Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Vill ha bättre ljud

  1. #1

    Vill ha bättre ljud

    Hejsan igen.

    Eftersom jag inte har någon lågnivå ingång på min orginal stereo så finns det någon adapter man kan sätta på dem 3 iso kontakterna så man får lågnivå utan att byta stereo??

    Eller en vanlig adapter så man kan byta stereo för det är 2 vanliga iso brun och svart (8hål) passar perfekt i nya stereon men startar ej. Med den ison som ej är inkopplad vad ska jag göra med den för att det ska funka (den lösa är med 10hål och passar ej )

  2. #2

    Re: Vill ha bättre ljud

    Även de här med as2 och as3 vad har jag? Det är nått jag inte alls förstår:/

    Jag har en saab 9-5 2.0t -99 de är bra ljud i den men det sitter 6x9 or i hatthyllan och steg i skuffen som jag skulle vilja få fart på eller bara få fart på baslådan allt är draget i bilen.

    Förklara så en nästan hjärndöd människa förstår
    Tack för migt

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Trelleborg
    Inlägg
    50

    Re: Vill ha bättre ljud

    Sök lite på forumet så kan du nog hitta lite.

    6x9or i hatthyllan hör till sista steget, därmed AS3
    9-3SS 2.0t Linear -03

  4. #4

    Re: Vill ha bättre ljud

    Det är ett marquant steg som sitter på ryggstödet bak. Och 6x9orna funkar ju då inte, då de inte finns nån lågnivå ingång att koppla in i stereon.

  5. #5

    Re: Vill ha bättre ljud

    Har försökt med mycke nu och får ingrn ström till nya steren. Den röda kabeln är det 12v på men inte den gula (ska ju vara 12v på den). Och jag kan köra orginal stereon utan den gula inkopplad. Blir matt. Så här svårt ska de ju inte vara när man har kontakter från orginal som passar in i den nya perfekt

    6x9orna satt redan i bilen och kopplat till ett steg på ryggstödet men funka ej då jag måste ha en lågnivå stereo + vill jag få in basen jag köpt inkopplad . Hjälp tack.. MVH

Liknande ämnen

  1. Nybörjare vill ha bättre ljud i sin og9-3'a
    Av Epitaph i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-21, 17:50
  2. Vill få bättre väghållning 9-3 ss -04
    Av MrWickwire i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-04-30, 13:41
  3. vill att min 9000 cde 2.3 93:a ska gå bättre ladda på??
    Av Andreas86 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-06-23, 23:41

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •