Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Forum

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Ronneby/Johannishus
    Inlägg
    672
    Medlem#
    7641

    Forum

    Hej, till samtliga forummedlemmar och forumledning vill jag framföra följande:

    trodde i min enfald att alla som var aktiva på detta forum var seriösa saabägare och uppskattade välvårdade saabbilar och tipps om bilarna, men ack så fel jag hade, ingen är t.ex. villig att betala för välskötta saabar, men däremot är man mycket angelägen att begära hutlösa priser för egna bilar och diskutera annat skitsnack som inte har något värde i sig, detta är inte seriöst och skall forumet överleva måste nog ledningen styra upp detta bättre om det ens går.
    Jag har nu tagit bort min annons avseende min bil bl.a. p.g.a. att ingen på detta forum var intresserad av att betala för ett välskött exemplar., bättre att annonsera på blocket än här på detta forum.

    Avsäger mig också härmed all vidare inblandning i detta forum och kommer inte mer att kommentera eller läsa insändare, samtidigt begär jag utträde ur klubben med omedelbar verkan. Hemställer även att medlemsavgiften för 2013 återbetalas.
    m.v.h.
    ove
    Cosmic Blue: 9-3 2,8T Aero cab steg 2

  2. #2
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124

    Re: Forum

    Förlåt, är du så sur för att ingen vill köpa din bil?

    Hur man värderar sin egen bil överensstämmer ytterst sällan med vad omgivningen är beredd att betala i reda pengar.
    En bil är aldrig värd mer än vad någon är villig att betala för den, och om du tänker efter så är ju de flesta klubbmedlemmar redan ägare av en Saab och det är kanske inte alla som är så galna som jag att de har drösavis av dem.
    Att då totalsänka ett forum, dess medlemmar och klubben bakom för att inte folk springer benen av sig för att köpa just din bil känns lite märkligt.
    De flesta som kommer hit är ju här för att diskutera sina bilar samt lite annat "skitsnack" eftersom de gillar stämningen här, inte för att leta ny bil.
    Sälja bilar gör man bäst på sidor speciellt ägnade åt sådant, som t.ex. blocket, medan vi som redan är här fortsätter diskutera.

    Jag önskar dig lycka till med bilförsäljningen på blocket.

  3. #3

    Re: Forum

    Fan nu satt jag kaffet i vrångstrupen...
    Så det är medlemmarnas fel att bilen inte blir såld
    Sist jag kollade stadgarna så stog det inget om att allt som säljs via forumet måste köpas av en medlem..

    Själv vill jag ha 250 000 för min annars gör jag som trådskaparen....

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    282
    Medlem#
    8395

    Forum

    Instämmer med Bollman.
    Och jag tror inte forumet vare sig kommer att lida av att CosmicBlue försvinner eller sakna honom. Snarare tvärtom med tanke på nivån på inlägget.
    Lycka till och allt gott CosmicBlue.
    SAAB 9-3 SC Aero V6 2008 (uttagen 2010)

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Vällingby, Stockholm.
    Inlägg
    980
    Medlem#
    9223

    Forum

    Dagens troll-tråd! Om inte årets..
    SAAB 9-5 Aero SC MY02
    SÅLD: SAAB 9-3 1.9 TTiD SC MY08
    http://www.garaget.org/slipztream

  6. #6
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 581
    Medlem#
    4156

    Re: Forum

    Ja, vad ska man säga? Nä.. Det är inte värt det....

    Synd att du tycker så men hej då i så fall, Ove. Jag har redan 4 Saabar och jag har inget behov av en femte så jag känner inget som helst ansvar att jag ska köpa din bara för att du vill bli av med din och är medlem i klubben.

    Vill du avsäga dig medlemsskapet och försöka få pengarna tillbaka för året (tror inte STCS är återbetalningsskyldiga för ett redan ingånget år men du kan ju testa) så gör du det säkrast via de kontaktvägar som anges på STCS hemsidan. Forumet är inte rätt väg att gå gällande det.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  7. #7
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 299

    Re: Forum

    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

Liknande ämnen

  1. Saab forum i USA?
    Av Wicked i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-24, 06:55
  2. Gokart forum?
    Av Mr Aero i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-09-26, 14:15
  3. New girl in forum
    Av Tina3 i forum Off Topic
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-12-24, 00:04
  4. Forum för oss som har 99:or!!!!
    Av Traktorturbo i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-02-19, 19:31
  5. Forum
    Av TeamLight i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-01-12, 14:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •