Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Saab 9-5 -06 Kombi vilket ljudsystem?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huddinge
    Inlägg
    225

    Saab 9-5 -06 Kombi vilket ljudsystem?

    Har försökt att hitta bland alla dessa trådar som finns här gällande ljudsystemen men blir inte riktigt klok på detta. Kollade på http://www.mitt-eget.com/saab/faq_audio.shtml och där hittar jag årsmodell 2006 och om jag förstår detta rätt så har jag ett system som heter Prestige 200 (ES53) då detta är den enda för 2006 årsmodell som är 5 dörrars (kombi) och utan navigation, kan detta stämma? eller finns det fler varianter?

    Mitt problem är att jag skall koppla in en subwoofer och vill då helst ha en aktiv subwoofer så det är enkelt att kasta ut denna om man behöver lasta. Vad jag har förstått och lyckats läsa mig till är att jag behöver en lågnivå adapter som är ballanserad, t ex http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-o...vaadapter.html.

    Gällande lågnivå adaptern, följer det med något kopplingsschema eller hur skall denna kopplas in, vart skall denna sitta? Behöver jag plocka ur orginalstereon? Blir det isf några komplikationer som att jag måste in till en serviceverkstad för att få stereon installerad i bilen igen pga stöldskydds, alltså att denna måste kodas in i elektroniken (vet att detta var något problem som man kunde stötta på i min gamla Saab 9-3).

    På en skala 1-5 hur svårt är detta att fixa själv om man inte har tummen mitt i handflatan, men är ingen hejare på el-system

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huddinge
    Inlägg
    225

    Re: Saab 9-5 -06 Kombi vilket ljudsystem?

    Lyfter denna igen, ingen som har koll på detta?

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    86

    Re: Saab 9-5 -06 Kombi vilket ljudsystem?

    är också lite intresserad av denna fråga. Ska också koppla in en lågnivåomvandlare. Vet dock ej vart. Vissa säger att man ska ta signal från orginalsubben andra att det är bättre att ta från högtalaren i framdörren. Vilket låter något mer krångligt. Hur har ni gjort?
    har förövrigt en 9-5 2005 med AS3 systemet med navigator

Liknande ämnen

  1. Vilket ljudsystem har jag? 9-3 SC 07
    Av Johan99 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-05-28, 22:55
  2. Glapp i stereo / ljudsystem AS1 Saab 9-5 kombi ´00
    Av Köttet i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-11-11, 17:41
  3. Vilket ljudsystem har jag?!
    Av oreda i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-27, 22:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •