför 350 hp + lek
    Men denna har jag inte vågat leka något alls med

    Ljudet är markant upp till och med ca 30Km/h sen försvinner skallrandet en hel del och vinande ljud samtidigt kommer fram

    Oljenivå dålig ?
    Eller lager kass ?

    Tycker det är lite BULL att man inte sate dig en Oljesticka även på dessa lådor som de hade på 9000

    Ska se om jag kan spela in skiten sen när jag ska ut och se om det hörs så ska jag lägga upp en länk.
    Jag har nyligt bytt olja i växellådan på min bil, samt fyllt på då o-ringen jag bytte vid första tillfället var felaktigt.

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

  7. #7

    Re: Missljud växellåda Saab OG9-3 -99 manuell

    Brukar kunna skramla om fjädrarna i lamellcentrum.
    Signaturlös

  8. #8

    Re: Missljud växellåda Saab OG9-3 -99 manuell

    Citat Ursprungligen postat av frippe64
    Brukar kunna skramla om fjädrarna i lamellcentrum.
    well kanske men här har du hur det låter och mest när bilen är varm typ inget när den är kall

    http://www.lightdream.net/turbo/knar.mp3
    och här är hur det låter om lådan när man kör
    http://www.lightdream.net/turbo/drive.mp3

    Knarr och vinande i från lådan ?

Liknande ämnen

  1. Missljud från växellåda Saab 9-5 M99(?)
    Av Karl9-5 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-12, 03:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •