Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Lambda problem! SAAB og9-3

  1. #1

    Lambda problem! SAAB og9-3

    Hejsan, har sen en tid tillbaka kört med 3" på min 93a... byggde systemet själv och kör med en 100cells racekatt.

    har mappat bilen själv i T7-suit.

    efter cirka 15 mil med 3" så började motorlampan lysa och fick felkod om att lambda värdet på sensor 2 var förhögt (minns ej felkod).. läste på nätet om detta och det var fler som hade samma problem efter montering av 3".. läste då att man kunde höja värdet på lambdan för att slippa motorlampan. gjorde detta i t7-suit.. och efter cirka 20 mil får jag en ny felkod.. P1132 som enligt WIs är "Omslagspunkt för fet. Sensor 1" och bilen "blödrar" vid gaspådrag från låga varv på 3an och 4an.. den får helt enkelt för mycket bränsle..

    tänkte nu vända mig till er kunniga då jag själv inte är så duktig.. går det att på något sätt ställa in i t7-suit att det sitter 3" på bilen? eller vad ska jag göra för att slippa detta

    ursäktar dålig stavning osv
    MVH Andreas

  2. #2

    Re: Lambda problem! SAAB og9-3

    Du får troligen felkod p.g.a. att katten funkar dåligt. Det du kan göra är att avaktivera lambdan, men det hjälper inte mot dåliga avgasvärden när du ska besiktiga.
    Signaturlös

Liknande ämnen

  1. og 9-3 T5 steg 3 lambda problem
    Av 9-3 Robin i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-12-06, 15:08
  2. Problem lambda placering.
    Av wuffee i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-05-13, 12:21
  3. Problem med Lambda och CO...
    Av td04e 9000t16 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 22:00
  4. Problem med hög Co , Lambda, Hc
    Av td04e 9000t16 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-11, 22:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •