Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Låna Nav DVD från -08

  1. #1

    Låna Nav DVD från -08

    Hej!

    Jag behöver uppgradera firmware min nav-enhet (Denso touch) i min 9-5 -06. Jag har förstått att den ligger på NAV-DVDn från 2008 och undrar om någon i göteborgsområdet kan hjälpa mig med det?

    Vad jag förstår räcker det med att jag stoppar in den i enheten så är det klart. Jag är ju bilburen så jag åker vart som helst där det finns någon som kan låna mig skivan några minuter :-)
    9-5 SC, Vector, 2.0t Biopower m. Hirch steg 1, aut., -06.

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    32

    Re: Låna Nav DVD från -08

    Jag har en 9-3 -08 med navi, kan det hjälpa tro? Jag bor norr om Kungsbacka.

  3. #3

    Re: Låna Nav DVD från -08

    Tack David för erbjudandet! Jag är inte säker på om det hade fungerat, det är helt olika DVD-enheter. Jag har löst det på ett annat sätt och tänkte skriva det nedan utifall någon annan har samma problem.

    1) Jag köpte en landroverDVD från ebay, precis som många andra rekommenderat i olika trådar här på forumet. 23£ kostade den när jag handlade - var noga med att välja en skiva för Landrovers Desno-nav, precis som Saab har de blandat tillverkare. Som väntat fungerade den inte direkt på min -06:a eftersom min firmware är för gammal.

    2) Firmware finns här:
    http://www.xwinn.com/Blog/tabid/95/Entr ... pdate.aspx
    Följ instruktionerna och bränn på CD. Min NAV uppdaterade sig direkt när jag stoppade in skivan.

    3) Landrover-DVDn fungerar perfekt. Glöm inte ställa om regionen till Sverige igen, default är något benelux-land så du får konstiga destinationsförslag ;-)
    9-5 SC, Vector, 2.0t Biopower m. Hirch steg 1, aut., -06.

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2013
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    54

    Re: Låna Nav DVD från -08

    Grymt! Alltid bra när folk delar med sig av lösningen på problem.

    Finns alltid någon som kommer få liknande problem
    Saab 9-3 Turbo X -08

Liknande ämnen

  1. Låna ett BDM interface
    Av Brajj i forum Stockholm med omnejd
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-05-09, 18:56
  2. Nån som har en tändkasset att låna ut i ca 10 min i smålan?
    Av TurboSanta i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-01-23, 20:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •