Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 29

Ämne: Bilder och eftersnack Saabfestivalen 2013

  1. #1
    Steg 3 Pelles avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 574
    Medlem#
    4936

    Bilder och eftersnack Saabfestivalen 2013

    Festivalen är visserligen i full gång men jag är åter hemma. Har lagt upp en del bilder i länken nedan.

    http://www.garaget.org/mypage/gallery.p ... lbum=49622


  2. #2
    Steg 1 NPs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 313
    Medlem#
    1887

    Re: Bilder och eftersnack Saabfestivalen 2013

    Grym dag!

    Grabben och jag klämde familjerallyt, även om det är "hemmaplan" så var det trevligt med alla Saabar runt de natursköna småvägarna.

    Är lilaröd i ansiktet av 7timmar cab åkande i klarblå himmel med strålande sol!

    Fördelen med hemmaplan var att jag mitt i familjerallyt kunde glida hem och dra åt en uppgängad wg stång.

    Var påväg att bli dåligt när jag körde ut på stora vägen efter "manöverprov" enl schemat utanför vargön,.
    Ser att en bil är i körfältet på stora vägen, kör ut och eldar på men inget händer, förstod omedelbart vad som hänt men jävligt besvärande när man nästan blir mölad i aktern för en avgängad wg stång.
    Pensionsfonden
    Saab 9-5 SC -06 / Saab 9-3T Cabriolet -99 / Porsche 997.1TT M6 / BMW 530d M -17 / BMW M135i -16

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    blentarp/Skåne
    Inlägg
    606

    Re: Bilder och eftersnack Saabfestivalen 2013

    Vi var på middagen på folkets park.. De hade även fått ditt Erik Karlsson på taket.. Riktigt roligt o höra lite berättelser från Mr SAAB.. Vi e helnöjda med denna helg skönt o se så mycket entusiaster..

  4. #4
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 959
    Medlem#
    Dolt

    Re: Bilder och eftersnack Saabfestivalen 2013

    Lördagens manöverprov var riktigt trevligt! Klubbens medlemmar skötte sig som arrangörer exemplariskt.

    "Rallyt" var liksom vädret helt ok och målgången lika rolig som starten. Det är kul med konbana, även när man servolös inte riktigt hinner ratta fort nog för att ta sig genom de knixigaste partierna. Hoppas att tiderna på något sätt publiceras vid museet idag. Hade inte de mest jämna tiderna tror jag, men det gick rätt snabbt på den varma asfalten.

    Ser nu fram emot dagens stillastående Saabar och att få träffa massa trevligt folk.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  5. #5
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 627

    Re: Bilder och eftersnack Saabfestivalen 2013

    Känner mig bitter över att jag var tvungen att åka hem igårkväll. men 2 roliga dar blev det! ska sätta mig o redigera lite bilder nu.. blev bara 247 styck och dom flesta är egobilder (alltså på min egen bil)

    Ett växelspakshaveri, en tappad konpinne, märkligt klonkade uppstod och stötdämparna bak(som är nya) verkar ha 1% dämpverkan.
    Men annars gick det förvånansvärt bra, man får räkna med lite på gamla bilar


    EDIT: bilder https://picasaweb.google.com/1026125604 ... 7XDlKTukgE

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    1 884

    Re: Bilder och eftersnack Saabfestivalen 2013

    Lite bitter över att någon slog upp sin dörr el något och spräcktes plasten plus skavde ena backspegeln.....suck.

    Annars väldigt trevlig tillställning och att få träffa Mr Carlsson var ju inte fel
    9-5 Aero -01 / 9-3 -99 cab / 9-3 -99 / 900 T16 S -93 (Aero) /#11 605 http://www.garaget.org/mps

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västsverige
    Inlägg
    1 938

    Re: Bilder och eftersnack Saabfestivalen 2013

    Jag åkte hem lite tidigt idag - kan nån lista vinnarbilarna på utställningen? Nyfiken!

    Kanondag i övrigt, jobbigt ljus dock och migränen som kröp fram så sakta tvingade hem mig.... Men det var lagom, mkt folk och mkt fina bilar! Tre av mina f.d og900 gracerade tillställningen och det väckte ju lite tankar.... Nu får jag lugna mig, annars kommer halva beståndet og900 bestå av mina f.d vagnar....
    MEDLEM 7032.

  8. #8
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 959
    Medlem#
    Dolt

    Re: Bilder och eftersnack Saabfestivalen 2013

    Grattis alla turboklubbsfolk till fina priser!

    Med reservation för fel:
    90-tal = Emil, röd og900
    00-tal = Fassl, 9-3ss
    10-tal = Anders, 9-5 Hirsh
    ??? = P-A, 9-3ss 1000+
    Slalom = Vrid, og900

    De tidigare bilarna missade jag om det var "känt turbo-folk" eller inte. Hur som helst, priset för "bästa svar" går till den yngste i min familj. På frågan om vilken bil som var finast av alla idag så kom, efter en stunds funderande, svaret "Pappas." Sådant värmer och är värt mer än alla priser i världen.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  9. #9
    Grundladd xpcas avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Moholm
    Inlägg
    266
    Medlem#
    7036

    Re: Bilder och eftersnack Saabfestivalen 2013

    Citat Ursprungligen postat av mioh
    Grattis alla turboklubbsfolk till fina priser!

    Med reservation för fel:
    90-tal = Emil, röd og900
    00-tal = Fassl, 9-3ss
    10-tal = Anders, 9-5 Hirsh
    ??? = P-A, 9-3ss 1000+
    Slalom = Vrid, og900

    De tidigare bilarna missade jag om det var "känt turbo-folk" eller inte. Hur som helst, priset för "bästa svar" går till den yngste i min familj. På frågan om vilken bil som var finast av alla idag så kom, efter en stunds funderande, svaret "Pappas." Sådant värmer och är värt mer än alla priser i världen.
    Fassl var en Carbongrey SC ingen SS.
    STCS #7036 www.garaget.org/xpca - Saab 9-3 Aero 5D 2002

  10. #10
    Steg 3 Pelles avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 574
    Medlem#
    4936

    Re: Bilder och eftersnack Saabfestivalen 2013

    Om någon undrar vad man ska göra med festivalpasset nu så funkar det utmärkt att sleva gröt med.


  11. #11
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Skene
    Inlägg
    1 007

    Re: Bilder och eftersnack Saabfestivalen 2013

    HELT UNDERBAR HELG.....
    Vad skulle man göra utan att ha SAAB så nära hjärtat? Sådana här event e bara så underbara, att få lära känna så mö Goa människor å köra saab de värmer hjärtat.. .å idag fick man skaka hand å kramas lite med Mr Saab him self "erik Karlsson på taket".....åsså fick man ta emot ett pris de e alltid kul....å grattis alla stcs folk till era fina pokaler ni kammade hem de e ni verkligen värda allihop....ses på ringen om 2 veckor hoppas jag....mvh André Madelene å lille Rasmus....
    Är inne på min 5:e OG900 TurboDe räcker inte med mycke effekt,man ska ju kunna köra bil också!!!
    In hoc signo vinces 5146

  12. #12
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2013
    Ort
    Svalöv
    Inlägg
    64

    Re: Bilder och eftersnack Saabfestivalen 2013

    Var en otroligt trevlig helg i trollhättan, men blev lite ledsen när jag skulle köra hem och såg en 9-3 viggen som hade kört över en stor rondell, vidare över en refug och slutligen in i ett väg räcke. Såg inte ut att vara skrot så får ju hoppas att den går att göra vid.
    9-3 AERO-01
    900 SE Coupé-96
    http://www.garaget.org/CJnilsson

  13. #13
    Saab Supersaver -Konrad-s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Rosvik
    Inlägg
    2 057

    Re: Bilder och eftersnack Saabfestivalen 2013

    Trevlig helg! även jag är lite småbitter över att behöva lämna redan lördag kväll :/ Men flyget hem gick 12:05 söndag från Sturup hem till Långträsk (i piteå kummun för den som ids googla ) Jag var hela helgen chaufför till M.Broberg, tillika personlig mekaniker som tidigare talare (skrivare?) sagt så är den störta behållningen att träffa allt trevligt folk, liksom se alla fina bilar, lite delar köptes (såklart), mitt bagage vägde totalt 70kg som jag checkade in på flyget
    Nästa gång får jag nog se till att köra engen bil ändå (Herman kanske? har ju inte tagit sig till festivalen ännu, skulle vart där 2007, men en rasad turbo och ett Armco-räcke (i kombination med ung & dum förare ) satte stopp för planerna den gången :/ ) Men det var trevligt att köra Mattias Humla också, tack så mycket för förtroendet!

    //Konrad S.

    EDIT: Vad var den hemliga programpunkten idag? och kom det fram nått intressant från NEVS?
    He löns int' å bli arg, he bli int' nå bätter för he.
    Min garagetsida
    Jay Leno: "Ooh a Volvo! well I am looking for a new boat anchor so that will be good"

  14. #14
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    blentarp/Skåne
    Inlägg
    606

    Re: Bilder och eftersnack Saabfestivalen 2013

    Jag tror det måste varit neobrothers 96:a hövligt fett

  15. #15
    Steg 1 Realpowers avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 285

    Bilder och eftersnack Saabfestivalen 2013

    Måste tacka alla trevliga människor man träffat under helgen, kanonkul! Tycker festivalen var väldigt lyckad och vädret kunde väl knappast varit bättre. Väldigt många fina bilar av alla dess slag och årsmodeller.

    Kort sagt var det en väldigt lyckad träff och hoppas verkligen att denna festival kommer bestå trots SAABs nedläggning, för det är vid dessa tillfällen man verkligen förstår vad som gör SAAB och dess varumärke unikt, sammanhållningen!

  16. #16
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 037
    Medlem#
    1540

    Re: Bilder och eftersnack Saabfestivalen 2013

    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  17. #17
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    1 251

    Re: Bilder och eftersnack Saabfestivalen 2013

    Jag brukar inte klaga och tänker inte göra det i någon omfattning nu heller.
    Festivalen var kanonrolig. Mycket trevligt folk, riktigt goa bilar och en helt fantastisk helg.

    Två saker gav dock smolk i bägaren:

    "Entusiasternas marknad" kunde med fördel ändrat namn till "Veteranbilsentusiasternas marknad". Jag blev, inledningsvis nobbad plats på marknadsområdet trots fyra/fem lediga platser, med hänvisning till att endast veteranbilar var av intresse och platserna därmed upptagna.
    Istället blev jag, på ett ganska märkligt uttryckt sätt som antydde att nyare Saabar inte var av intresse, hänvisad utanför området där ny marknad skulle öppnas. Av den blev det inget. istället blev jag, efter att ha följt funktionärs order, helt inparkerad på den anvisade platsen. Notera att den nya "marknadsplatsen", utanför museumområdet, alltså övergick till att bli en vanlig, högst oorganiserad, parkering.

    Det andra: Toaletter vid museumområdet. När restaurangen stängde sina toaletter kvarstod museumet. Tre toaletter, en herr, en dam och en handikappstoa.
    Gissa om det rådde konstanta köer dit dagarna långa.

    Men, men ... Petitesser.
    Det är inte lätt att planera ihop en så här stor grej. Och allt som allt var det kanonlyckat!
    Jag hade skitskoj och fick för övrigt mina prylar sålda också, så antar att man får vara en happy camper ändå ...
    Dodge Viper / Porsche 996 C4 Cab / Hummer / Volvo S60 2,4T / Volvo V60 D2
    Professionell räksmugglare

  18. #18
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8 163
    Medlem#
    8758

    Re: Bilder och eftersnack Saabfestivalen 2013

    Citat Ursprungligen postat av Mr Dezent
    Det andra: Toaletter vid museumområdet. När restaurangen stängde sina toaletter kvarstod museumet. Tre toaletter, en herr, en dam och en handikappstoa.
    Gissa om det rådde konstanta köer dit dagarna långa.
    Finns två toa till, i andra änden av museet, i korridoren bredvid hörsalen F. Men de var ofta kö där också...

    Tycker också att det blev kanonlyckat.
    9-5 2.3t SC 2005
    9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

  19. #19
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 959
    Medlem#
    Dolt

    Re: Bilder och eftersnack Saabfestivalen 2013

    Då vi (STCS) hade hand om slalomen så är här några få bilder från Saabs parkering.

    Högkvarteret under lördagen.


    Ofelbara och tydliga instruktioner gavs under hela dagen av mångspråkskunniga funktionärer.


    Konvakterna hade det gott i solen medan gruset yrde. (Vissa lite för gott visade det sig dagen efter.)


    Familjerally! Det är viktigare att deltaga än att se vart man är påväg.


    Slutresultatet av dagens slalom? Snygg solbränna, som vanligt på STCS träffar.


    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  20. #20
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Lkpg
    Inlägg
    1 572

    Re: Bilder och eftersnack Saabfestivalen 2013

    Jag är ofantligt glad att jag lyckades ta mig till Trollhättan för en dag.
    Alla dessa underbara, trevliga entusiaster. Jag hann knappt kolla på nån bil och knappt gå in på museet. Prat o tjatter i 12underbara timmar....
    till er som var där. För utan er hade det nog varit betydligt tråkigare
    Citat Ursprungligen postat av Snabbe@STCS
    Köp torktumlaren istället! Varför köpa en ful fälg bara för den är billig?

Liknande ämnen

  1. Eftersnack/bilder/filmer Gelleråsen 2013-09-22
    Av Owla i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2013-10-27, 14:08
  2. Eftersnack/Bilder/Filmer Saabfestivalen 2013
    Av tornros i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-10-14, 20:45
  3. Eftersnack/bilder/filmer Knutstorp 2013-04-07
    Av bollman i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 113
    Senaste inlägg: 2013-08-25, 22:31
  4. Eftersnack/bilder/video Kinnekulle 2013-06-16 - En lördag ;)
    Av Samuelf i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 83
    Senaste inlägg: 2013-07-02, 21:59
  5. Eftersnack/Bilder/Video Sviestad 19/5 2013
    Av Samuelf i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 90
    Senaste inlägg: 2013-05-26, 14:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •