Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Koppla in extra basar i Saab 9-3 XWD -10

  1. #1

    Koppla in extra basar i Saab 9-3 XWD -10

    Hejsanhejsan!

    Har i min ägo en Saab 9-3 AWD med bose ljudpaket i.. Men tycker att basen skulle kunna vara bättre..

    Äger sedan tidigare 4st 12'' Mutant + slutsteg till detta men osäker på hur det fungerar för att koppla in dessa? Kan jag ha kvar den som är under plattan i bagaget med? Behöver jag dra massa kablar eller finns de så man kan koppla på slutsteget till dessa på något smidigt sätt?

    Kanske smidigast att lämna in.. Tips på ställe i Kronoberg / någon här som vill tjäna en peng?

  2. #2

    Re: Koppla in extra basar i Saab 9-3 XWD -10

    Citat Ursprungligen postat av call3h
    Har i min ägo en Saab 9-3 AWD med bose ljudpaket i.. Men tycker att basen skulle kunna vara bättre..
    9-3 AWD?
    Basen blir markant bättre om huvudenheten (med Bose-istiska filtersättningar) byts ut mot något annat.

    Citat Ursprungligen postat av call3h
    Äger sedan tidigare 4st 12'' Mutant + slutsteg till detta men osäker på hur det fungerar för att koppla in dessa? Kan jag ha kvar den som är under plattan i bagaget med?
    Huvudenheten har inbyggt slutsteg på 4 x 70W. On bilen har 70W-systemet är detta slutsteg kopplat direkt till fyra högtalare. Om bilen har 150W eller 300W-systemet driver det inbyggda slutsteget ett (eller två beroende på modell) slutsteg som driver alla högtalare. Det stora slutsteget i 300W-systemet har alltså högnivåingångar.

    Om ditt slutsteg till dina budgettolvor har högnivåingång ansluter du bara på ingångarna till 300W-slutsteget (lämpligen höger bak och vänster bak). Om det bara har lågnivå ansluter du via en högnivå-till-lågnivåomvandlare.
    Saab 9³ SC Aero V6 TX XWD eLSD 2010 Hirsch eSID (som Turbo X men lite bättre och lite ovanligare)

Liknande ämnen

  1. Koppla in 2 st 4ohm basar till 2 ohm slutsteg
    Av AndreasOstman i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-07-17, 18:23
  2. Koppla extra soppapump?
    Av Tomsan i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-06-08, 00:22
  3. Koppla in extra varvräknare (93 viggen)
    Av Snigeln i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-02-06, 16:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •